בית הספר יוחנני. צילום עיריית הרצליה

היום הראשון ללימודים: הלימודים בנדיב נפתחו כרגיל למרות האיומים, תלונות על הזנחה בגן גליל

העירייה: "פעלנו בהיערכות מוגברת. כל תלונה טופלה באופן מיידי". וגם: משה פדלון סייר במוסדות החינוך וחמש בנות משפחת מקליס התחילו את הלימודים בגנים ובבתי הספר

פורסם בתאריך: 1.9.19 14:33

שנת הלימודים בהרצליה נפתחה היום כסדרה בכל מוסדות החינוך בעיר, מבלי אירועים חריגים. כך דיווח יו"ר הנהגת ההורים זיו עומר. ראש עיריית הרצליה משה פדלון, מ"מ וסגנית ראש העירייה הממונה על תיק החינוך והנשים איה פרישקולניק ומנהל אגף החינוך בעירייה ד"ר יעקב נחום סיירו בבתי הספר היסודיים יוחנני, ברנר ובר אילן ובכמה מגני הילדים וחילקו פרחים לצוותים.

ראש העירייה משה פדלון, מחזיקת תיק החינוך איה פרישקולניק ומנהל אגף החינוך ד"ר יעקב נחום בבית הספר יוחנני. צילום: עיריית הרצליה

ראש עיריית הרצליה משה פדלון בפתח בית הספר יוחנני. צילום עיריית הרצליה

למרות האיומים בהשבתה, הורים לתלמידים בבית הספר היסודי הנדיב, שצמוד לו נבנה פרויקט בנייה גדול, שלחו היום את ילדיהם ליום הראשון ללימודים. "הלימודים היום החלו כרגיל", סיפר אחד ההורים, "ביום רביעי בערב ערכה הנהגת ההורים סקר בקרב ההורים ו-80 אחוז מההורים רצו לפתוח את השנה כסדרה ולנקוט בצעדים דרסטיים כשתהיה הצטברות של הפרות מצד הקבלן וחברת הבנייה. במשך היום אתר הבנייה היה נראה שקט, לא היתה כל עבודה בפרויקט ולא עברו משאיות. אנחנו מאמינים שכל ההתנהלות הזאת נובעת מהגשת העתירה המנהלית. משמרות הזה"ב הופעלו היום בבוקר על ידי מבוגרים ולא על ידי תלמידים, אך בצהריים כלל לא היו. הגיעו נציגים רבים ובכירים מהעירייה לבית הספר היום – מנהל אגף החינוך יעקב נחום, סמנכ"ל הפרויקטים אהוד לזר, מנהלת המחלקה לחינוך יסודי יעל חקון, סגן מנהל אגף ביטחון, פיקוח וסדר ציבורי ומנהל מחלקת ביטחון אבי ברויטמן ומיחידת הפיקוח וכוחות של המשטרה. התחושה שלנו היא שזה למראית עין כדי לא ליצור המולה ביום הראשון ללימודים".

עוד הוא מספר: "כבר היום בשעה 7:40 בבוקר נראתה משאית נוסעת מרחוב עזרא הסופר לרחוב פינסקר בניגוד להסדרי התנועה. אנחנו מאוד חוששים לבטיחות הילדים. כמו כן, היינו צריכים להשיב לבית המשפט בעניין העתירה ומה היה בישיבה של העירייה עם ההורים ובכוונתנו לבקש מתן אורכה לעתירה מנהלית ב-30 יום ולהשאיר את העתירה על כנה על מנת לאפשר לעירייה לעשות את כל הבדיקות ולמלא את כל דרישותינו, כמו חלונות מיגון שטרם הותקנו".

בנוסף, בגן גליל טרום חובה וחובה בשכונת יד התשעה התלוננו הורים על משחקי החצר השבורים והמלוכלכים, ולדבריהם הבוקר הם נאספו על ידי העירייה. בנוסף ההורים סיפרו על צואת כלבים וחתולים שהיתה בבוקר בשביל שמוביל לגן ובחצר הגן.

צעצועים בחצר גן גליל ביד התשעה.

צעצועים בחצר גן גליל ביד התשעה.

צואת חתולים בגן גליל ביד התשעה.

"מה שקורה שם זה פשוט מזעזע", סיפרה אמא לילדה בגן גליל, "בחול בגן יש צואת חתולים וריח חזק. מאז שהבת שלי היתה בגן, לפני יותר מעשור, לא החליפו את המשחקים והמתקנים בחצר ורצפת הגומי כבר בלויה. אני חושבת שעיריית הרצליה היתה יכולה להשקיע קצת יותר ולהחליף את המתקנים והצעצועים. בהרצליה פיתוח ובירוקה דבר כזה לא היה קורה. היום בבוקר אספו רק את הצעצועים שהיוו סכנה בגן. אמרתי לבת שלי לא להתקרב לחול היום. דיברנו עם הגננת ופנינו לעירייה ואנחנו מקווים שזה יגיע לידי פתרון".

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "שנת הלימודים תש"פ נפתחה ביום ראשון בהרצליה באווירה חגיגית, כאשר 18,566 ילדים ובני נוער הגיעו לבתי הספר ולגני הילדים בעיר. בהרצליה פועלים 150 גני ילדים (131 בחינוך הרגיל ועוד 19 בחינוך המיוחד) ו-31 בתי ספר, בהם 16 בתי ספר יסודיים, 6 חטיבות ביניים ו-7 תיכונים (לא כולל שניים בחינוך המיוחד). עיריית הרצליה פעלה בהערכות מוגברת ובכוננות מבצעית של כל הצוותים המקצועיים לטיפול מיידי בתקלות שדווחו. כל תלונה טופלה באופן מיידי".

מ"מ וסגנית רה"ע הממונה על תיק החינוך והנשים, איה פרישקולניק, אמרה: "אני שמחה ומתרגשת לברך את 18,566 תלמידות ותלמידי העיר אשר התחילו היום שנת לימודים חדשה. מודה לכל המעורבים בעשייה הפדגוגית בעיר על תרומתם והירתמותם להכנת בתי הספר לפתיחת הלימודים. הנהלת העירייה בטוחה שתלמידים יפגשו בכותלי מערכת החינוך העירונית צוותים מסורים אשר ייתנו להם את כל התמיכה הנדרשת ויעזרו להם לממש את כישרונותיהם כדי להצליח בעתיד".

והיו גם כאלה שהיום היה יומם הראשון בבית הספר. ליאן לזר שהחלה היום את כיתה א' בבית הספר היסודי יוחנני אמרה: "אני מאוד מתרגשת לקראת כיתה א' ובטוחה שיהיה לי מאוד כיף בבית ספר יוחנני.אני אלמד הרבה דברים חדשים".

ליאן לזר, עולה לכיתה א' ביוחנני

"חמשת בנות משפחת מקליס מהרצליה יצאו היום בשמחה לגן עירייה ולכיתות בית ספר היסודי ברנדיס", מספרת אימן אפרת קיסוס מקליס, "השמחה וההתרגשות היו בשמיים".

בנות משפחת מקליס (מימין) נורית, נטלי, ערבה, ענבל ואיריס

"אמה שני עלתה לכתה א׳ בבית הספר היסודי יצחק נבון" אמרה אמא של אמה, "היא התרגשה מאוד ובלילה התקשתה להירדם. כל הציוד לבית הספר היה מוכן כבר מבעוד מועד ולמרות שאמה הילדה השלישית במשפחה התרגשנו מאוד".

אמה שני התחילה היום את כיתה א' בבית הספר יצחק נבון.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. יוני

    זה ממש ביזיון אכזבה כל כך גדולה מראש עיריית הרצליה שנותן לדבר כזה לקרות
    שילדים צריכים להתחיל שנה חדשה בגן כשהוא נראה בצורה כזו.. בשביל מה אנחנו משלמים מיסים??
    כדי שהכסף יילך למקומות שלא שווים את זה?? דוגמת הפקחים בחופי הרצליה שלא עושים דבר?? על מה משלמים להם משכורות??
    כל כך מקומם. ראש עיריית הרצליה אני מפצירה בך עוד השבוע להחליף וחדש את התקני הגן ביד התשעה.
    אל תשכח ששם קיבלת את את הקולות של התושבים שבחרו בך לראשות העיר!!!!

  2. //

    ההורים מסכנים – בני ערובה של הזנחה נפשעת של עיריית הרצליה ועובדיה , בייחוד במחלקת החינוך ואחראי הבטיחות . אין מקום לקיים לימודים בבתי ספר או גנים בתוך אתרי בנייה גדולים – לא בנדיב ולא בקומות אחרים , למשל בקרוב באזור רחוב מנדלבלט.
    . כמו שרואים בתמונות מהנדיב ואתרי בנייה אחרים – גדר פח של קבלן לא יכולה למנוע אבק בנייה שילדים נושמים ופוגעת בהם בבריאות .יש להרחיק משם את הילדים בכלל לפחות בשלב ההריסה . הסיפור הוא לא רק הנדיב והבנייה , יש הזנחה נוראית בחלק מהגנים הישנים בהרצליה . מצלמים את החדשים בתמונות יפות אבל בהרבה מקומות גנים ישנים קבלו רק צבע חדש, לא מעבר לזה . יש בעיות רציניות בחצרות – לא לא לא צריך יותר חול בגנים , זה לא בריא. שירכיבו גומי או דשא מלאכותי שקל לנקות . בושה שככה מנוהלת עירית הרצליה בנושא חינוך פשוט בזיון גדול ואכזבה גדולה !@ איך ידאגו לגנים הפרטיים שלעירוניים לא מסוגלים לדאוג כמו שצריך ???

  3. משה

    הורים תשביתו את בית הספר – בלי מאבק רציני לא תזכו לשום הישגים ,אז הילדים יהיו בבית חודש וחצי חודשיים – רק ככה מגיעים להשגים

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר