אבי פסקל. צילום ירדן יוסף לוי

צפו בדברים של אבי פסקל: "באוצר ובמרכז השלטון המקומי בונים על כך שבתי הדין לעבודה יוציאו צווי מניעה למורים"

נציג ארגון המורים בוועידת החינוך של הרצליה אמר עוד: "אם המערכת לא תתעשת נאלץ להפעיל את סכסוך העבודה ולא לפתוח את שנת הלימודים ב-1 בספטמבר"

פורסם בתאריך: 22.8.19 14:39

"עד היום מנענו מהמורים להפר צווים אך לא לעולם חוסן. אני מקווה שהמערכת תתעשת ותשב ברצינות בניסיון לפתור את בעיות המורים, אם לא, נאלץ להפעיל את סכסוך העבודה ולא לפתוח את שנת הלימודים ב-1 בספטמבר", כך אמר אתמול יו"ר מחלקת כספים, מנהל כ"א ורכש בארגון המורים אבי פסקל.

צפו:

פסקל אמר כי: "משרד החינוך והמעסיקים השונים ממשיכים להלחיץ מורים ומנהלים ולדרוש מהם לעבוד בתנאים בלתי אפשריים ולהטיל עליהם מטלות נוספות. אין זה פלא ש-50 אחוז מהמורים החדשים נוטשים את מערכת החינוך בשנים הראשונות לעבודתם בבתי הספר. ארגון המורים ממשיך לנהל דין ודברים בסוגיות רבות שלא מצאו את פתרונן עם משרד החינוך ומשרד האוצר, שלצערנו רואה כל החלטה פדגוגית דרך החור שבגרוש. מקצת הבעיות שעל הפרק הן: השפעת החלת חוק החינוך המיוחד בבתי הספר, ימי המחלה, מענקי הפרישה והפנסיות למורים, מספר התלמידים בכיתה, בעיית מורי הקבלן והרעה בתנאי העבודה של המורים והעומסים הבלתי אפשריים. משרד האוצר ומרכז השלטון המקומי, שהוא המעסיק של חלק גדול ממורי העל יסודי, הם לא התאמצו לפתור את סכסוכי העבודה שהכרזנו עליהם והם בונים על כך שבתי הדין לעבודה יוציאו צווי מניעה למורים".

עוד אמר פסקל: "בשיעור מול התלמידים על המורה להיות במלוא הריכוז לאורך כל השיעור. מורה המאבד מריכוזו מאבד באותו הרגע את תלמידיו. העומסים והלחצים על המורים גבוהים מאוד. יש לקחת בחשבון כי המורה בחינוך העל יסודי נכנס כל שעה לכיתה אחרת ובממוצע הוא מלמד כ-200 תלמידים ביום. גם בהפסקה על המורה לשמור על התלמידים בחצר בית הספר ואפילו כוס קפה אין ביכולתו לשתות. במסגרת הרפורמות אופק חדש ועוז לתמורה, המורים אמורים לתת שיעורים פרטניים לתלמידים ולבדוק מבחנים בבית הספר ולצורך כך היו אמורות להיבנות פינות עבודה למורים אך מעטות נבנו וגם אלה אינן מתאימות לשיעור פרטני או לבדיקת מבחנים והמורה נאלץ לקחת את המבחנים הביתה לבדיקה. מדובר באלף מבחנים שאותם הוא בודק בין 250 ל-300 דקות בשנה – זה בלבד שווה לחודש וחצי של עבודה. גם תלמיד הרוצה לדבר עם מורה בפרטיות כמעט ואינו מוצא לכך מקום בבית הספר. במסגרת עבודתו על המורה לצאת לטיולים עם תלמידיו, יש לקחת בחשבון שהמורים לא בהכרח צעירים והם אמורים לעשות מסע טירונות של גולני עם אחריות של מג"ד וסמכויות של ש.ג. ובלילה במקום לנוח ולישון ולאגור כוחות הם צריכים לשמור על המשמעת ולפעמים המסע כולל את יום שבת וכל זאת ללא תגמול הולם וללא תשלום בשבת ולכן על המורה לעבוד בהתנדבות".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר