חטיבת הנגיד בהרצליה. צילום עזרא לוי
חטיבת הנגיד. צילום עזרא לוי

המחוננים תקועים במערב העיר: "דאגו להסעות לכל החטיבות חוץ מלתלמידי הנגיד שלא מעניינים אף אחד"

עיריית הרצליה מארגנת לתלמידי מערב העיר הסעות לתיכונים ולחטיבות, אך לא לחטיבת הנגיד שם פועלות כיתות המחוננים היחידות בעיר. "העירייה פועלת באופן שווה כלפי כלל תלמידי העיר", מסרה העירייה

פורסם בתאריך: 29.10.19 10:02

13 הורים לתלמידי כיתות המחוננים, טכנולוגיות וספורט בחטיבת שמואל הנגיד, שמתגוררים במערב הרצליה – בהרצליה פיתוח, הרצליה ב' ונוף ים, מבקשים מהעירייה הסעות ממקום מגוריהם לבית הספר ובחזרה, בהתאם לנהלי משרד החינוך. לטענתם, למרות הסעות שמארגנת העירייה לתלמידי מערב העיר לחטיבות ולתיכונים השונים, אין הסעה לחטיבת הנגיד והתלמידים מאחרים לבית הספר כדבר שבשגרה.

"זה בית הספר היחיד בהרצליה שיש בו כיתות מחוננים ולכן מגיעים אליו תלמידים מכל האיזורים בהרצליה", אומרת לצומת השרון נציגת ההורים לתלמידים מחוננים שגרים במערב העיר שבנה לומד בכיתה ז' למחוננים בבית הספר, "הדרך היחידה להגיע לבית הספר היא עם קו 29, שהוא גם מרוחק יחסית מבית הספר. העירייה עשתה לאחרונה הסעות ממערב העיר לתיכונים ולחטיבות כי קו 29 לא מתפקד, מגיע מפוצץ, לא תמיד מגיע ולא תמיד עוצר. דאגו להסעות לכל החטיבות חוץ מלתלמידי הנגיד שלא מעניינים אף אחד, והנגיד לא נמצא על המסלול של ההסעות לתיכונים ולחטיבות. אלה הילדים היחידים שנשלחו לשם בעל כורחם כי הוא בית הספר היחיד בעיר למחוננים. הבן שלי יוצא מהבית שעה לפני תחילת הלימודים והוא עדיין מאחר. הוא עומד באוטובוס עם תיק כבד על הגב. זה ממש מחדל. כבר שקלתי להעביר אותו לכפר הירוק, לשם יותר קל לנו להגיע".

לפי חוזר מנכ"ל, תלמידים שאובחנו כמחוננים על ידי האגף למחוננים ומצטיינים, הלומדים בבית ספר שנקבע להם על ידי האגף ואשר מרחק ההליכה מביתם לבית הספר עולה על שלושה קילומטרים, זכאים לקבל הסעות מהרשות המקומית או לחילופין החזר הוצאות נסיעה בתחבורה ציבורית. ההורים, שהופתעו לגלות שחטיבת הנגיד אינה נכללת בפיילוט ההסעות לתלמידי התיכונים וחטיבות הביניים, מבקשים לשנות מעט את מסלול ההסעות ולהוסיף תחנה בחטיבה. ההורים פנו במכתב לראש העירייה משה פדלון ולמחזיקת תיק התחבורה בעירייה דניאל אייזנברג-צדיקים עוד לפני תחילת שנת הלימודים (ב-27.8), ופעם נוספת לראש העירייה ב-7.10, אך לטענתם לא קיבלו כל מענה רשמי לעניין מהעירייה.

ההורים טוענים במכתבם כי התלמידים נוסעים עם קו 29 ונאלצים לרדת בתחנה המרוחקת כ-500 מטר מבית הספר והם חושבים שזה אינו פתרון ראוי. הם מוסיפים כי קו 29 נוהג לאחר, מגיע עמוס ולא תמיד עוצר בכל התחנות בגלל העומס, דבר הגורם לאיחור מתמיד של התלמידים לבית הספר ומאלץ את ההורים להסיע את ילדיהם ברכבם הפרטי. עוד טוענים ההורים כי למרות הנחיות משרד החינוך ולמרות שלא קיימת תחבורה ציבורית נוחה המגיעה עד פתח בית הספר, כפי שקיימת לבתי ספר האחרים בעיר, לא דאגה העיריה לתת פתרון תחבורתי הולם לתלמידים אלו ואף לא דאגה ליידעם בשנים קודמות על זכותם לקבל החזר הוצאות מהרשות המקומית.

ההורים מתייחסים במכתבם לפיילוט של ההסעות ממערב העיר לתיכונים ולחטיבות: "בימים האחרונים פורסם שהעירייה התחילה בפיילוט הסעות לתלמידי התיכונים (תיכון חדש, תיכון היובל, ראשונים, הנדסאים) וחטיבות הביניים (יד גיורא, הנדסאים, בן גוריון) ממערב העיר. שמחנו לקרוא על מערך ההסעות החדש אך הופתענו מאוד לגלות שבית הספר שמואל הנגיד אינו נכלל ברשימה החטיבות הזכאיות להסעה! לא ברור מדוע בית הספר שמואל הנגיד נעדר מרשימת החטיבות הזכאיות להסעה ומדוע לא דאגו להוסיף תחנה נוספת סמוכה לבית הספר. הדבר אבסורד מאחר ובהתאם להנחיות משרד החינוך העירייה לא הייתה מחויבת לאותם תלמידים הלומדים באותן חטיבות ותיכונים לפתרון הסעות, אך בחרה 'להגדיל ראש' ולתת שירות לתושביה, אך דווקא לאלו הזכאים לכך ע"פ חוק (תלמידים מחוננים המרוחקים מעל שלושה ק"מ מביה"ס) היא לא דואגת לפתרון הולם!".

ההורים סיכמו את מכתבם: "אנו מבקשים מכם לשנות מעט את מסלול ההסעות ולהוסיף תחנה נוספת בחטיבת שמואל הנגיד ובכך להקל על אותם תלמידים בשגרת היום יום ולחסוך מהם לחצות כבישים מסוכנים (כמו רחוב הרב קוק המסוכן מאוד בו קיפחו את חייהם כבר מספר אנשים בשנים האחרונות!). אנא דאגו לפתרון הולם לתלמידים אלו (כולל פתרון בחזור) כפי שדאגתם לפתרון הולם לשאר ילדי החטיבות והתיכונים ממערב הרצליה".

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "עיריית הרצליה פועלת באופן שווה כלפי כלל תלמידי העיר. תלמידים מכיתות א'-ז' זכאים להסעות בתנאים מסוימים. על פי הנחיות משרד החינוך תלמידי חטה"ב ותיכונים – מקבלים החזר הוצאות על הנסיעות".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר