מעון נעמת ברחוב הכוזרי
מעון נעמת ברחוב הכוזרי

מטפלות בלי הכשרה, חצר מוזנחת וקיצוצים: מה קורה במעון היום של נעמת ברחוב הכוזרי?

הורים במעון מתלוננים על בעיות קשות מאז עזבה המנהלת בסוף השנה שעברה. נעמת: "רכזת המעונות, יחד עם המפקחת החינוכית, מקדמות תהליכים במעון בהם גיבוש הצוות והכשרתו וכן האצת התכנית לשיפוץ החצרות וציודן"

פורסם בתאריך: 7.4.19 07:37

הורים לילדים במעון נעמ"ת ברחוב הכוזרי בהרצליה מתלוננים על בעיות קשות במעון, ובין השאר על ליקויים חמורים בחצרות, קיצוץ בכוח אדם ואי עמידה של הצוות המקצועי במעון בדרישות ההכשרה. ההורים טוענים כי כעשרה הורים בחרו להוציא את ילדיהם במהלך שנת הלימודים הנוכחית וכי פנו לנעמ"ת ולמשרד הרווחה עם הליקויים הללו כבר בתחילת שנת הלימודים, לפני כחצי שנה והם לא מטופלים.

בתגובה למכתב ששלחו ההורים לפני כשבוע לנעמ"ת ולמשרד הרווחה, טוענים בנעמ"ת כי רכזת המעונות, יחד עם המפקחת החינוכית, מקדמות תהליכים במעון, בהם גיבוש הצוות והכשרתו וכן האצת התכנית לשיפוץ החצרות וציודן. ממשרד הרווחה טרם התקבלה תגובה למכתבם.

במכתב לנעמ"ת ולמשרד הרווחה מספרים ההורים שבסוף השנה שעברה הודיעו להם פתאום שמחליפים את המנהלת שניהלה את הגן במשך 12 שנה. לדברי ההורים המנהלת החדשה "לא הסתדרה עם הצוות המטפל, בקושי היתה נוכחת במעון והועברו להנהלת נעמ"ת תלונות נגדה. לאותה מנהלת כבר מונתה מחליפה זמנית בשל יציאה לחופשת לידה ואנחנו מקווים שימנו מנהלת חדשה וקבועה למעון שתהיה כשירה ובעלת ניסיון".

מעון נעמת ברחוב הכוזרי

ההורים מתלוננים גם שהתבשרו על קיצוץ במספר הסייעות, כשבמשך השבוע בשתיים משלוש כיתות המעון יהיו רק שתי סייעות מהשעה 12:00 בצהריים, במקום שלוש, וביום שישי יהיו רק שתיים כל היום ובתינוקייה יהיו שתיים מהשעה 10:00 בבוקר שישי עד 13:00, זאת, לטענתם בניגוד להוראות האגף למעונות יום ומשפחתונים במשרד העבודה והרווחה.

אחת האמהות: " לא הגיוני שבכיתה הבוגרים שבה יש 26 ילדים החל משעות הצהריים יהיו רק שתי מטפלות. המטפלות מספרות לנו שהן לא מצליחות להשתלט על הילדים. אחת מהן סיפרה לי 'אני מחליפה חיתול לילד ואני רואה ילד אחר מטפס על הכיסא וילדה אחרת בת פחות משנה נעמדת. אני לא יודעת למי לגשת קודם'".

"ביום שישי שעבר כיתה שלמה של תינוקות לא קיבלו אוכל כי לא היה מי שיטחן את המרק", טוענת אמא אחרת, "במשך כמה חודשים גם היתה חסרה מבשלת והמטפלות היו צריכות לבשל ולשטוף את כל הכלים על חשבון הזמן עם הילדים שלנו. לאחר כמה חודשים כשהביאו מבשלת שיבצו אותה בסידור העבודה של המטפלות". אם אחרת אומרת כי "יש במעון בעיה קשה של אי החלפת חיתולים ולילדים נוצרות בעיות בריאותיות".

עוד טוענות האמהות כי "מכל המטפלות במעון רק שש עברו הכשרה, כשהאגף למעונות יום קובע שצריכה להיות מטפלת ראשית בעלת הכשרה מסוג 2 ויתר המטפלות עם סוג 1. חלק מאלה שלא עברו הכשרה נמצאות בגן כבר שש שנים".

פרט לבעיות כוח האדם, ההורים גם מוטרדים מצואת החתולים שנמצאה לטענתם בחול שבחצר המעון ומתלוננים גם על כך שהמתקנים שבחצר לא תקינים, שבורים ומסוכנים. "ארבעה ילדים מהמעון חזרו בחודש מרץ עם צואה של חתולים בנעליים", מספרת אמא אחרת, "כל החול מוחלף בעיקרון פעם בשנה ומסונן פעמיים בשנה וברור לכולם שזה לא ימנע מפגעים בחול. המטפלות אמורות לגרוף את החול בחצר בכל בוקר, אך אני לא יודעת מתי הן בכלל מספיקות לעשות את זה ואם כן זה על חשבון היותן בכיתה עם הילדים.  ההורים מספרים כי לפני מספר חודשים הוצא משימוש מתקן מרכזי ויחיד בחצר כיתת הפעוטות וכוסה בחלקו הקטן בברזנט, על מנת למנוע מהילדים להתקרב אליו, אך זה לא מונע מהם לטפס עליו.

מעון נעמת ברחוב הכוזרי

בנוסף מספרים ההורים כי בחצר הורידו באוגוסט האחרון את סככת ההצללה וכבר שמונה חודשים לא שמו חדשה כשהעונה החמה אוטוטו מגיעה. "פנינו מספר פעמים בעניין ומתחילת השנה אומרים לנו כל פעם תירוץ אחר כמו 'עוד חודש ואחרי החגים ואנחנו מחכים שיעשו שיפוץ כללי'".

לדברי ההורים, "מבירור שערכנו החודש אין נרשמים לכיתת התינוקות במעון וכנראה שהיא לא תיפתח בשנת הלימודים הבאה. נאמר לנו שככל הנראה יעשו כיתה אחת מעורבת של ילדים בכל הגילאים או שיעשו שתי כיתות עם מספר מועט של ילדים. ממעון שקיים כ-30 שנה והיה נחשב לאחד המעונות הטובים והמבוקשים בהרצליה עם רשימות המתנה ארוכות הוא נמצא עכשיו על סף סגירה".

מעון נעמת ברחוב הכוזרי

מעון נעמת ברחוב הכוזרי

בתגובה, כתבו מנעמ"ת להורים: "נעמת מודעת לקושי שנוצר בעקבות תחלופת צוות ומנהלת. למעון מונתה מנהלת מ"מ – אנו מאחלות לה בהצלחה בתפקידה. רכזת המעונות, יחד עם המפקחת החינוכית, מקדמות תהליכים במעון, בהם גיבוש הצוות והכשרתו וכן האצת התכנית לשיפוץ החצרות וציודן".

בנוגע לתלונות ההורים בטיפול וכ"א כתבו מנעמ"ת כי: "שעות הטיפול מותאמות למספר הילדים ולתקינה המאושרת על ידי משרד העבודה והרווחה. ההורים עודכנו בכתב לגבי השינוי, בטרם בוצע. המטפלות עברו הדרכה בהתאם לשינוי, על ידי המפקחת החינוכית".

בעניין תחלופת כוח האדם כתבו מנעמ"ת להורים: "לצערנו, שלוש מטפלות עזבו מסיבות אישיות, אחת מכל כיתה. במקביל, נקלטו ארבע מטפלות חדשות. בכל כיתה קיים צוות קבוע".

לנושא הכשרת הצוות ענו מנעמ"ת: "חלק מהצוות אינו מסווג עדיין. לאחר חופשת הפסח מתוכנן להיפתח קורס הכשרה והן תשולבנה בו. האחרות, עברו את הקורס וממתינות לבחינה".

בעניין החצרות כתבו מנעמ"ת כי "הנושא נמצא בתהליכי טיפול מתקדמים, הביצוע מתוכנן בשנה"ל הנוכחית. לאחר השיפוץ, יותקנו מתקני חצר חדשים". בנעמ"ת סיכמו כי "הצוות הניהולי מגביר את נוכחותו במעון בתקופה זו ונותן מענה בכל נושא. מנהלת המעון וצוות המטפלות, תעשנה כמיטב יכולתן על מנת להמשיך ולשמור על שגרת הפעילות במעון, לטובת הילדים".

דווקא אחרי קבלת תשובת נעמ"ת, שלחה בשבוע שעבר אחת האמהות, מכתב תלונה לממונה על פניות הציבור בנעמ"ת מירי בן יואב. "ביום שני האחרון הגעתי לאסוף את בתי מהמעון והילדה היתה אדומה מאוד בפנים והיה קשה לפספס שהיא בוערת מחום. לא התקשרו לעדכן אותי ולבקש שאבוא לקחת את הילדה, כי הצוות במעון בכלל לא שם לב שלילדה יש חום. לבת שלי יש כליה אחת מתפקדת וכל דלקת בדרכי השתן שמלווה בחום עלולה לסכן את חייה. זו ממש רשלנות. לקחתי את הילדה מיד למוקד ושם נמדד לה חום של 39.8 מעלות. למזלנו הכל בסדר אבל זה עלול היה להיגמר אחרת.

פנית באותו היום למנהלת המעון?

"רציתי לדבר עם המנהלת של המעון, אך הדלת היתה נעולה והיא לא היתה במעון. להפתעתנו, בתחילת השנה הודיעו לנו שהמנהלת שבגללה נרשמנו למעון תוחלף במנהלת חדשה ואחרי זמן קצר גם המנהלת החדשה שהיתה בהריון הוחלפה בחדשה. היא נחמדה אבל לצערי הרב אין לה יכולת להחזיק גן וצוות, היא נעדרת הרבה מהמעון ואין ניהול במעון. כשעדכנתי אותה בטלפון היא אמרה לי שזה לא תקין ושהיא תטפל בזה. בערב היא התקשרה ואמרה לי שאף אחת מהצוות לא שמה לב שהילדה עם חום וככל הנראה עלה לה החום כשהיא ישנה. באותו היום היו שלוש נשות צוות חדשות שלא עברו הכשרה כלל ולא היתה אף אחת מהקבועות שעליהן אני סומכת. אף אחת מהחדשות לא מובילה ולא לוקחת אחריות ואת לא יכולה לדעת אם הילדה אכלה והחליפו לה חיתול. שאלתי את הנהלת נעמ"ת איך קורה דבר כזה שאף אחת מנשות הצוות הקבוע לא נמצאת וטרם קיבלתי תשובה".

מה את מתכוונת לעשות עכשיו?

"בעקבות המקרה, אני רוצה להעביר את הילדה למעון אחר ולצערי הרישום לשנה הבאה נסגר ואני ברשימות המתנה במעונות אחרים. אם היתה לי את האפשרות לשלם את התשלום של הגן הפרטי הייתי מוציאה את הילדה מהמעון כמו שעשו לא מעט הורים. אני לא רואה שיש שינוי לטובה וההנהלה לא מתייחסת לתלונות ההורים שמתלוננים כבר הרבה זמן. המעון הזה היה מעון מומלץ ואנחנו מגיעים מרחוק במיוחד אליו בגלל ההנהלה שהיתה שם הרבה שנים והצוות וכל מה שהיה לאורך השנים ירד לטמיון השנה. זה חבל מאוד, אני מקווה שיטפלו בכל הליקויים ושלא יקרה משהו.

עוד מוסיפה האם: "היה לי חשוב שהפניות בכתב יתועדו שאם חס וחלילה יקרה משהו שאף אחד לא יוכל להגיד שהוא לא ידע. היחס למנהלות הוא מזלזל ולא פלא שיש תחלופה כל כך גדולה והיחס לא תואם את הערכים של נעמ"ת. חשוב לשמור על הצוות שהוא מסור לעבודה שלו, מה שלא קורה. בינתיים השיבו לי מנעמ"ת שהעבירו את הפנייה שלי להנהלה וטרם קיבלתי תשובה מההנהלה".

בתגובה למכתב ששיגרה האם שבו היא מתייחסת לתשובה של נעמ"ת מסרו מנעמ"ת: "אנו עורכות כרגע בדיקה נוספת של הטענות אחת לאחת ונוכל להשיב על טענותיה כשנסיים לבדוק את העניין".

תגובת משרד הרווחה תתפרסם כשתתקבל.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. לילך

    נעמת – ביוב בראש – ההנהלה לא לוקחת אחריות
    מידי זמן יוצא לאור התעללות, הזנחה,
    הורים – צריך לפקוח עיניים כל העת – מניסיון

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר