אריחים של התקרה האקוסטית שקרסו בכיתה א' בבית הספר הנדיב

ההורים ישביתו מחר את הלימודים: דקות לפני תחילת השיעור התקרה האקוסטית קרסה בכיתה

התקרה ככל הנראה נרטבה ונרקבה וקרסה באחת הכיתות בבית הספר הנדיב, רבע שעה לפני תחילת הלימודים. העירייה: "התקרה עשויה מחומר קל. לא נגרם כל נזק לילדים או לרכוש. התקרה טופלה מיד"

פורסם בתאריך: 8.9.19 13:48

אריחים מתקרה אקוסטית (תקרה צפה) קרסו הבוקר באחת מכיתות א' בבית הספר היסודי הנדיב, בזמן שהתלמידים היו בבית הספר. ההורים טוענים כי התקרה קרסה כתוצאה מכך שנרטבה ונרקבה. לטענת ההורים, לפני כשבועיים, לפני פתיחת שנת הלימודים, קרסה תקרה דומה גם בספריית בית הספר. לדבריהם, הם התלוננו לא פעם בפני העירייה על מצבו המוזנח של בית הספר. נזכיר כי צמוד לבית הספר מתבצעות עבודות להקמת פרויקט מגורים גדול, ושחלק מההורים התנגדו לפתיחת שנת הלימודים במקום ודרשו מבנה חלופי.

אחר הצהריים הודיעה הנהגת ההורים על השבתת השעתיים הראשונות ללימודים בבית הספר בעקבות קריסת התקרה, "לשם הבטחת שלום הילדים בכותלי בית הספר ומחוצה לו וכן לדאוג שיוסדרו הליקויים לאלתר על ידי הרשות והנהלת בית הספר. מדובר בהשבתת מחאה על מנת לעורר את כל הנוגעים בדבר בסכנות האמיתיות והמיידיות הקיימות בבית הספר". עוד נכתב כי: "ככל שלא תטופלנה הבעיות לשביעות רצוננו ובדחיפות הנדרשת, אנו נשקול את צעדינו, לרבות השבתת לימודים מלאה עד שהילדים יהיו בטוחים בבית הספר".

התקרה האקוסטית שקרסה הבוקר בכיתה א' בבית הספר הנדיב

"באתי בבוקר בשעה 7:45 עם הבת והכיתה היתה חשוכה", מספרת אמא לתלמידה בכיתה, "הדלקתי את האור וראיתי שלולית ענקית של מים באיזור מתחת המזגן. ירדתי מיד למנהלת ודיווחתי לה כדי שתדאג שיציבו במקום שלט סכנת החלקה, כי מישהו עלול לשבור שם את הראש. היא ענתה לי שהיה פיצוץ בצנרת בבוקר ושהם מודעים לכך. הגיעה המחנכת וקראה לאב הבית ובשנייה חלק מהתקרה קרס על רצפת הכיתה. נמנע סוג של אסון כי זה יכול היה לקרות בשיעור. מכעיס אותי שהם ידעו על הפיצוץ בצנרת ובכל זאת פתחו את הכיתות מבלי לעשות סיבוב בבוקר בכיתות כדי לראות שהן תקינות ולסגור כיתה שמוצפת במים. בהתחלה אמרו לתלמידים להשאיר את התיקים בכיתה ולחכות מחוץ לכיתה עד שינקו את הכיתה ולבסוף העבירו אותם לספרייה. בכלל, רמת הניקיון בבית הספר ירודה, מסדרונות בית הספר מריחים משתן ונראה שלא ממש ניקו ואיווררו את הכיתה".

אם אחרת סיפרה: "הגעתי ב-7:50 וכל הרצפה היתה עם מים והרבה ילדים היו מחוץ לכיתה. הם הונחו להניח את התיקים בכיתה ולשבת על הרצפה ליד הכיתה. חלק אחד מהתקרה אב הבית הוריד, וכשנכנסתי לכיתה עם הבת שלי להניח את התיק קרסו שאר החתיכות. תקרה צפה לא נרטבת ביום אחד ולא נופלת ביום אחד. בנס לא נפגע אף ילד".

בפוסט שפורסם בפייסבוק הבוקר הגיבו הורים רבים בזעם. "לא לשלוח ילדים מחר לבית הספר עד שהמבנה יהיה כשיר ובטוח ללימודים", כתבה אחת האימהות. "זוועת עולם מזל שהגעתי מוקדם לראות את זה. בית ספר מוזנח ומלוכלך!", כתבה אם אחרת. "מה שבאמת עצוב זה שכנראה בית הספר כבר הודיעו טרם פתיחת שנת הלימודים על זה לעירייה והעירייה עוד לא טיפלה בזה. לחץ של ההורים זה הדבר היחיד שיעיל", כתבה עוד אם. "כנראה שרק אסון יעזור! לא בית הספר ולא העירייה מתעוררים!", כתבה אחרת.

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "הבוקר דווח לעירייה על נפילת פלטה של תקרה אקוסטית, מחומר קל, בכיתה בבית הספר. הסיבה היא ככל הנראה רטיבות מצינור המזגן. לא נגרם כל נזק לילדים או לרכוש. הצוותים המקצועיים הוזנקו למקום והתקרה טופלה מיידית".

בתוך כך נציין כי לפני שבועיים וחצי, ב-20.8, הוציא מהנדס מבנים מסוכנים בעירייה גרגורי גומון דוח ביקורת על יציבות המבנה של בית הספר הנדיב. בדוח, שנעשה בעקבות העתירה המנהלית שהגישו ההורים נגד החלטת העירייה לפתוח את שנת הלימודים כסדרה בבית הספר, הוא מציין כי עבודות ההריסה שהתבצעו באתר הבניה הקרוב לבית הספר לא השפיעו על יציבות המבנה של בית הספר. הוא מציין גם כי בקירות החיצוניים של בית הספר קיימים סדקים כתוצאה מבלאי אך הם לא משפיעים על יציבות המבנה. עוד כתב כי במספר מקומות באיזורי חלונות בית הספר בחזית הדרומית והצפונית קיימת התנתקות בין הטיח לקירות החיצוניים, דבר המהווה מפגע בטיחותי שיש להסדירו באמצעות החלפת הסרת הטיח או החלפתו. לפי העירייה, עניין זה טופל טרם תחילת שנת הלימודים.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר