הגדר שהוצבה במקום שבו אמורות להתבצע העבודות. צילום באדיבות ההורים
הגדר שהוצבה במקום שבו אמורות להתבצע העבודות. צילום באדיבות ההורים

"עשו פה מחטף": להורים נודע בשבע בערב שלמחרת תחל בניית שני גנים חדשים במתחם

ההורים הזועמים התכוונו להשבית את הלימודים והגיעו הבוקר לעירייה: "איפה השקיפות? למה עושים את זה מאחורי גבם של ההורים?". העירייה: "הורנו מיידית על הפסקת העבודה במקום"

פורסם בתאריך: 31.10.19 17:26

הורים לתלמידי הגנים עפרוני (טט"ח) וזמיר (ט"ח וחובה) ברחוב אבן עזרא הופתעו אתמול בערב כאשר קיבלו הודעה מהגננות על כך שהיום (חמישי) יתחילו עבודות הבנייה של שני גנים חדשים במתחם. מיד לאחר היוודע הדבר אתמול כתבו ההורים בפייסבוק של העירייה ושלחו מכתב לראש העירייה משה פדלון ולסמנכ"ל העירייה (פרויקטים) אהוד לזר. היום הודיעה עיריית הרצליה על הפסקת העבודות במקום.

ההורים כתבו לראש העירייה: "אדוני ראש העיר, איך יכול לקרות מצב בו מחר מתחילה הקמה של גן בחצר של גנים פעילים (זמיר ועפרוני) וההורים והגננות יודעים על זה ב-19:00 בערב ערב לפני, אתם פועלים כך על מנת שלא נוכל להתנגד? שלא נקים קול צעקה? זו חוצפה מדרגה ראשונה, חצי שנה של פועלים, אבק, לכלוך, רעש, מנופים, בעיות בטיחות מעל ראשם של 70 ילדים בגילאים 3-6 ? חצי שנה שלמה? איפה הייתם ביולי, אוגוסט, ספטמבר אוקטובר שהיו בהם מינימום ימי לימודים? יש פה חצי שנה של תכנים והכנה לכיתה א', איך ילדים בגיל 5 אמורים להתרכז כשפטישים וקידוחים מעל ראשם? מישהו בעירייה עשה מעשה שלא יעשה ועשה מחטף – לא נשתוק על זה ואתם תצטרכו לתת תשובות – מחר העבודות לא יתחילו, גן זמיר בשביתה!".

ההורים שקלו להשבית את הלימודים בגן היום, אך לדבריהם, משראו בבוקר שאין עבודות במתחם והקבלן לא נמצא שם החליטו שלא להשבית ולהתייצב בעירייה. "הגענו לגנים בבוקר וראינו שאין שום בניה במקום, אז הכנסו את הילדים והתייצבנו בעירייה", אומרים ההורים, "ביקשנו להיפגש עם ראש העירייה ומשה פדלון לא הסכים בשום פנים ואופן לצאת אלינו. עברנו בכמה מחלקות בעירייה, ישבנו עם אהוד לזר והובטח לנו שעכשיו עוצרים את הבנייה עד שיעשו איתנו פגישה. הם אומרים שמה שלא יהיה הבנייה לא תידחה. הם עכשיו רוצים לעשות את כל המיגונים מסביב – גדרות פח. זה עושה רעש נוראי ומטורף ומאוד מבהיל, זה לקדוח בתוך פח".

ההורים מספרים כי למרות ההבטחה שקיבלו בעירייה כי לא ייעשו שום עבודות במקום, החניון הציבורי הצמוד למתחם הגנים גודר בצהריים היום, ככל הנראה כדי שמכוניות לא ייכנסו לשם ובמטרה לשמש כחניה לכלים שישמשו לבניית הגנים.

ידעתם שהעירייה מתכוונת לבנות עוד גנים במתחם?

"לפני שנה וחצי הודיעו לנו מהעירייה שהם מתכוונים לבנות שני גנים חדשים. מבחינתנו אין בעיה ואנחנו בעד. הגנים היו אמורים להתחיל להיבנות בחצר של הגנים זמיר ועפרוני ביוני האחרון וזה לא קרה. לא ידענו מה לוחות הזמנים. לאורך כל הדרך אמרו לנו יוני ומבחינתנו זו לא היתה בעיה כי יוני זה על החופש הגדול וזה לא לבנות על הראש של הילדים. פתאום אתמול בערב אנחנו מקבלים הודעה מהגננת שהקבלן היה בגן ומתחילים לבנות היום את הגנים. העירייה לא הודיעה ולא שיתפה את הצוותים ולא אותנו. העירייה לא הוציאה עד אתמול שום הודעה מסודרת. שאלנו בהנהגת ההורים ואף אחד לא ידע על זה. גם נציגת הנהגת ההורים באגף הבינוי שנמצאת בכל הישיבות לא ידעה על זה. היא התקשרה למנהלת מחלקת החינוך לגיל הרך נאווה שחם והיא לא ידעה מזה".

ההורים מוסיפים: "הם לא יכולים להגיע כך למקום ולהתחיל לבנות בלי שההורים יודעים. יש ילדים אסמטיים בגן. אלה ילדים קטנים ורכים וצריך לעשות להם הכנה מוקדמת, הם לא יכולים להכיל את זה. לחלק מהילדים צריכים לעשות הכנה לכיתה א' ואיך אפשר לעשות זאת כשבונים לך על הראש?! הכניסה לגנים תהיה בין שתי הכניסות של הגנים שלנו היום. רק עכשיו התחילה ממש שנת הלימודים. ארבעה חודשים היה חופש. לא יכלו לעשות את זה בחופש? אין לנו השגות על הבנייה אלא על לוח הזמנים. מה זה המחטף הזה של העירייה? מאחורי הגב של ההורים עושים את זה? איפה השקיפות? למה מהעירייה לא אמרו מראש? אולי לא היינו רושמים את הילדים שלנו לגן שהולכים לעשות בו עבודות במשך כל שנת הלימודים. לא נתנו לנו אופציה לדעת על זה מראש ולקבל החלטה במעמד הרישום. הם עשו פה מחטף – מודיעים בשבע בערב שבשבע בבוקר מתחילים לעבוד. זה ברור ממה זה נובע – הם לא רצו שההורים יקימו קול צעקה, רצו לסרס את ההורים. אין לזה הסבר אחר. אנחנו במלחמה".

מה אתם מתכוונים לעשות עכשיו?

"אנחנו מחכים לפגישה שתתקיים ביום חמישי הבא, 7.11. אנחנו רוצים להוציא צו מניעה לעבודות. אנחנו רוצים להשיג דחייה, חלונות כפולים מנטרלי רעש ואבטחה בגן בזמן העבודות ושאת העבודות עם הרעש יעשו אחרי הצהריים, בערב ובלילה כשהילדים לא שם".

מהעירייה נמסר בתגובה: "משהגיעה התלונה העירייה הורתה מיידית על הפסקת העבודה במקום. בשבוע הבא תערך פגישה משותפת של כל הגורמים בשיתוף ההורים להסברה בנושא ההתנהלות בתקופת הבנייה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר