מחאת ההורים והתלמידים בחטיבת הנגיד
מחאת ההורים והתלמידים בחטיבת הנגיד

עוד יום שישי, עוד השבתה בחטיבה. "נכון לרגע זה אין מגעים עם הרשויות", אומרים ההורים

הנהגת ההורים בחטיבת הביניים שמואל הנגיד השביתה בשישי את השעה הראשונה ללימודים, במסגרת מאבק ממושך בהחלטת משרד החינוך לקיים בחטיבה שבוע לימודים בן שישה ימים

פורסם בתאריך: 22.9.19 13:20

עשרות הורים ותלמידים בכיתות ח' ו-ט' מחטיבת הביניים שמואל הנגיד השביתו ביום שישי את שעת הלימודים הראשונה, מהשעה 8:00 עד 9:00, כחלק ממאבקם להשארת מתווה "שישי יצירתי" ונגד החלטת משרד החינוך להחיל בחטיבה שבוע לימודים בן שישה ימים. בשעה 9:00 התכנסו ההורים והתלמידים, כשהם לבושים בחולצות שחורות, בכניסה לבית הספר לעצרת מחאה נגד התנהלות הרשויות בנושא.

ההורים הצהירו שמדובר בשביתת הורים וקראו לרשויות לנהוג על פי חוק זכויות התלמיד, המגן על התלמידים מפני פגיעה בשל החלטות ההורים. הם אמרו שימשיכו במאבק עד להידברות בין הצדדים ומציאת מתווה מוסכם. "נכון לרגע זה אין מגעים עם הרשויות ולהבנתנו ראש העירייה ממתין לכניסתו לתפקיד של שר החינוך הבא, ואז יפנה אליו", אומרים בהנהגת ההורים, "אבל אנחנו לא יכולים להמתין עוד, וחייב להינתן פתרון מיידי, גם אם זמני, למצוקת הנגיד".

עוד מסרו בהנהגת ההורים כי "הורי חטיבת הנגיד ימשיכו במחאה עד למציאת פתרון מוסכם. לנוכח העובדה שלא נעשה הליך חוקי ולמול מסכת השקרים והאיומים המופעלים על תלמידים, תפקידנו כאן לעמוד נחושים וללמד את ילדינו מנהיגות אזרחית. השביתה היא שביתת הורים, וכל פגיעה בילדים אינה מתקבלת על הדעת ומנוגדת לחוק זכויות התלמיד. לא ניתן יד לאיום בהורדת ציון, לסירוב בהעברת דפי עבודה לתלמידים שנעדרו בשל מחאת ההורים, או לכל סנקציה אחרת כלפי התלמידים. ההידברות צריכה להיות ישירה עם ההורים. הנהגת ההורים בחטיבת הנגיד קוראת להידברות בין הצדדים כדי למצוא פתרון מוסכם עד לביצוע הליך תקין לקראת שנת הלימודים הבאה, ומבקשת לקיים ישיבה דחופה בהשתתפות המפקחת מירית שפירא, ראש העיר משה פדלון, ראש אגף החינוך יעקב נחום ונציגי הנהגת ההורים".

במשרד החינוך סירבו להתייחס.

תגובת העירייה: "ראש עיריית הרצליה ניסה ככל יכולתו לשנות את החלטת משרד החינוך, ואף פנה באופן אישי אל מנכ"ל המשרד בבקשה לבדוק ולבחון מחדש את הנושא עם מנהלת המחוז, על מנת שהמצב יישאר כפי שהיה במשך העשור וחצי האחרונים. בנוסף, ביקש ראש העירייה להזמין את המנכ"ל להרצליה, לשיח פתוח עם נציגים מטעם התלמידים והנוער וקהילת ההורים, על מנת שיתרשם מטיב הכוונות. ראש העירייה מאמין בהידברות בין הצדדים כדי ליישב את המחלוקת בין הצדדים ולא במאבק שיפגע באיכות הלמידה, שהרי טובת התלמידים חשובה מכל מחלוקת. ראש העירייה מצפה מההורים להמשיך בשיח מכבד מול משרד החינוך וימשיך לתווך את עמדת ההורים בפני הנהלת המשרד".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר