צילום אילוסטרציה טס שפלן
צילום אילוסטרציה טס שפלן

העירייה ומשרד החינוך עסוקים בבירוקרטיה, ומתחילת השנה לנער עם אוטיזם אין הסעה מבית הספר

העירייה מוכנה לספק את ההסעה רק ב-16:45, סיום יום הלימודים הרשמי בכיתות התקשורתיות לפי משרד החינוך. בפועל, הנער מסיים את יום הלימודים שעה ו-20 דקות קודם לכן. האם המיואשת מסיעה אותו בעצמה: "זה לא המקום שלי לתווך בין משרד החינוך לעירייה"

פורסם בתאריך: 16.9.19 14:47

בגלל בעיה בירוקרטית בין עיריית הרצליה לבין משרד החינוך, נער עם אוטיזם מהרצליה, הלומד בכיתת תקשורת באחד התיכונים ברעננה, לא זוכה לקבל מהעירייה הסעה לביתו עם סיום יום הלימודים. הנער מסיים את יום הלימודים שלו בשעה 15:25, ואילו ההסעה שמארגנת העירייה יוצאת מבית הספר בשעה 16:45, השעה שבה מסתיים רשמית, לפי הנחיות משרד החינוך, יום הלימודים לתלמידים הלומדים בכיתות תקשורתיות. כך, שאם משפחתו של הנער מעוניינת שישתמש בהסעה, ייאלץ הנער להמתין בבית הספר במשך שעה ו-20 דקות לאחר שיום הלימודים שלו יסתיים. מאז פתיחת שנת הלימודים, בגלל שלא נמצא פתרון במשך שבועות ולמרות פניות רבות שלה לגורמים השונים, נאלצת אמו להסיע אותו מדי יום בחזרה מבית הספר.

"במשך שבע שנים עיריית הרצליה מסיעה את בני לבית הספר ובחזרה הביתה מבלי לבקש אישורים מיוחדים ממשרד החינוך", מספרת האם, "נאמר לי שלפי חוזר מנכ"ל החינוך המיוחד הבן שלי אמור ללמוד עד השעה 16:45, ולכן יש צורך באישור מיוחד מהמפקחת של משרד החינוך. בני מעולם לא למד עד השעה הזאת ולא אני קובעת את שעות הלימוד בבית הספר אלא משרד החינוך. זו השנה השנייה שלו בבית הספר, ובשנה שעברה הוא סיים את יום הלימודים באותן שעות בדיוק וכך היה גם בארבע השנים האחרונות שבהן למד במסגרות ברעננה. עכשיו נאמר לי כי בני קיבל הסעה עד כה בשעה 15:25 כי הוא היה היחיד שנסע מרעננה, אבל זה היה 'לא חוקי'. אמרו לי שהם באו לקראתי, ושזה היה לפנים משורת הדין, וכעת כשהצטרפה ילדה נוספת להסעה הם לא מתכוונים להמשיך זאת".

האם מוסיפה: "הוא נשלח על ידי העירייה ללמוד ברעננה במקום ששעות הלימוד בו היו ידועות מראש. אם היתה בעיה כלשהי, היו צריכים להציג אותה בפנינו לפני שנשלח ללמוד שם. אנחנו בחרנו את בית הספר ברעננה מתוך האפשרויות שהוצעו לנו. הבנתי שהשנה יש ילדה נוספת שנוסעת מהרצליה לרעננה וחזרה והוחלט לאחד את הנסיעות להסעה אחת. לא הגון ולא סביר להשאיר אותנו בני ערובה עד שיתקבל אישור כזה או אחר מהמפקחת שאין ביכולתנו להשיג, מכיוון שהיא אינה מוכנה לספק לי אישור כזה בכתב, או עד שבית הספר ישנה את שעות הלימוד שלו. עלי מונחת כעת כל האחריות של לתווך בין משרד החינוך לעירייה וזה לא המקום שלי בתור הורה".

האם מספרת כי בשבועיים האחרונים היא פנתה לכל הגורמים הרלוונטיים, החל ממחלקת הסעות בעיריית הרצליה, המחלקה לחינוך מיוחד בעירייה, נציבת תלונות הציבור בעירייה, פנייה אישית לראש העירייה, ועד לתלונות הציבור במשרד החינוך. האם מספרת שעד כה אף אחד לא ענה למיילים ששלחה. ביום שישי, לאחר שפרסמה פוסט בפייסבוק שבו גוללה את סיפורה, התקשר אליה ראש העירייה משה פדלון והבטיח לטפל בבעיה, אך העניין עדיין לא נפתר. "כשפניתי לאחראית על ההסעות ואמרתי לה שלא הגיוני שהבן שלי יחכה כשעה וחצי להסעה כשכל החברים שלו לכיתה יוצאים הביתה, היא אמרה לי שאם אני לא רוצה שהוא יחכה, אני יכולה לאסוף אותו בעצמי. כתבתי מכתב לראש העירייה וכשטלפנתי ללשכתו ושאלתי מה קורה עם זה נאמר לי בלשכתו כי הוא 'אינו מצליח להגיע לזה'. כולם מתנערים מאחריות וזורקים אותנו מאחד לשני. בעירייה הציעו לי לדרוש מבית הספר שישנו את שעות הלימודים בהתאם לשעות ההסעה. מצד אחד עיריית הרצליה לא מצאה לבני פתרון חינוכי במסגרת העיר ושלחה אותו ללמוד בעיר אחרת, ומצד שני היא מתנערת מהסעתו".

על הפוסט שכתבה קיבלה מאות תגובות. "הייתי מיואשת לגמרי מזה שאף אחד לא עונה לפניות שלי וניסיתי לגייס עזרה בעזרת הפוסט. חשבתי שהעניין ייפתר תוך ימים ספורים עד תחילת שנת הלימודים, אבל זה לא קרה. כתבתי את הפוסט רק אחרי שמיציתי את כל האפשרויות".

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "העירייה מצויה בקשר שוטף ויום יומי עם המשפחה ומנסה לסייע. יש להבין כי מדובר בהחלטה של משרד החינוך ואין באפשרותנו לחרוג מהנחיותיו. יום הלימודים הרשמי לתלמידים הלומדים בכיתות תקשורתיות מסתיים בשעה 16:45. לרשות התלמידים הלומדים בכיתות אלו יש הסעה וליווי בשעה זו. כך על פי החלטה שהתקבלה בוועדת הסעות מרכזית של משרד החינוך, ושאליה אנו מחויבים".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "השנה שובצו שני תלמידים להסעה בקו שבין הרצליה לרעננה. שני התלמידים מסיימים את יום הלימודים בשעה אחרת ולפיכך ההסעה יוצאת עם סיום יום הלימודים הרשמי בשעה 16.45. על פי החלטת ועדת ההסעות המרכזית של משרד החינוך, אין המשרד משתתף בעלות נסיעה נוספת בגין שעות סיום שונות".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר