צילום אילוסטרציה אייל טואג
צילום אילוסטרציה אייל טואג

בגלל מחסור בשישה ילדים: לילדי הגן הזה לא תהיה קייטנה בקיץ

העירייה הציעה להורים מגן אביב לשלוח את ילדיהם לקייטנות בגנים אחרים או להתאחד עם הגן הדתי בבר-אילן, אך ההורים מסרבים

פורסם בתאריך: 13.6.19 08:39

האם לתלמידי גן אביב תהיה קייטנה בקיץ? נכון לעכשיו לא, שכן רק 19 תלמידים נרשמו לקייטנת הקיץ בגן והתקן לפתיחת קייטנה הוא 25 ילדים.

ההורים בגן, שהוא חלק מהחטיבה הצעירה של בית הספר ממ"ד רמב"ם בנווה עמל, מספרים ש-14 מהילדים נרשמו ליום ארוך בקייטנה וחמישה ליום קצר. לדברי ההורים, בעירייה הסבירו להם שלא יוכלו לפתוח עבורם קייטנה בגן בגלל מיעוט הנרשמים, והציעו להורים לרשום את הילדים לקייטנות בגנים אחרים שבהם יש מקום או להתאחד עם הגן בבית הספר ממ"ד בר-אילן, שגם שם היה מיעוט נרשמים. ההורים סירבו להצעות. "ודאי שסירבנו לכתת רגלנו וילדינו מחוץ לשכונה לגן אחר", אומרת כוכי שמריהו, אם לתאומים בגן, "ודאי שגם סירבנו לפזר את ילדינו בגני היול"א השונים בלי שהילדים מכירים את הגן, את הצוות ואת הילדים ובנוסף הם צריכים להשתלב בקייטנה בגן חילוני עם אורחות חיים שונים משלמדו וכל הטלטלה הזו רגע לפני כיתה א'".

שמריהו, שפנתה בשבוע שעבר לעירייה בעניין מספרת ל"צומת השרון": "אתמול נאמר לי מלשכת המנכ"ל וממנהלת היול"א דגנית דקל כי אם חמשת הילדים שנרשמו ליום קצר יירשמו ליום ארוך, תיפתח עבורם קייטנה דרך אחת המפעילות של הקייטנות בגנים – טומשין או מרכזים קהילתיים ב-2,300 שקלים באחד הגנים הפנויים בשכונת נווה עמל ולא בגן שלהם. העלויות מטורפות, במקום 1,900 שקל שהיינו אמורים לשלם למפעילת הקייטנה בבית הספר, אפטרסקול, אנחנו נאלצים לשלם עוד 400 שקל וזה הפרש משמעותי, במיוחד להורים כמוני שיש להם יותר מילד אחד שהולך לקייטנה. לא ברור למה העלות כה גבוהה ואין סבסוד. 14 ילדים שמשלמים על יום ארוך וחמישה שמשלמים על יום קצר זה מספיק והותר לכסות את ההוצאות ואף לקבל רווח נאה".

היא הוסיפה: "מה אמורים ילדים רכים לעשות במשך חודשיים בקיץ הלוהט? מה אמורים הורים מפרנסים לעשות? להתפטר? לצאת לחופשה ללא תשלום? אנו ההורים לא יכולים לעזוב מקום עבודה במשך חודש שלם ויש הורים שהם מפרנסים יחידים. בגן שיבולים בשנה שעברה נפתחה קייטנה ל-10 ילדים, הכיצד? אני מקווה שמישהו יתעורר באגף החינוך בעיריית הרצליה ויעשה מעשה. הגיע הזמן שיתייחסו לגן אביב בכבוד הראוי".

 מה אתם מתכוונים לעשות?

"ההורים כבר התייאשו מהסחבת של העירייה ומההתניות שלהם. פניתי אתמול שוב למנכ"ל העירייה יהודה בן עזרא כדי שינסה למצוא עבורנו פתרון הולם. אנחנו מתכוונים ללכת לבדוק ביום שישי קייטנה פרטית באיזור. אנחנו רק רוצים שהילדים יהיו ביחד בקייטנה ולא נצטרך להפריד ביניהם. לילדים שלנו מגיע לעלות לכיתה א' בראש שקט, יחד עם חבריהם, כמו בכל גן אחר, ללא טלטלה מיותרת".

מהעירייה נמסר בתגובה: "מפאת מיעוט הנרשמים הציעה העירייה מגוון אפשרויות למסלולי קייטנות חלופיים עבור הילדים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אנשי המגיע לי

    למה מגיע לכם קיטנה של 14 ילדים (יום ארוך) על חשבון משלם המיסים?
    ומי יממן את 11 הילדים החסרים? (כ- 20 אלף ש"ח)
    יש 100 גנים חילוניים ומעל עשרה גנים חילוניים בעיר. תתפשרו!

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר