תיכון עירוני חדש. צילום עזרא לוי
תיכון חדש. צילום עזרא לוי

"לא נותנים לבת שלי הזדמנות". בת 16 יושבת בבית כבר כמה שבועות ללא בית ספר

אמה של תלמידת כיתה י', שעברה להרצליה מעמק חפר, מסבירה: "בתיכון הראשונים אמרו שאין מקום, בתיכון היובל אמרו שאנחנו לא גרים באיזור הרישום ובתיכון חדש סירבו לקבל את בתי", היא אומרת. "הציעו כיתה קטנה בתיכון דור אך אין שם מענה לצרכים שלה"

פורסם בתאריך: 19.12.19 13:02

תלמידת כיתה י', בת 16, עברה מעמק חפר להרצליה בתחילת החודש (דצמבר) וכבר שלושה שבועות שהיא יושבת בבית ומחכה שישבצו אותה לאחד התיכונים בעיר. נציין כי התלמידה אובחנה עם לקויות למידה ועד כה למדה בעמק חפר במסגרת של החינוך המיוחד. היועצת של בית הספר שבו למדה עד המעבר להרצליה והמחנכת שלה, שמכירות אותה שלוש שנים, המליצו במכתב כי תלמד בכיתה עיונית רגילה בבית ספר רגיל בשל היכולות שלה, הציונים הטובים שלה והרצון הגדול שלה להשתלב חברתית בכיתה גדולה שתאפשר לה ליצור קשרים חדשים עם מגוון תלמידים. אמה פנתה לאגף החינוך בעיריית הרצליה כחודש לפני שעברו להרצליה, כאשר היתה להם כתובת מגורים, וביקשה לרשום אותה לתיכון בעיר. מאגף החינוך הציעו לה את תיכון חדש. האם מסבירה שהתקיימה פגישה עם יועצת בית הספר ורכזת שכבת י', ופגישה נוספת עם מנהל בית הספר, שבה לטענתה נאמר לה שבעצת היועצת הוא אינו יכול לקבל את בתה לבית הספר כי היא אינה מתאימה. לאחר מכן הציעו לה את תיכון דור שבו יש כיתות קטנות אך לטענת האם הוא לא תואם ליכולות שלה ולצרכים שלה. מתחילת החודש אין התקדמות בנושא לטענת האם והיא מציינת כי פנתה בעניין למפקחת משרד החינוך במחוז תל אביב ולטענתה לא קיבלה התייחסות עד כה.

"לא ייתכן שתלמידת תיכון תשב בבית שלושה שבועות ללא מסגרת כי בעירייה מפחדים בשנת 2020 לאבד את היוקרה של אחוזי הזכאים לבגרות", טוענת אמה בשיחה עם צומת השרון, "הם טוענים שהיא לא תצליח מבחינה לימודית ובינתיים היא יושבת בבית ללא כל עזרה או תמיכה, מבלי שמספקים לה מערך לימודי כלשהו וחומר להשלים בבית ובכך מעכבים את היכולת הלימודית שלה. היא לומדת באינטרנט בכוחות עצמה את החומר שחבריה מעדכנים אותה שהם לומדים עכשיו כדי שלא לפגר בחומר".

עוד מספרת האם: "אחרי שהמאמצים המרובים שלי לרשום אותה לבית ספר עוד לפני שעברנו להרצליה כשלו, ניסיתי לקדם את העניין ועברתי פיזית בין התיכונים בעיר בניסיון לברר אם ניתן לרשום את בתי אליהם. נאמר לי בתיכון הראשונים שאין מקום, בתיכון היובל נאמר לי שאנחנו לא גרים באיזור הרישום ובתיכון חדש סירבו לקבל את בתי. בפגישה שהיתה לנו עם היועצת בתיכון חדש בתי מאוד התרגשה, הייתה לחוצה ולא דיברה הרבה. אני מבינה שכנראה בעקבות הרושם הזה הם החליטו שהיא לא מתאימה לבית הספר. חבל שהם לא נותנים לה הזדמנות להוכיח את עצמה. אני בטוחה שהיא תשתלב בהצלחה בבית ספר, היא סך הכל תלמידה טובה. הציעו לנו את תיכון דור שבו יש כיתות קטנות, אבל הוא לא נותן מענה לצרכים של הבת שלי והיא תשב שם ותנבול במקום להתפתח ולהתקדם. היא רוצה ללמוד בכיתה עיונית גדולה בבית ספר רגיל כדי שתוכל להכיר מגוון של תלמידים ולהתחבר אליהם. מאוד חשוב לה הקטע החברתי. היא תלמידה טובה עם ציונים טובים והיא לא שונה מתלמידים אחרים עם ליקויי למידה ובעיות של קשב וריכוז. הציעו לנו גם להירשם לבתי ספר פרטיים אך זה לא בא בחשבון מבחינה כלכלית ואף חינוך ביתי, שזה בניגוד לחוק. לצערנו, כל הבקשות והדרישות שלנו נופלות על אוזניים ערלות. מאכזב אותי מאוד שבמערכת גורמים לילדה עם מוטיבציה ורצון להצליח להרגיש לא רצויה ושלא מאמינים בה וביכולות שלה".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "הליך שיבוצה של התלמידה מורכב ומתבצע בימים אלה על ידי העירייה".
מעיריית הרצליה טרם התקבלה תגובה.

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "מדובר בנושא מורכב המטופל ברגישות על ידי צוותי החינוך המקצועיים בעירייה. מפאת צנעת הפרט לא נוכל להתייחס לנושא בתקשורת".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. /

    החינוך הרצליה בפשיטת רגל כבר שנים . כל הזמן מתעסקים עם כיתות מצטיניים וסייבר ושוכחים שגם לתלמידים חלשים מגיע להשתלב בבתי ספר רגילים . תיכון דור הוא בית ספר מקצועי שממש לא מתאים לכל אחד .

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר