ילד עקוץ מגן סייפנים

הילדים חוזרים מנופחים: תלונות על מכת עקיצות בגנים בהרצליה

הורים מאשכול הגנים סייפנים, חבצלת ואילנות, וגם בגנים חרצית, צבר, שדמה וצאלון, מתלוננים על מכת עקיצות ודורשים לבצע ריסוס. "התלונה טופלה על ידי הגורמים המקצועיים"

פורסם בתאריך: 19.11.19 16:38

הורים לתלמידים בגנים העירוניים סייפנים, חבצלת ואילנות בשכונת נחלת עדה בהרצליה מתלוננים על כך שילדיהם חוזרים מהגן עם עקיצות רבות. לדברי ההורים, למרות בקשות חוזרות מהעירייה לבצע במקום ריסוס הדבר טרם נעשה.

"זו ממש מכה", אומרת אמא לילד בגן סייפנים, "הילדים בכל מתחם הגנים חוזרים ממש עקוצים מהגן. כבר בשנה שעברה הילדים סבלו מעקיצות, בייחוד בקיץ, ומתחילת השנה הזאת. אני מניחה שהיתושים מגיעים בגלל החול בגן, או אולי בגלל שלוליות המים שנוצרות מהשקיית הגינה, ואולי כי לא עושים ריסוס".

היא מוסיפה: "יש גם זבובים בגן שאני רואה בבוקר כשאנחנו באים לגן והילדים מנסים לנפנף אותם. וזה רק בחמש דקות שאנחנו נמצאים שם, אז מה הם מרגישים במשך כל היום כשנוחתים להם כל הזמן על הפנים זבובים? יש בחצר הגן עץ פיקוס שמשיל מלא פרי ומסריח. כל סביבת הגן מוזנחת והחצר ישנה. יש בחול חצר צואה של חתולים ולכן אנחנו חוששים שמקור העקיצות יכול להיות גם פשפשים ופרעושים. אנחנו מלבישים את הילדים בבגדים ארוכים וזה קצת עוזר, אבל אין לנו מה לעשות מעבר לזה. אחד הילדים בגן רגיש לציטרונלה ואנחנו לא יכולים למרוח חומריים טבעיים נגד יתושים. הגננות פנו לעירייה בנושא העקיצות".

אחת האימהות לילד מגן חבצלת, שנמצא גם הוא במתחם העלתה פוסט לפייסבוק בסוף השבוע שעבר ובו כתבה: "למה הבן שלי ושל עוד 29 אימהות מגן חבצלת צריכים בכל יום להתלונן ולהתקשר לעירייה שיש אצלנו עקיצות בלתי פוסקות! ואף אחד לעזאזל לא מתייחס אלינו! מה צריך לעשות כדי לקבל ריסוס שהילדים שלנו לא יחזרו ככה מהגן!". אחת האימהות הגיבה לפוסט: "זה פשוט סיוט גם הבת שלי באותו הגן וכל יום חוזרת מנופחת, שום תכשיר לא עוזר. פניתי מספר פעמים לעירייה והנושא עדיין לא טופל". היו גם לא מעט אימהות שהגיבו שיש מכת יתושים גם בגנים אחרים – חרצית, צבר, שדמה וצאלון.

אחת האימהות כתבה ביום שישי, בתגובה לפוסט, את ההודעה שנשלחה לה מהגננת של גן חבצלת: "תשובה שקיבלנו היום מהגננת! ממש הזיה. הורים יקרים, בעקבות הפניות שלכם לעירייה ולוועד ההורים של הרצליה בנושא היתושים – הגיעו היום לגן: 1. נציג עירייה 2. עדי חמו – מחלקת הבריאות של עיריית הרצליה. שניהם בדקו בקפידה אם יש מקורות מים עומדים בסביבת הגן ובתוכו, גם בדקו על הגג. לא נמצא משהו שיכול להיות בית גידול ליתושים. עדי חמו המליץ, במקרה של תגובה קיצונית לעקיצות, לפנות לרופא על מנת לבדוק אם אין אלרגיה לעקיצות ולהביא לגן אישור מהרופא".

נציגת ועד הגנים סיוון שנפ כתבה בתגובה לפוסט ביום שישי האחרון: "עדכון להיום, לבקשת ועד הגנים העירוני ובתיאום מולו הגיעו היום נציגים של מחלקת הבריאות לבקר בחלק מן הגנים שדיווחתם. בתחילת השבוע יתקיימו ביקורים נוספים בעוד גנים. בגנים בהם התקיים הביקור הגננות קיבלו תדרוך לדרכי התמודדות ומיגור התופעה. מזכירה שוב שכל גן אשר הורים נתקלים בו בעקיצות יש צורך בראש ובראשונה לפנות לגננת שתפתח קריאה במשלט".

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "התלונה טופלה על ידי הגורמים המקצועיים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר