מחאת הורי ותלמידי חטיבת הנגיד בשנה שעברה

הורי הנגיד לא מוותרים: הודיעו על שביתה ביום שישי

האם שבוע הלימודים הראשון בחטיבת הנגיד יסתיים בשביתה? ההורים מוחים על הארכת שבוע הלימודים השנה לשישה ימים

פורסם בתאריך: 4.9.19 18:27

הנהגת ההורים בחטיבת הביניים שמואל הנגיד העבירה היום הודעה להורים כי ביום שישי ישבתו התלמידים, כמחאה על החלטת משרד החינוך לבטל את מתווה שישי יצירתי ואת המתכונת של חמישה ימי לימוד הנהוגה בבית הספר זה 16 שנה.

"מחרתיים, יום ו', ישבתו תלמידי הנגיד במחאה על צעדי הרשויות שביטלו ביד גסה את מתווה שישי יצירתי", כתבו ההורים בהודעה, "הורי הנגיד נחרדים מהעמדה החינוכית שנוקט משרד החינוך במשבר, מערכת של איומים המופעלת על ילדים, ואנו מצרים על כך שבמקום להצעיד את הנגיד קדימה, הרשויות האמונות על חינוך ילדינו בוחרות לפעול באופן כוחני ושרירותי. שביתה היא זכות יסוד במדינה דמוקרטית, לא הרשויות קובעות אותה, ולכן הן גם לא יכולות לבטלה. קהילת הנגיד לא תוותר: אנחנו עם הפנים לעתיד, לא נחזור אחורה. חטיבת הנגיד נמצאת בסערה גדולה עקב ההתעקשות הרשויות להעביר את חטיבת הנגיד לשישה ימי הוראה בשבוע תוך ביטול מתווה שישי יצירתי".

ההורים טענו בהודעה כי "ההליך נעשה שלא על פי נוהלי החוק, תוך הטעיות בלתי פוסקות, לחצים ואיומים, והפגיעה בבית הספר רבה". הם ציינו כי הם "דורשים להקפיא את המתכונת שהונהגה בשנה הקודמת ולקיים שיח ברור עם תלמידים והורים. כוחנו באחדותנו ותמיכתכם חשובה לנו". עוד כתבו ההורים כי "אנו מבקשים לא להגיע ללימודים בכל ימי שישי, להדגים לילדיכם שיעור פעיל בדמוקרטיה, ולהעביר מסר ברור שחינוך עושים ביושר, בהידברות ומתוך מחשבה קדימה ולא לאחור".

מעיריית הרצליה נמסר: "ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, ניסה ככל יכולתו לשנות את החלטת משרד החינוך, ואף פנה באופן אישי אל מנכ"ל המשרד בבקשה לבדוק ולבחון מחדש את הנושא עם מנהלת המחוז, על מנת שהמצב יישאר כפי שהיה במשך העשור וחצי האחרונים. בנוסף, ביקש ראש העירייה להזמין את המנכ"ל להרצליה, לשיח פתוח עם נציגים מטעם התלמידים והנוער וקהילת ההורים, על מנת שיתרשם מטיב הכוונות. ראש העירייה מאמין בהידברות בין הצדדים כדי ליישב את המחלוקת בין הצדדים ולא במאבק שיפגע באיכות הלמידה, שהרי טובת התלמידים חשובה מכל מחלוקת. ראש העירייה מצפה מההורים להמשיך בשיח מכבד מול משרד החינוך וימשיך לתווך את עמדת ההורים בפני הנהלת המשרד".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר