צילום אילוסטרציה. רינת אברג'יל
צילום אילוסטרציה. רינת אברג'יל

אין לו מקום: ילד עם צרכים מיוחדים נותר בלי שיבוץ לבית ספר מתאים

בית הספר שבו למד הילד בשלוש השנים האחרונות לא יכול לספק לו מסגרת טיפולית הולמת, שני בתי הספר שמחוץ להרצליה מלאים. אמו של הילד: "אנחנו בחוסר ודאות"

פורסם בתאריך: 4.8.19 08:22

לירון קלינגר מהרצליה, אמא לילד בן תשע וחצי, המאובחן על הרצף האוטיסטי ועולה לכיתה ד', מבקשת לשבץ את בנה בבית ספר לחינוך מיוחד שהינו רשמי ושאותו מפעיל משרד החינוך, אך כרגע לא נמצא לו מקום במוסדות לחינוך מיוחד במחוז תל אביב. כיום משובץ בנה בבית הספר בית אקשטיין "חוף השרון" בתל יצחק, שהינו בית ספר שבבעלות חברת משאבי האנוש דנאל ומופעל על ידיה, בית ספר מוכר על ידי משרד החינוך ואינו רשמי. קלינגר מספרת כי בנה לומד בבית הספר כבר שלוש שנים ונראה כי הוא ברגרסיה. מבית הספר נתנו לה מכתב שמאשר כי אינם יכולים לספק לו תוכנית טיפולית שמתאימה לו ומסגרת חברתית שתואמת את צרכיו. לדבריה, בבית הספר תחלופה גדולה של כוח אדם ותת איוש של המשרות גורמים לשבירת השגרה שמאוד מקשה על בנה בתפקוד היומיומי.

"הבן שלי נמצא בבית אקשטיין כבר שלוש שנים והוא ברגרסיה", מספרת האם, "הוא אוטוטו מתחיל את גיל ההתבגרות והוא ילד עם פוטנציאל ויכולות וחבל לפספס אותו. בבית הספר אין לו את המעטפת שהוא צריך. חסרים שם תקנים ואין מספיק צוותים בעלי ניסיון. אני רוצה לקדם את הילד שלי ועם עבודה נכונה זה יקרה. בית אקשטיין לא מקבל את אותם התקציבים שבתי ספר מוכרים ורשמיים מקבלים ממשרד החינוך. צוותי ההוראה לא נמצאים ברפורמת 'אופק חדש' של משרד החינוך וזה מה שיוצר את המצב הזה. בחינוך המיוחד השינויים בשגרה הם מאוד משמעותיים והבן שלי, שהוא חרדתי בצורה בלתי רגילה, לא מסוגל להכיל את השינויים האלה".

קלינגר מוסיפה: "בבית הספר הסכימו שהם לא יכולים לספק לו את הדברים שהוא זקוק להם וקיבלתי מהם מכתב שבו הם ממליצים על בית ספר מוכר ורשמי שלו יש יותר תקציבים ושם ייטב לו והוא יקבל את כל מה שהוא זקוק לו. פנינו עם המכתבים למחלקת החינוך בעירייה להשמה מחדש ולשיבוץ מחדש, אבל בשני בתי הספר במחוז, ברעות בפתח תקווה וביחדיו בתל אביב, שהם מוכרים ורשמיים, אין מקום. מכיוון שאין בהרצליה בית ספר יסודי להפרעות תקשורת אז אנחנו זקוקים לחסדים של אחרים, כי הם נותנים עדיפות לתושבי המקום. לא ייתכן מצב שבו ילד אחד מקבל את כל המשאבים וילד אחר לא מקבל כי משרד החינוך מאפשר את המצב של אפליה בין שתי מערכות של החינוך המיוחד.

"אני מחכה מאז ועדת ההשמה שהיתה לנו באפריל לשיבוץ חדש. ביום שני היתה ישיבת אשכולות עם כל מנהלי החינוך המיוחד במחוז וקיבלנו תשובה שלילית לגבי שיבוץ חדש. שלחתי ביום שני מכתב למנכ"ל משרד החינוך שמואל אבוהב וביקשתי שיעזור עם שיבוץ הולם לבני וגם פניתי לח"כים סתיו שפיר ואיציק שמולי ואני מתכוונת להילחם על שינוי השיבוץ. יש ועדה של החינוך המיוחד בכנסת ביום שני בשבוע הבא ואני מקווה לקבל הזמנה אליה ולהעלות את המקרה שלנו. בינתיים אנחנו בחוסר ודאות".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "התלמיד שובץ במסגרת לימודים ההולמת את צרכיו בחוף השרון. העברה למסגרת אחרת אפשרית רק על בסיס מקום פנוי".

מחברת דנאל שהיא הבעלים והמפעילה של בית הספר בית אקשטיין בחרו שלא להגיב לכתבה.

מעיריית הרצליה לא התקבלה תגובה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר