עץ שקרס ליד גני הילדים ברחוב בר אילן

כמעט אסון: עץ קרס על קווי חשמל סמוך לשני גני ילדים. צפו בסרטון

הרוחות החזקות שהיו ביום שישי כמעט גרמו לאסון בסמוך לשני גנים. הורים טוענים שהתריעו על כך שצריך לגזום את העצים, וכך גם בסמוך לבית ספר ויצמן. העירייה: "העצים מטופלים, לא ניתן לחזות אירוע חריג וקיצוני מסוג זה"

פורסם בתאריך: 16.12.19 13:43

ביום שישי בבוקר קרס ברחוב בר אילן עץ על קווי חשמל, סמוך לשני גני ילדים. האירוע המלחיץ קרה גם בשעה 8:15, השעה שבה מגיעים ילדים לגן. הורים לילדים שלומדים בגנים הסמוכים אמרו שבנס זה לא נפל על אף אחד מהילדים. ההורים העלו טענות כלפי העירייה על כך שלא גזמה עצים ענקיים באיזור זה ובסמוך לבית ספר ויצמן, שנמצא לא רחוק מהגנים. על אף שלטענתם התריעו על כך כבר לפני כשנתיים. ההורים טוענים שהעצים לא טופלו זמן רב. אירוע זה היה בהמשך לאירוע שהיה יום קודם לכן, בחמישי, שבו עץ קרס על הכביש בשדרות שבעת הכוכבים.

צפו בסרטון:

"מהרוחות החזקות נפל עץ על קווי החשמל סמוך לגן טרום חובה וחובה סנונית וגן חובה סיגלית בסוף רחוב בר אילן", סיפר לצומת השרון ארז כרמל, שבתו לומדת בגן סיגלית. "היו ניצוצות, זה היה ממש מעל החצר של גן הילדים", הוא מתאר את הרגעים המפחידים. "מיד פינו את הילדים מהמבנה לחצר קדמית עד שניתקו את החשמל. זו השעה הכי פעילה באיזור הגנים וזה היה ממש מזל שאף אחד לא נפגע. הסבירו לילדים מה קרה ולשמחתי, זה לא עשה להם שום טראומה. זה מטורף מה שקורה שם, בכל האיזור, גם סמוך לבית הספר ויצמן ברחוב לוין, העצים מאוד גבוהים ויש קווי חשמל חשופים – זה ממש מסוכן. העצים לא טופלו לפחות שנתיים, למרות שפניתי אליהם בעניין העצים ליד בית הספר ויצמן כבר לפני שנתיים. לצערי, עד שלא קורה אסון לא מטפלים בדברים האלה. יום לפני כן, בחמישי, קרס עץ על כביש בשבעת הכוכבים – די כבר עם ההפקרה הזאת! הבוקר ראיתי שסוף סוף הצוותים של העירייה התעוררו והם עובדים במקום ומקצצים את העצים. אני מקווה שהם יטפלו בעצים ליד בית הספר ויצמן. אני ממש רואה את האסון הבא קורה".

העץ שקרס בחצר בצמוד לחצר גן סנונית ברחוב בר אילן

עץ שקרס. מתוך פוסט של ארז כרמל בעמוד הפייסבוק של העירייה

"הבאתי את הילדה לגן ממש בסמוך לנפילת העץ וראיתי משאית שמובילה מכליות גז לבישול עומדת במקום ושכל התנועה ברחוב עמדה", מוסיף אב לילדה בגן סנונית שנכח במקום, "עשרים שניות לפה ולשם והכל היה יכול להיות אחרת. העץ פגע גם בכמה מכוניות וגרם להן נזק משמעותי. מהעירייה כנראה מאוד נבהלו מהמקרה וגזמו את כל העצים מסביב בצורה מוגזמת, לא גיזום ענפים, ממש הורידו את העצים לגובה הקרקע".

מהעירייה נמסר בתגובה: "עיריית הרצליה עורכת מדי שנה סקר בכל העצים בכל מוסדות החינוך בעיר, זאת בהתאם לחוזר מנכ"ל משרד החינוך. הסקר מתבצע באמצעות אגרונום מומחה. כל העצים מתויגים ונסקרים באופן פרטני ובמידה ונמצא מפגע כלשהו הוא מטופל באופן מיידי. העירייה רואה את בטיחות הילדים במוסדות החינוך כמעלה ראשונה ואינה חוסכת במשאבים לצורך כך. העץ בגן הילדים ברחוב בר אילן נבדק במהלך אוגוסט 2019 לפני פתיחת שנה"ל הנוכחית ונמצא תקין. יחד עם זאת, בשל רוחות קיצוניות וחריגות שהיו באותו יום נשבר אחד מענפי העץ. לא ניתן לחזות אירוע חריג וקיצוני מסוג זה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר