בית הספר גורדון. צילום שמוליק ניסים

חצי השעה שהרגיזה את ההורים: בגורדון לא רוצים להתחיל ללמוד ב-8:00

בבית הספר גורדון לומדים תלמידים מכל העיר. החלטת משרד החינוך להקדים את פתיחת יום הלימודים בחצי שעה מסבכת לא מעט הורים. 157 מהם כבר חתמו על עצומה

פורסם בתאריך: 17.6.19 14:25

הורים לתלמידים בבית הספר היסודי גורדון לאמנויות שבשכונת נווה עמל בהרצליה, בית ספר אזורי אליו מגיעים תלמידים מכל רחבי העיר, הופתעו לקבל ביום חמישי האחרון הודעה מבית הספר על כך כי החל משנת הלימודים הבאה יחלו הלימודים בשעה 8:00 במקום בשעה 8:30 כפי שהיה עד כה. הלימודים, נכתב, גם יסתיימו חצי שעה מוקדם יותר, בשעה 13:30 או ב-14:20. בנוסף, הוקדם הצהרון בחצי שעה ויחל ב-13:30 ויסתיים חצי שעה מוקדם יותר, בשעה 16:30.

על עצומה של הורים המתנגדים לשינוי, ושהופצה אתמול, חתמו עד כה 157 הורים. "אנו, הורי תלמידי בית הספר והורי התלמידים אשר גרים מחוץ לשכונה, מתנגדים באופן נחרץ להחלטה להקדים את הלימודים", כתבו ההורים, "גם היום אנו עושים מאמצים גדולים מאוד כדי להגיע לבית הספר – בבוקר ואחר הצהריים. מלכתחילה ידענו על המורכבות הלוגיסטית הכרוכה בשליחת ילד ללמוד מחוץ לשכונה, אך בחרנו בבית הספר מאחר וידענו כי אנו רוצים לתת את הטוב ביותר לילדינו. הקדמה של שעת הלימודים תפגע בנו בצורה חדה וישירה ותרע את המורכבות הלוגיסטית האינהרנטית למצב".

לדברי ההורים, כיום משתמשים 49 תלמידים בשרותי ההסעה שאוספת את התלמידים הראשונים בשעה 7:30 מבתיהם. השינוי יביא לכך שההסעה תוקדם לשעה 7:00, שעה מוקדמת מאוד. גם ההורים שמסיעים את ילדיהם לבית הספר עלולים, לדברי ההורים, להיתקע בעומסי התנועה הגדולים של שעות הבוקר.

ההורים הוסיפו כי "הסטטוס קוו שבו בית הספר האזורי של הרצליה התחיל חצי שעה מאוחר יותר, נשמר שנים רבות ושירת הן את ההורים, והן את בית הספר, המהווה מוקד משיכה גם לתלמידים הגרים מחוץ לנווה עמל. מדוע להרוס? אנו החתומים מטה נאבק ככל יכולתנו על מנת לשמור על ילדינו ועל בית הספר".

חבר מועצת העיר רונן וסרמן, שבתו לומדת בכיתה ב' בבית הספר, שלח ביום חמישי מכתב בעניין למנכ"ל העירייה יהודה בן עזרא. "האם הנהלת העיריה מוכנה להתערב ולהחזיר את המצב לקדמותו? בהנחה שמדובר על הנחיה ממשרד החינוך, שאומרת כי לא ניתן לפתוח את בית הספר אלא רבע שעה לפני תחילת הלימודים, האם העירייה לא מוכנה לסבסד חצי שעת עבודה של איש צוות ביום? מדובר על לא יותר מכמה אלפי שקלים בודדים בשנה".

"אני מאוד מתנגד לשינוי בשעות הפעילות של בית הספר", אומר וסרמן לצומת השרון, :"דיברתי עם מנכ"ל העירייה, הסברתי לו את כל הקשיים והמשמעויות והוא אמר שיבדוק את הנושא ויראה מה אפשר לעשות. הוא הסכים איתי שאם אכן הסיבה שפרסם בזמנו משרד החינוך, שצריך אדם מבוגר בעת פתיחת השערים של בית הספר, ושכביכול כיום אין, היא אכן הסיבה, אז מדובר בכסף קטן ואפשר יהיה למצוא לזה מימון, אבל הוא אמר שלדעתו זה לא המקרה אלא שיש עניין אחר שלא אמרו לנו".

מעיריית הרצליה נמסר: "ההחלטה הינה של משרד החינוך, כנגזרת מחוזר מנכ"ל המופנה לכלל בתי הספר בארץ. יחד עם זאת הרשות המקומית תבחן, מול משרד החינוך, אם קיימת מידה של גמישות לבתי ספר על איזוריים כדוגמת בית ספר גורדון".

ממשרד החינוך נמסר: "מדובר בהחלטה בית ספרית שהתקבלה לאור העובדה כי התלמידים שוהים בבוקר במתחם בית הספר ללא השגחת מבוגר בניגוד לנהלים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מעניין מאוד שפתאום כמה אלפי שקלים לא מעניינים את וסרמן.
    אם זה היה לבית ספר דתי איזה צעקות היו

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר