בית ספר הנדיב. צילום עזרא לוי
בית ספר הנדיב. צילום עזרא לוי

העירייה הודיעה להורים: למרות פרויקט הפינוי-בינוי הסמוך, הלימודים יתקיימו בבית הספר

העירייה דחתה את הצעת הורי בית הספר הנדיב להקים מתחם קרוואנים או לפזר את התלמידים בין כמה בתי ספר. אחת האמהות: "איך מצפים מהילדים שלנו ללמוד ברעש כזה?". העירייה: "נושא הבטיחות בסביבת בית הספר טופל על כל היבטיו"

פורסם בתאריך: 24.7.19 06:48

עיריית הרצליה דחתה את בקשת הורי בית הספר הנדיב להעביר את התלמידים, כמקשה אחת, לשטח סמוך לבית הספר, בזמן שיתקיימו עבודות על פרויקט פינוי בינוי ברחוב עזרא הסופר. העירייה השיבה אתמול להורים כי לאחר מכלול בדיקות שנעשו התקבלה ההחלטה לקיים את פעילות בית הספר במתקן הקיים, ושבשטח בית הספר יתבצעו ההתאמות הבטיחותיות הנדרשות.

ההורים מצדם מסרבים להצעת העירייה שעלתה ב-14.7 בפגישה שנערכה בין ההורים ונציגי העירייה, ומפעילים לחץ על העירייה באמצעות שליחת מיילים רבים בעניין לעירייה, העלאת הנושא בכל פוסט של העירייה בפייסבוק והם מאיימים כי יבקשו להעביר את ילדיהם לבית ספר אחר וישביתו את הלימודים בבית הספר. "לא מבינה איך מצפים מהילדים שלנו ללמוד ברעש כזה, בחשיפה לפועלים, בחשיפה למנופים. פשוט לא ברור מי אישר את הפרויקט הזה לפני מציאת פתרון הגיוני!", כתבה אחת האמהות בקבוצת הוואטסאפ של ההורים. "אף אחד לא מבקש להפסיק את הבניה. מבקשים למצוא פתרון הולם לילדים", כתב אחד האבות בקבוצה. "כל אופציה עדיפה מאשר להישאר באתר בניה! איזו פדגוגיה תהיה באתר בניה?", כתבה אם נוספת.

נציין כי בפגישה שנערכה ב-14.7 הציג ראש העירייה משה פדלון את החלופה המועדפת מבחינת העירייה, והיא להישאר במבנה הקיים בזמן עבודות ההריסה והבניה באיזור, לגדר חלק ממגרש הספורט ולהקטינו כך שהעגורן לא יעבור מעל שטח בית הספר ולהפוך את החנייה הסמוכה למגרש ספורט נוסף. ההורים מבחינתם חוששים כי כ-650 התלמידים בבית הספר יהיו בסיכון בטיחותי בשל כלים כבדים שיעברו באיזור ובשל עגורנים שעלולים ליפול ויהיו חשופים במשך כמה שעות ביום למטרדי אבק ורעש כתוצאה מהבניה. החלופות הנוספות שהועלו באותה הפגישה, ושלטענת מנהל אגף החינוך בעיריית הרצליה ד"ר יעקב נחום נדחו על הסף על ידי העירייה לנוכח הפגיעה בבית הספר ובתלמידים, הן פיזור וחלוקת בית הספר לשני מוסדות או יותר, והצבת קראוונים בפיזור.

בפגישה נכחו גם נציגי הגנים העירוניים בשל ארבעה גנים עירוניים שנמצאים בסמוך למתחם הפרויקט – שלהב, סמדר, אירוס ונורית, והוצע על ידי העירייה להעביר את הגנים שלהב וסמדר למבנים יבילים שיוקמו בסמוך למרכז פסגה או להשאירם במבנים הקיימים תוך שינוי מיקום הכניסה לצד השני וחיפוי הגנים. הפעילות של שני הגנים אירוס ונורית ככל הנראה תישאר במיקומם הנוכחית.

ההורים העלו במכתבם בעיות נוספות שנוצרות כתוצאה מההחלטה להישאר במבנה בית הספר: סגירת למעלה ממחצית המגרש הגדול מפני כניסת ילדים ושימוש על ידם, כניסת בעלי חיים לבית הספר מכיוון שטח הפרויקט – חתולים, חולדות, נחשים, היעדר מקומות חניה באזור בין היתר כתוצאה מסיפוח שטח החניה הקטן, הימצאות בית הספר בתת תקן שטח פר תלמיד, אי התקיימות חוגי בני הרצליה בבית הספר, היעדר מקום לעריכת אירועים וטקסים לכלל ילדי בית הספר וקהילת הנדיב, הקפאת בניית אולם ספורט חדש, ביטול משמרות זה"ב ובית ספר מלוכלך ולא ראוי.

"ההורים חשים כי הצעת הרשות לא מבטיחה כלל את ביטחונם ושלומם של הילדים ואף פוגעת באיכות חייהם", כתבו ההורים לראש העירייה, "ההורים מבקשים חלופה אחרת, חלופה לפיה תלמידי בית הספר יועברו כמקשה אחת למוקד גאוגרפי אחד באזור הסמוך לבית הספר (למשל אזור בית ספר נבון) ובמידת הצורך תוך שימוש בפריקסטים. אנו סבורים כי חלופה זו אשר נשקלה אף על ידכם הינה החלופה המיטבית והראויה עבור ילדינו בנסיבות הקיימות ואף נותנת מענה הן מבחינה בטיחותית והן מבחינה פדגוגית. נדגיש כי, בטיחות ילדינו מעל הכל ולא נוכל להתפשר בעניין מהותי זה".

נציין כי את הנושא העלתה חברת מועצת העיר תמי גרוסמן בשאילתה שהגישה בישיבת המועצה שהתקיימה בסוף החודש שעבר.

מהעירייה נמסר בתגובה: "בטיחות התלמידים ושמירה על סביבה המאפשרת רמת לימודים גבוהה עמדו לנגד עיני העירייה. נושא הבטיחות בסביבת בית הספר טופל על כל היבטיו, כולל מתן פתרונות אקוסטיים ופתרונות למניעת אבק. הצעות אחרות שהועלו על ידי ההורים, כגון הקמת בית ספר של קראוונים או פיזור הילדים בבתי ספר אחרים, היו חסרות היתכנות מעשית ועשויות היו להביא לפגיעה הן ברמה הפדגוגית והן ובתלמידים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מ.כ

    שכחתם לציין שחברת המועצה תמי גרוסמן היא אמא בביה״ס ואולי קצת התבלבלה בין מחוייבותה לכלל כחברת מועצה לדאגתה לילדיה הפרטיים.
    פוליטיקה במיטבה

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר