צילום אילוסטרציה: תמר הירדני
צילום אילוסטרציה: תמר הירדני

הגנים הפרטיים: פדלון מקדם חוק עזר שיחייב התקנת מצלמות וחיבורן למרכז השליטה העירוני

ראש העירייה הנחה גם להקים צוות אכיפה שתפקידו יהיה לבקר בכל אחד מהגנים הפרטיים בעיר אחת לחודש. צוות היגוי עירוני שמורכב מנציגי עירייה והורים יפקח על הסדרת הנושא

פורסם בתאריך: 21.7.19 08:59

ראש עיריית הרצליה משה פדלון מקדם חקיקת חוק עזר עירוני, שאמור להיות מובא לאישור מועצת העיר בישיבתה הבאה, שיסדיר את מנגנוני הפיקוח על פעוטונים פרטיים בעיר. בין השאר, לפי הצעת החוק, יותקנו בגני הילדים הפרטיים מצלמות שיחוברו למרכז השליטה העירוני. פדלון גם הנחה להקים צוות אכיפה משולב תלת אגפי, ובו רכזת מהמחלקה לגיל הרך, מפקח בנייה ופקח מאגף הבטחון, שתפקידו יהיה לבקר אחת בחודש בכל גן פרטי.

במכתב ששלח אתמול (מוצ"ש) לשר הפנים אריה דרעי, כותב פדלון כי "חוק העזר יקושר לכלים שונים הקיימים בדין, אשר מקנים סמכות לראש הרשות או לגורמי הרשות לסגור בצו מנהלי את המקום עד לתיקון הנדרש, כגון חוק רישוי עסקים וכיוצא בזה", כתב פדלון במכתב ששלח אתמול (מוצ"ש) לשר הפנים אריה דרעי, "ראש העירייה מנחה לתקן את חוק העזר העירוני לרישוי עסקים כך שיהווה כלי עזר עירוני תומך לתהליכי הפיקוח והבקרה, ויעגן בתוכו דרישות ממבקשים בנושאים הבאים: אמצעים לכיבוי אש על פי התקן; אישור רשות הכבאות; בדיקת חשמל במתקן הכולל אישור ממהנדס חשמל; אישור בדבר תקינותם של מתקני החצר על-ידי מכון התקנים הישראלי או גורם אחר הרשאי לאשר תקינה למתקנים אלו; המצאת אישור קונסטרוקציה למבנה על-ידי מהנדס מוסמך; התקנת מצלמה הקולטת וידאו וסאונד אשר מתחברת למרכז השליטה העירוני".

בנוסף, המבקשים אישור שימוש חורג במבנה בעיר לגן ילדים, יידרשו ב"רישום המסגרת הפרטית בספרי העירייה; חיבור המסגרת לאזעקת חירום של גופי החירום וההצלה (משטרת, מד"א וכיבוי אש); אישור מהנדס קונסטרוקציה למתקן ולשימושים החדשים המתבקשים; ביצוע סקר עצים מסוכנים על ידי גורם מוסמך במסגרת הבקשה".

עוד כתב פדלון לדרעי כי בכוונתו להקים צוות היגוי עירוני ייעודי, בראשות מנכ"ל העירייה, להסדרת כל הנושאים הנ"ל. הצוות יכלול את מ"מ וסגנית ראש העיר לחינוך, מנהל אגף החינוך, מנהלת המחלקה לגיל הרך, מנהלת אגף הפיקוח על הבניה, מנהל אגף הביטחון, התובע העירוני, מנהל מחלקת בטיחות, נציג אגף המחשוב, יו"ר ועד ההורים העירוני ויו"ר ועד גני הילדים.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מה עם גני העירייה, הגנים של משרד החינוך, מדוע שם לא מותקנות מצלמות?

  2. אמא מודאגת

    ומי ישלם על כל הבדיקות האלה???
    מהנדס כזה ומהנדס אחר. יפה, סיפקתם אחלה עבודה לכל המהנדסים שידרשו דרישות בלי סוף, יגבו מהם מחירים מופקעים, יתישו את הגננות ובסוף גם גנים טובים לא ישארו, כי מי ישלם על כל זה???
    אם העירייה/הממשלה לא תכניס יד לכיס ותיקח את הבדיקה על עצמה העלות הזו תתגלגל לפיתחם של ההורים. כי אחרת העסק כבר לא ריווחי ועדיף לסגור.
    מה שנקרא מחאת ההורים עוד תכניס לנו גול עצמי.
    לא יהיו מסגרות לילדים כי מלא יסגרו, אלו שישארו ירקיעו שחקים במחיר ולא בטוח שהטיפול בילדים בסופו של דבר יהיה טוב יותר. לא נראה לי שלזה התכוון המשורר.
    נראה שכל עניינם של הפוליטקאים הוא לזרוק סיסמאות פופוליסטיות בלי לחשוב על ההשלכות. והציבור אוכל את זה.

  3. גלוריה

    לדעתי מאוד יעזור שיהיה פיקוח בגנים הפרטיים.
    עד היום ברוב הגנים לא היה רישיון עסק, המבנה לא היה ראוי לגן ילדים וכמובן לא היה בטוח.
    טוב מאוד שעיריית הרצליה הרימה את הכפפה.
    אני מנהלת את מעון קשת ושיר ורואה כמה העירייה השקיע במעונות.
    במשל 5 שנים פתחו 2 מעונות גדולים קשת ושיר ובתכנון 2 מעונןת נוספים. כל הכבוד!!!
    הגנים הפרטיים יעלו את הסטנדרטים וזה מעולה לילדים שלנו.
    בגנים הפרטיים גובים 3900 שח לחודש.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר