משה פדלון ומרב בטיטו בועידת החינוך. צילום ירדן יוסף לוי
משה פדלון ומרב בטיטו בועידת החינוך. צילום ירדן יוסף לוי

המשבר בנגיד, החינוך המיוחד, התלמידים בסיכון: צפו בראיון עם פדלון בוועידת החינוך של הרצליה

ראש עיריית הרצליה השתתף אתמול בשיחת "אחד על אחד" עם מנחת הוועידה מרב בטיטו. צפו

פורסם בתאריך: 22.8.19 12:30

"יש לנו משבר קטן עם חטיבת הביניים שמואל הנגיד", אמר אתמול ראש עיריית הרצליה משה פדלון בוועידת החינוך שהתקיימה בבר בעיר בהרצליה, שבפתיחתה הפגינו תלמידי הנגיד נגד המעבר לשישה ימי לימודים בבית הספר. פדלון השתתף בשיחת "אחד על אחד" עם מנחת הוועידה, העיתונאית מרב בטיטו.

פדלון: "בבית הספר, מזה 15 שנה, לומדים חמישה ימים בשבוע ומשרד החינוך עלה על הנושא הזה והחליט שבבית הספר ילמדו שישה ימים בשבוע. פניתי למנהלת המחוז במשרד החינוך וערערתי על כך בשיחות אישיות ובמכתבים והתשובה היתה שלילית. פניתי למנכ"ל משרד החינוך במכתב וביקשתי להמשיך את הנוהג הזה וגם היא היתה שלילית. המהלך הבא הוא פגישה עם שר החינוך".

צפו בראיון עם פדלון על הבמה:

לשאלה של בטיטו על היעדים החשובים ביותר השנה במערכת החינוך בהרצליה ענה פדלון: "נכנסתי לקדנציה בנובמבר האחרון וקבעתי ארבעה יעדים: כלכלה, תחבורה, שוויון הזדמנויות והיעד המרכזי הוא מינוף, שדרוג החינוך והערכים בהרצליה. קבעתי גם עשרה יעדי משנה והראשון הוא מתן גיבוי למנהלים ולמנהלות, למורים ולמורות בבתי הספר בעידן הפייסבוק וההשמצות. בקדנציה הקודמת היו לנו שלושה משברים עם מנהלים לא באשמתם. היעד השני זה עידוד התלמידים למקצועות המדע – מתמטיקה, פיזיקה, אנגלית, רובוטיקה ולוויינים. התחלתי את התפקיד שלי ב-2014 עם 18 אחוזים מהתלמידים שניגשו למתמטיקה חמש יחידות והשקענו בזה הרבה משאבים והגענו היום ל-37 אחוזים. בשעות אלו אנחנו מסיימים לבנות את מעבדת הרובוטיקה בבית ספר הנדסאים. אני בעוד מספר שבועות מתחיל לבנות את מרכז מדע וטכנולוגיה לגיל הרך, כל יום שלושה גני ילדים יבואו ללמוד מדע וטכנולוגיה, כל שבוע 15 גנים יגיעו למרכז.

"היעד השלישי הוא תחום הערכים – בנינו גינות חקלאיות בבתי הספר היסודיים. ברגע שתלמיד נוגע בחקלאות ובאדמה, הוא אוהב את האדמה ואת המדינה שלו. שחמט, ספורט ותנועות נוער בעיר שגדלו מ-1,592 חניכים ל-3,200 ובשנה הקרובה יהיו 4,000 והם מחבקים את הילדים עם הצרכים המיוחדים. יעד נוסף הוא צמצום פערים שילדים שיד הוריהם אינם משגת יוכלו להשתתף בחוגים בעלות מסובסדת של עשרה שקלים ואם אותם הילדים צריכים תגבור למידה הם יוכלו לקבל זאת במרכזים בעלות של חמישה שקלים, דמי רצינות. יש גם את פרויקט דרך הגלים לילדים ונוער בסיכון שמופעל על ידי סטודנטים שמסייעים להם במקצועות הליבה ושם הם גם מקבלים פעילות ערכית ספורטיבית וארוחה חמה. יש לנו 500 תלמידים בסיכון, זה עולה לי 20 אלף לתלמיד ועשרה מיליון אבל בעתיד, בעוד חמש-שש שנים, זה יחסוך לנו תא בבית סוהר שעולה 220 אלף שקל. אז בואו נתחיל מחר בבוקר את העבודה – לקחת את הילדים האלה ולתת להם את ארגז הכלים. נושא של צמצום פערים ושוויון הזדמנויות הוא יעד מרכזי כמו שיש יעד לאומי לראש הממשלה לשמור על גבולות המדינה. באיזור המרכז סגרו את מפתנים שדאגו לילדים ונוער בסיכון עם צו שיפוטי, 1,500 תלמידים הוצאו החוצה. עיריית הרצליה המשיכה לתת גיבוי וחסות למפתנים, בהרצליה למדו השנה 90 תלמידים. 15 מתוך 16 התגייסו לצבא. מדינת ישראל צריכה לקחת את הדגם של הרצליה וליישם אותו בכל הערים מחר בבוקר. צריכה להיות פה מנהיגות, משילות וקבלת החלטות אמיצות".

פדלון התייחס בדבריו גם לרפורמה בחינוך המיוחד וגנים הפרטיים. "יעד נוסף הוא החינוך המיוחד, 19 גנים של החינוך המיוחד פועלים בעיר. אין אצלנו משבר בחינוך המיוחד. ההנחיה שלי היא כמה שיעלה אנחנו נשים את הכסף. אין ידיד נאמן מכסף מזומן. עיריית הרצליה החליטה לתת מענה לגנים הפרטיים וביצענו הדרכה פדגוגית לגנים הפרטיים וגם מבחינת בטיחות וביטחון. אני קיבלתי החלטה אמיצה ואני אסביר לרגולטור למה עשיתי את מה שעשיתי. לא יכול להיות מצב שב-156 גני ילדים יש לחצני מצוקה ולעוד 3,000 ילדים בגני הילדים אין לחצני מצוקה, שמזעיקים את ארבעת גופי החירום תוך 3-2 דקות ולא תוך רבע שעה. החלטתי השנה שבכל הגנים העירוניים יהיו לחצני מצוקה וכל אמצעי הבטיחות. אנשי המקצוע בעירייה הכינו עבודת דוקטורט ושלחנו הצעה מפורטת לראש הממשלה, לכל השרים, לכל הח"כים ולכל האגפים במשרד החינוך בנושא הגנים הפרטיים וקיבלנו אפס תשובות. תוכנית שכוללת כמה זה יעלה – משרד החינוך מדבר על 4.5 מיליארד. ב-50 מיליון שקל אני פותר את כל הבעיה. 250 מפקחים על הגנים האלה. מי שמוציא כספים עבור בטיחות, אני מזכה אותו בארנונה או בהיטלי השבחה. כלומר הבטיחות עולה אפס לעיריית הרצליה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר