הרב שי פירון צילום אוליבייה פיטוסי

את מי הייתם רוצים לראות בתפקיד שר/ת החינוך? "מי שיכול להוביל מהלכים לא פשוטים הוא הרב שי פירון"

רגע לפני פתיחת שנת הלימודים, הפרלמנט עונה על אחת השאלות הכי חשובות בתחום

פורסם בתאריך: 31.8.19 19:45

 

לימור קריספין

לימור קריספין. צילום פרטי
"צריך להפוך את מערכת החינוך למודרנית, היא כיום מיושנת ולא נותנת מספיק פתרונות לתלמידים. בנט אמנם עשה חלק מהעבודה בצורה לא רעה, אבל זה לא מספיק. האתגרים המרכזיים של שר החינוך הבא הם צמצום פערי הלימוד מול הפריפריות, העלאת שכר המורים, וחינוך אזרחי. החלטה משמעותית נוספת העומדת בפני שר החינוך הבא היא בעניין הגיל הרך. חייבים להשקיע בגיל הרך. זה המפתח להצלחה. אף שר לא מצליח משום שקשה לטפל בקצה אם לא טיפלת בשורש. אז לדעתי כמי שיכול להוביל מהלכים לא פשוטים, הוא הרב שי פירון, זה שהגה את רעיון לקיצור החופש הגדול, התוכנית לסבסוד קייטנות בבתי הספר היסודיים בימי החופש הגדול ולצמצום מספר הבגרויות ולמידה משמעותית". (קריספין, תושבת הרצליה, היא מנהלת בתחום ההייטק).

גלי עציון

עו"ד גלי עציון. צילום עמית סלקטר

עו"ד גלי עציון. צילום עמית סליקטר

"בחלום הרטוב שלי, מי שזה לא יהיה, אסור שיהיה פוליטיקאי/ת. כבר שנים שמשרד החינוך הוא מעין פרס ניחומים לפוליטיקאים. וכל אחד או אחת שמגיעים מביאים את האג'נדה שלהם, כאילו זו החצר האחורית הפרטית שלהם. ואנחנו וילדינו מטולטלים בכל פעם מחדש. פעם הרבה דת, פעם אסור דת. פעם כך ופעם אחרת. אז די. מספיק. הגיע הזמן שיבינו שחינוך זה לא משחק. אי אפשר כל 5 דקות לשנות כיוון ב 180 מעלות. הגיע הזמן, ששר/ת החינוך יפסיק להיות תפקיד פוליטי ועדיף אפילו שתוקם רשות, מנותקת ועצמאית, שיכולה לתכנן תכנון ארוך טווח. אז אם אני ממש נאלצת לנקוב בשם של פוליטיקאי, כנראה שהאיש הכי מתאים מבין אלה הוא חילי טרופר ( כחול לבן), איש חינוך, שבא מלב העשייה בחינוך, שבעצמו (לפחות על הנייר), הוא איש של גשרים וחיבורים בין כל חלקי העם והמדינה, שכל כך דרושים כאן בכלל ובמערכת החינוך ובפרט". (עו"ד עציון, תושבת הרצליה, היא מומחית בדיני משפחה, זכויות נשים, ותביעות ייצוגיות, ופעילה חברתית).

נורית כהן

נורית כהן. צילום סיון פרג'

נורית כהן. צילום סיון פרג'

"כדי להוביל מערכת כה חשובה ומאתגרת נדרש אדם בעל שיעור קומה וחזון. את התפקיד הייתי מפקידה בידי שני אנשים, מרים פרץ, אשת החינוך וכלת פרס ישראל למפעל חיים לשנת 2018, אשר עליה נאמר כבר הכל. ובידיו של עמוס שפירא, כיום יו"ר אלו"ט ובעבר, בין היתר, נשיא אוניברסיטת חיפה, נשיא אגודת הידידים של אוניברסיטת תל אביב, מנכ"ל סלקום, מנכ"ל אל על, מנכ"ל חוגלה. את עמוס זכיתי להכיר, כאשר שימשתי כעוזרת האישית שלו בחברת סלקום וכל יום במחיצתו היה שווה ערך לשנת לימודים אקדמיים. עמוס הוא מנהל ברמ"ח איבריו ושס"ה גידיו, אלוהי הפרטים הקטנים שפועל עם הראש, הסוליות והנשמה (תורת הניהול שהוא פיתח). בתפקידיו האחרונים, שילב עמוס בין יכולות הניהול הפנומנליות שלו לבין אמונתו החזקה בחשיבות החינוך. בעיני זה אך טבעי כי תפקידו הבא יהא להוביל את מערכת החינוך". (עו"ד כהן היא תושבת הרצליה, יו"ר ועד ההורים בבית הספר בר אילן, יו"ר ועדת ביקורת בעמותות דינל'ה ומרום וחברת מועצה ציבורית באלו"ט).

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר