צילום אילן אסייג

ההורים המומים: המיקום של שיעורי ההעשרה השתנה, והמחיר עלה

הורים שילדיהם משתתפים בתכנית העשרה במתמטיקה הופתעו לגלות שמיקום השיעורים הועבר ברגע האחרון מבית ספר אילנות לחטיבת סמדר המרוחקת יותר, וגם המחיר עלה. גם ההסבר מקומם

פורסם בתאריך: 29.8.19 14:24

הורים שרשמו את ילדיהם לתוכנית לנוער מוכשר במתמטיקה בשנת הלימודים הקרובה, הופתעו לקבל הודעה ביום שלישי השבוע כי התוכנית, שבה משתתפים תלמידים מכיתה ו' עד כיתה י', עוברת מבית הספר היסודי אילנות בנחלת עדה לחטיבת הביניים סמדר בהרצליה פיתוח, המרוחקת יותר. המעבר, בנוסף לכך שהוא כרוך באי נוחות, גורם גם לעלייה בתשלום.

בהודעה עדכן המרכז הישראלי לקידום מדעי המתמטיקה על המעבר ועל העלייה בעלות הנלווים (תשלום הנלווה לשכר הלימוד שנגזר מעלויות שכירת חדרי הלימוד הנקבעות על ידי העירייה) מ-80 שקל ל-200 שקל בשנה. זאת בנוסף לעלות של ההשתתפות עצמה – עבור כיתות ו' עד ז' העלות היא 2,135 שקל ועוד 85 שקל עבור ספר לימוד ועבור כיתות ח' עד י' העלות היא 3,670 שקל והתוספת עבור ספר לכיתות ח' עד י' היא 150 שקל ולכיתות י' 180 שקל. במרכז אומרים כי הסיבה היא עלויות השכירות הגבוהות יחסית שגובה מהם עיריית הרצליה. עוד הם מרגיעים את ההורים ומציינים שמי שיבטל את השתתפותו בעקבות השינוי, יקבל החזר מלא.

נציין כי בתוכנית משתתפים בין 180 ל-200 תלמידים, כאשר לתלמידים בכיתה ח' עד י' יש לפחות 30 מפגשים בשנה ואורכו של כל מפגש הוא ארבע שעות אקדמיות. לתלמידי כיתות ו' ו-ז' יש 30 מפגשים בשנה שאורך כל מפגש הוא שעה וחצי. התוכנית מאפשרת לכל מי שמסיים אותה לגשת לבגרות במתמטיקה חמש יחידות בכיתה י' ולהתקבל באופן אוטומטי ללימודים אקדמיים ולסיים את מחצית מהלימודים לתואר בכיתה י"ב ובכיתה י"ג לסיים את התואר.

ההורים שרשמו את ילדיהם כועסים על כך שהודיעו להם ברגע האחרון על המעבר להרצליה פיתוח, שמצריך מהם להתארגן על הסעות לילדים למקום מרוחק יותר ובהתאם ללו"ז של הילדים. הם מציינים שנרשמו לתוכנית בידיעה כי היא תתקיים בנחלת עדה. ההורים מוסיפים כי בתנאי הרישום לתוכנית נכתב כי דמי הרישום בסך 250 שקל לא יוחזרו בכל מקרה, כך שמי שנרשם וכעת רוצה לבטל בעקבות השינוי, הפסיד 250 שקל ועוד 100 שקל של עלות הבחינה. כמו כן, ההורים מתלוננים על העלייה המשמעותית בעלות הנלווים.

"זה ממש מקומם", אמרה אם לתלמיד בתוכנית, "החינוך היסודי בהרצליה לא מתחיל לתת מענה לצרכים הלימודיים של הילדים וההורים עושים כל שביכולתם כדי למצוא מסגרות העשרה משלימות. מאות הילדים מהרצליה שהתקבלו לתוכנית אחרי מבחן קשה מוכנים להקדיש מזמנם אחר הצהריים כדי ללמוד מתמטיקה. גם כך על ההורים מושם נטל כלכלי גדול בתוכניות ההעשרה למיניהן, אבל כאן בניגוד לערים אחרות, אנחנו נאלצים לשלם מס ישיר לעיריית הרצליה – בניגוד לתשלום שהיה מקובל בעבר בעיר. אבל יותר מכל מדאיגות אותי ההסעות לקצה השני של העיר. מכל העיר רק בחטיבת סמדר המרוחקת נמצא המענה? איך בדיוק יגיעו ילדי היסודי בשעה 16:00 לקצה השני של העיר? אנחנו מבקשים לקבל פתרון מידי לבעיית המיקום, כדי שילדינו יוכלו להשתתף בתוכנית".

מהמרכז מסבירים את פשר המעבר: " לצערנו, לפני כחודש המקום המארח בהרצליה בשנה"ל הקודמת ביטל את התחייבותו להעניק לנו שימוש בכיתות הלימוד בימי ההוראה הנחוצים לנו לשנה"ל שמתחילה בעוד מספר ימים. מרגע ההודעה השקענו מאמצים רבים בחיפוש מקום לימוד חדש לתלמידי הרצליה בכדי להימנע מסגירת מוקד הרצליה ושילוב התלמידים במוקדים סמוכים מחוץ לעיר. רוב בתי הספר בהרצליה לא נענו לבקשותינו והמקום היחיד שנענה ונחלץ לעזרת התלמידים היה חט"ב סמדר. אם תלמיד יבקש לבטל את רישומו לתוכנית מפאת המעבר הוא יקבל החזר מלא".

בקשר לעלייה בעלות הנלווים אמרו מהמרכז: "עירית הרצליה קבעה עלויות שכירות גבוהות באופן חריג ביחס לכל העיריות עמן אנו עובדים ובגלל המחסור בזמן והחשיבות של מציאת פתרון לתלמידי העיר נאלצנו להסכים לכך. בצעד חריג, החליטה הנהלת העמותה לסבסד חלק משמעותי מהתשלום הנלווה, ולגבות מההורים 200 שקל נוספים לשנה במקום ה-80 שקל הנוספים שהיו מתוכננים. חשוב לציין כי במידה ויימצא מוקד לימוד אחר במקום נוח יותר עבור כל תלמידי הרצליה, ובמידה ויופחתו עלויות השכירות, נשמח לשקול להעביר בהמשך השנה את הפעילות למוקד אחר בתאום מול מנהלת בית הספר סמדר, בית הספר החדש ומנהל מחלקת החינוך וכמובן אם יתאפשר נפחית את התשלום הנלווה בהתאם".

אורן אוריאלי, מחזיק תיק החינוך הבלתי פורמלי והטכנולוגיה בחינוך, חבר מועצת העיר ומורה בחטיבת סמדר, אמר לצומת השרון: "אני לא מבין לא את הטיימינג ולא את שיעור העלאת דמי ההשתתפות בצורה כה דרמטית ולא ברורה. מדובר גם בנסיעה אחר הצהריים של ילדים וילדות שעדיין לא משתמשים באוטובוסים. תזמון ההודעה להורים לא מאפשר להם שום גמישות בהחלטה האם להשתתף בתוכנית ונמנעה מהם האפשרות להירשם לערים סמוכות כי הן מלאות. בכוונתי לפעול מול העירייה ומול בר אילן על מנת שכל האפשרויות תיבחנה לטובת הקלה על הילדים והשתתפותם בתוכנית החשובה הזאת, תוך התחשבות בכלל ילדי העיר".

תגובת העירייה תובא כאן כשתתקבל.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר