צילום אילוסטרציה פבל טולצ'ינסקי

נפרדים בגדול: מה עושים, כמה זה עולה ומה שותים בנשפי הסיום של התיכונים

רוב בוגרי ובוגרות התיכונים עסוקים בימים אלה רק בדבר אחד: ההכנות לנשף הסיום. אז איך חוגג כל תיכון, כמה זה עולה, ומה שותים. פרויקט מיוחד

פורסם בתאריך: 20.6.19 18:08

נשפי הסיום בסגנון הפרום האמריקאי הפכו בשנים האחרונות לגולת הכותרת של חגיגות סיום הלימודים של כיתות י"ב בתיכונים. בשנים האחרונות הנשפים הופכים להיות יותר ויותר מפוארים, וכוללים אטרקציות שונות ומגוונות שעולות לעיתים עשרות אלפי שקלים.

רחל מלר, שבנה עומר, בוגר תיכון היובל בהרצליה, ישתתף השנה בנשף, כבר היתה במעמד הזה, עם בתה אופק, לפני שלוש שנים. "אנחנו שותפים להתרגשות של הילדים, גם מסיום הלימודים וגם מההכנות לקראת נשף הסיום", היא אומרת, "יש התעסקות ועניין סביב הנשף בערך חודש לפני, הבנות צריכות להיות מתוקתקות, מ-א' ועד ת', כולל שמלה, נעליים, איפור, שיער, ממש כמו מיני חתונה. אני מאוד נהניתי מהתקופה הזאת עם הבת שלי, ללכת איתה לקניות ולהסתובב".

ומה לגבי ההוצאות הכלכליות?

"בשנים האחרונות, לדעתי, זה קצת יצא מפרופורציה. הוצאנו על הביגוד וכל הדברים הנלווים בסביבות ה-2,000 שקל בנשף של הבת שלי, וגם עכשיו. עומר אמר לי שהוא רוצה חליפה ואמרתי לו 'מה חליפה? מה, אתה מתחתן?', והוא הסביר לי שכולם קונים חליפות. יש גם את עלות האירוע, שמתקיים לרוב בגני או אולמות אירועים, 380 שקל לתלמיד. פעם היינו מסתפקים במועדונים קטנים. עומר עובד והוא החליט להשתתף בעלויות. הוא יודע שיש לנו הוצאות גדולות, ושילם על הכניסה לנשף מכספו".

"ההבדל בין הנשפים של פעם ושל היום", אומרת יו"ר מועצת התלמידים הארצית, ליאון עיוואן (תלמידת י"ב בתיכון גלילי בכפר סבא) "הוא שהכל הפך להיות הרבה יותר מוחצן ומושקע. כולם רוצים את האוכל הכי טוב, את הדיג'יי עם השם הכי גדול ויש גם בנות שמשכירות לימוזינות למרות שיש הסעות שכלולות במחיר".

לדבריה, מעבר לנשף עצמו, הלוק צריך להיות אופנתי ומעודכן מה שיותר, ולכן לבנות שמגיעות ממעמד סוציואקונומי גבוה יש אפשרות להשיג גם את אנשי המקצוע הכי טובים בתחום שיכינו אותן למסיבה. "אני מכירה אחת ששכרה מאפרת ב-300 שקלים והשנייה ב-850 שקלים, זה משתנה", היא מסבירה, "כל אחת שואפת ליקר יותר, אבל יש מי שמסתפקות במאפרת טובה אבל זולה יותר כי היא לא מוכרת כל כך. חיפוש שמלות זה מבצע שאורך כמה חודשים לפני הנשף. אני אישית סגרתי כבר לפני חצי שנה את המאפרת כדי שלא ייקחו לי ושחס וחלילה לא יהיה תור. אלו דברים שכדאי לדאוג להם הרבה זמן מראש".

הכרטיס, השמלה, הלימוזינה והאקססוריז: מחירון נשף הסיום

כאמור, אצל מרבית התלמידים הבגדים כבר מוכנים ובימים אלה סוגרים את הקצוות של המאפרת, מעצבת השיער והלימוזינות. לפי שיחות עם תלמידים, אלו פחות או יותר המחירים:

# העלות הכוללת לתלמיד/ה לנשף נעה בין 1,500 שקלים ל-3,500 שקלים.

# מחיר כרטיס כניסה לנשף נע בין 350-380 שקלים.

# עלות שמלה מתחילה בכמה מאות שקלים ויכולה להגיע עד 2,000 שקלים, תלוי אם עוצבה אצל מעצבת בתפירה אישית או נרכשה מוכנה בחנות.

# מחירי האיפור מתחילים ב-200 שקלים ומגיעים עד 500 שקלים והמחיר דומה גם לעיצוב השיער.

# לצד זה יש להוסיף עלות של נעליים, תכשיטים ואקססוריז נוספים, בסך כולל של מאות שקלים.

# יש תלמידים שמזמינים גם צלם ולימוזינה, סכום שבדרך כלל מתחלק בין  קבוצת תלמידים.

צילום אילוסטרציה אי.פי

 

סוכריות גומי ואוטובוס מסיבות

תיכון חדש

מתי ואיפה: יום שבת, 6 ביולי, בשעה 22:30, בגן האירועים YONO בקיסריה.
כמה זה עולה: 380 שקלים. גם לתלמידים שמתקשים לשלם מצאו פתרון וחלקם קיבלו הנחה ולחלק המפיק מסדר כרטיס מתרומות.
מה עושים: "כרגע צפויים להגיע 150 תלמידים לנשף הסיום", מספרת ליה קניאז'יצקי, אחת ממארגנות הנשף, "תהיה קבלת פנים עם פוקצ'ות ונודלס לטבעונים וצמחונים ולאחרים יהיו המבורגרים קטנים, וגם לקראת סוף הנשף יהיו המבורגרים, כולם ייכנסו דרך שער עם בלונים וידרכו על שטיח אדום שזה חובה בנשף, יהיו צלמים, סוכריות גומי, קיאק של פירות וכמובן ריקודים".
מה שותים: "בכניסה יציגו התלמידים תעודות זהות ורק מי שמלאו לו 18 יקבל צמיד שמאפשר לו לשתות אלכוהול. הבר יהיה פתוח כל פעם למשך חצי שעה ואז ייסגר לכרבע שעה, מעין הפסקה כדי למנוע מצב שהתלמידים ישתו ללא הפסקה. הודענו לתלמידים בשכבה שאם הם שותים, אז שישתו במידה כי המפיק של האירוע אמר שכל מקרה של פינוי באמבולנס או אם מישהו יתעלף יגרום לכך שהנשף יסתיים עבור כולם ואנחנו מקווים שזה לא יקרה".
דבר התלמידה: "זה מרגש מאוד כי זה אירוע של סוף שנה וסיום י"ב. אני בטוחה שיהיה כיף כי ממש השקענו באירוע הזה", אומרת קניאז'יצקי, "אני ממש מתרגשת כי זה האירוע האחרון שלנו ביחד בתור שכבה ומהרגע הזה כל אחד יוצא לדרך חדשה. אני חושבת שיהיו תלמידים שיגיעו לנשף בלימוזינה ויש 30 תלמידים שארגנו לעצמם מעין אוטובוס שעושים בו מסיבות ואיתו הם יגיעו לנשף. היו גם כאלה שחשבו להגיע במסוק אבל אני לא יודעת אם זה ייצא לפועל".

 

סקסופון, טראנס ובלי אלכוהול

תיכון הראשונים

מתי ואיפה: יום ראשון, 30 ביוני, בשעה 22:30 באולם עדן על המים בקיבוץ ניר אליהו.
כמה זה עולה: 350 שקלים. המארגנים חילקו מספר כרטיסים עבור תלמידים שקשה להם לשלם עבור כרטיס הכניסה לנשף. התלמידים גם מכרו עוגות בבית הספר כדי לממן חלק מהכרטיסים.
מה עושים: "כרגע אנחנו עומדים על 220 תלמידים שיגיעו לנשף. תהיה קבלת פנים ויהיה בכניסה קיר שיהיה כתוב עליו עם ורדים 'נשף 2019'", מספר שלו כהן, אחד מהמארגנים של הנשף יחד עם טליה אבן עזרא, רום אזולאי, עדי פלג ואריאל מושקוביץ, "יהיה אוכל ברמה גבוהה והבאנו גם שני דיג'ייז ונגן סקסופון שמשלב את הנגינה שלו עם מוזיקת טראנס בהופעה חיה. יש הרבה פינוקים כמו קיאק פירות, ג'חנונים וכל מיני מאנצ'יס".
מה שותים: "לא יהיה אלכוהול. הוחלט על ידי ההורים שלא ייכנס אלכוהול למתחם, אף אחד לא רוצה לקחת אחריות אם חלילה יקרה משהו".
דבר התלמיד: "זה הולך להיות אירוע לפנים", אומר כהן, "אירוע של פעם בחיים ויהיה מרגש מאוד. אני הולך לנשף עם ידידה מהשכבה ועם כל החברים שלי. אני מתכנן לקנות את החליפה שלי בשבוע הבא, נעליים, חליפה, חולצה וחגורה עולים בין 1,000 ל-1,500 שקלים. לבנות זה סיפור יותר יקר, הן משלמות על איפור, תסרוקת ושמלה. אני מכיר מישהי שמשכירה שמלה ב-2,000 שקל".

אילוסטרציה אי.פי

רוקדים עד ארבע בבוקר, ולא שותים

תיכון היובל

מתי ואיפה: יום ראשון, 30 ביוני, בשעה 22:30, באולם צל החורש ליד כפר סבא.
כמה זה עולה: 380 שקל. יש כרטיסים מסובסדים לתלמידים שזקוקים לעזרה במימון.
מה עושים: "190 תלמידים יגיעו נכון לעכשיו לנשף", מספרת אחת המארגנות ניב הראל, "תהיה קבלת פנים עד חצות, יהיו צלמים, עמדת נודלס, המבורגר, שניצל וצ'יפס, עמדת טאבון ו־ופל בלגי ולאחר מכן יהיה די.ג'יי עד סביבות השעה 4:00 לפנות בוקר, ואז התלמידים יחזרו בהסעות".
מה שותים: "לא יהיה אלכוהול בנשף וההורים עומדים בכניסה לאוטובוסים כדי לבדוק שהתלמידים באמת בסדר ולא שיכורים מדי".
דבר התלמיד: "כולם כבר מתחילים להתלהב ולדבר על הנשף", מספר עומר מלר, "נהיה כולנו הכי יפים שיש, כל הבנות עם שמלות והבנים עם חליפות. זה ממש כיף. אנחנו מדברים על זהו ומתחילים פתאום להרגיש את הסוף. אנחנו מבינים שזו תהיה הפעם האחרונה שנצליח בזמן הקרוב לראות את כל השכבה במקום אחד. זה גם מרגש וגם מפחיד".

 

ורדים ושמפניה

תיכון הנדסאים בהרצליה

מתי ואיפה: יום שבת, 29 ביוני, בשעה 22:15, באולם קדם בבארות יצחק.
כמה זה עולה: 380 שקל. למי שיש קושי כלכלי המפיקים עזרו בסבסוד.
מה עושים: "לנשף יגיעו 88 תלמידים", מספרת ענבל גרטל, ממארגני האירוע, "יש קבלת פנים עם שמפניה ו-ורדים ומנות אוכל קטנות, אחר כך יהיו ריקודים וגם אחריהם יהיו מנות אוכל קטנות".
מה שותים: אלכוהול יוגש לבני 18 ומעלה. "שלחנו למפיקים רשימה של כל מי שמלאו לו 18 וביום הנשף יחלקו להם בכניסה צמידים שיאפשרו להם להזמין אלכוהול בבר", אומרת גרטל.
דבר התלמידה: "סיום י"ב הוא מעמד מאוד מרגש ומלהיב אך גם מבלבל ועצוב", אומרת גרטל, "אני מצפה בקוצר רוח לסיים את חווית התיכון שלי בנשף יחד עם חברי לספסל הלימודים בפעם האחרונה ומצפה גם להתחיל את החיים אחר כך ולראות לאן כל אחד מהחברים שלי ילך ולאן החיים יובילו אותו".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר