המעבר המקורה בדרך לגנים סמדר ושלהב

הבנייה בעזרא הסופר: הורי הגנים הסמוכים התבשרו שיעברו למבנה אחר, אך העירייה חזרה בה

העירייה הודיעה להורי הגנים סמדר ושלהב שבעקבות הבנייה הם יעברו למבני הגנים טל וליבנה. אך בעקבות לחץ שהפעילו ההורים בגן טל, העירייה חזרה בה וזימנה את ההורים לפגישה היום עם ראש אגף החינוך

פורסם בתאריך: 5.8.19 08:35

הורי ילדי הגנים סמדר ושלהב בהרצליה, הצמודים לאתר עבודות הבנייה של פרויקט הפינוי-בינוי ברחוב עזרא הסופר, אמורים להתבשר היום בצהריים, בפגישה עם ראש אגף החינוך בעירייה ד"ר יעקב נחום, היכן ילמדו בשנת הלימודים הבאה. זאת לאחר שהעירייה כבר הודיעה להורים שבעקבות הבנייה יעברו הילדים ללמוד במבנים של גני החינוך המיוחד טל וליבנה, אך חזרה בה בעקבות לחץ של הורי גן טל שלא הסכימו שילדיהם יועברו ללמוד בשטח חטיבת רעות בשכונת יד התשעה.

"5 באוגוסט מחר! די! בשלה העת לסיים את הסאגה הזו", כתבה נציגת ההורים של שני הגנים לעירייה, "הגנים שלהב וסמדר לא יישארו במקומם, אף לא דקה אחת החל מ-1.9.19. דיברנו על כל התרחישים, האופציות, הרעיונות, החלופות. הודעתם לנו על מיקום לשני הגנים החל מ-1.9.19 הולם וראוי, בתוך שכונת מגורינו – לאחר שבחנתם אותם לעומק. חלילה שמטרת השיחה מחר היא לעשות שינוי כלשהו בפתרון המעולה שמצאתם לנו – שיגיע מחר כל מי מטעמכם שמקבל החלטות. כאלה שהן סגורות ונצורות ולא משתנות עוד".

"אחרי מאבק ארוך שהילדים שלנו לא ילמדו בתוך אתר בניה ואחרי הרבה שיחות ודיונים היה ברור שאנחנו עוברים רק לא היה ברור לאן", מספרת אמא לתלמיד בגן סמדר שמנהלת את המאבק עבור גן סמדר וגן שלהב הסמוך, "בשבוע שעבר נאמר שהם מצאו חלופה והם בודקים אותה בצורה מעמיקה וביום רביעי הודיעו לנו שגן סמדר יהיה במקום גן טל וגן שלהב במקום ליבנה. היום התקשרו בצהריים מהעירייה וביקשו שאבוא לפגישה מחר בצהריים עם מנהל אגף החינוך ד"ר יעקב נחום ועם מנהלת המחלקה לחינוך הגיל הרך נאווה שחם. לאחר שניסיתי להבין את פשר הפגישה, לאחר שעניין הגנים נסגר, נאמר לי שיש צורך 'לחשב מסלול מחדש' ושיש בעיה. אני מבינה שהם יגידו לנו שאנחנו לא עוברים לגנים טל וליבנה אבל אני לא יודעת מה יהיה איתנו. אני לא חושבת שהכיוון הוא טוב כי אחרת היו אומרים לי בטלפון ולא היו מזמנים אותי לפגישה. הגנים ממש נמצאים בתוך אתר בניה, מטר משני בניינים שמיועדים להריסה בשבוע הבא ושיקומו במקומם חדשים במשך שנתיים. לא מתקבל על הדעת ולא יקרה שהילדים האלה יהיו בגנים אפילו דקה. אנחנו לא נפתח את שנת הלימודים בגנים סמדר ושלהב ויהי מה. אני מקווה שהם יציעו לנו חלופה הגיונית אחרת".

ביום חמישי שעבר הופתעו ההורים בגן טל לחינוך מיוחד לקבל הודעה מהעירייה כי הגן יעבור, כאמור, לחטיבת הביניים רעות בשכונת יד התשעה. הסיבה, כך נודע להם, היא שבמקומם ייכנס גן סמדר שנמצא בסמוך לבית הספר הנדיב ולפרויקט פינוי בינוי ברחוב עזרא הסופר. ביום רביעי שעבר, במכתב לראש העירייה משה פדלון, דרשו ההורים כי העברת הגן תבוטל לאלתר, ואם לא – בכוונתם לצאת למאבק תקשורתי, ציבורי ומשפטי. ההורים טענו במכתבם כי ההחלטה התקבלה מבלי שהם שותפו בה ולנוכח לחץ כבד שהופעל על העירייה על ידי הורים לתלמידים בגנים סמדר ושלהב.

בפגישה שהתקיימה אתמול בין הורי גן טל לראש אגף החינוך נחום נאמר להם כי הגנים יישארו במקומם. "נאמר לנו שלאחר בדיקת מכלול השיקולים הפדגוגיים, טובת הילדים והרצון לשמור על שביעות רצון ההורים הוחלט להשאיר את המצב על כנו ולא להעביר את הגן", אמר אחד ההורים, "הם אמרו שיצטרכו להתמודד עם ההורים האחרים".

תגובת עיריית הרצליה תובא כשתתקבל.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר