יואב לוי והציור שלו שזכה במקום השני בתחרות הליונס הארצית. באדיבות המשפחה

פוסטר השלום: יואב לוי בן ה-12 מהרצליה זכה במקום השני בתחרות הארצית

לוי זכה במקום הראשון בתחרות בהרצליה והעפיל לתחרות הארצית, שם זכה במקום השני במכובד. את התחרות מקיים ארגון ליונס. ראיון על האהבה הגדול לציור ועל ההפתעה שעשה לו ראש העירייה, משה פדלון

פורסם בתאריך: 20.12.19 08:17

יואב לוי, בן 12, תלמיד כיתה ז' במגמת אמנות-צילום בחטיבת הביניים בן גוריון בהרצליה' זכה במקום השני בתחרות הארצית המסורתית "פוסטר השלום" של ארגון ליונס ישראל. זאת לאחר שזכה עם הפוסטר שצייר במקום הראשון מתוך 14 המשתתפים בתחרות של הליונס שהתקיימה בהרצליה. יואב קטף את הפרס מתוך 20 מועמדים בני 13-11 מכיתות ה' עד ז' מכל הארץ שציירו פוסטרים שעסקו בנושא השלום תחת הכותרת "המסע לשלום". במקום הראשון בתחרות הארצית זכתה עבד אל קאדר אג׳אד, בת 12 מבית ספר הנזירות סליזיאן בנצרת. הציור הזוכה מכל מדינה שבה יש מועדונים של ארגון ליונס נשלח לתחרות העולמית של הארגון שהשנה תתקיים בשיקגו, הציור הזוכה בתחרות העולמית יוצג בבניין האו"ם בניו יורק. המקום הראשון בתחרות העולמית זוכה בפרס כספי של 5,000 דולר הציור הזוכה מודפס על בול שהאו"ם מפיק.

"הייתי מופתע שזכיתי במקום השני", אומר יואב, "לא היו לי ציפיות גבוהות אבל מאוד שמחתי. זה היה די מרגש. המורה שלי לאמנות וצילום אודליה סיפרה לנו בתחילת השנה על התחרות ושאלה מי רוצה להשתתף. מהמגמה שלי השתתפו בתחרות שהתקיימה בהרצליה עוד שישה תלמידים. חשבתי שזה יהיה נחמד וכיף להשתתף בתחרות והחלטתי להשתתף ולא לעשות מזה סיפור גדול. החלטתי לצייר את מפת העולם שיש שם מצפן בצד וכל מיני סמלים של שלום – לחיצת יד, סימן וי בידיים, לב, Peace ויונת שלום. ציירתי אותו במשך כשלושה חודשים עם טושים, מרקרים ועיפרון. ממש חיכיתי והייתי בלחץ לקראת התחרות של כל הילדים מהרצליה שהייתה ב-21.11 בבית הספר דור. זכיתי בתחרות המקומית בהרצליה במקום הראשון ועליתי לשלב השני שהוא התחרות הארצית שהייתה ב-11.12 בחטיבת זאב ושם זכיתי במקום השני. נהניתי גם לצייר וגם להשתתף בתחרויות ואני אשמח להשתתף בעוד תחרויות כאלה ולחוות את כל התהליך הזה עוד פעם".

יואב לוי מקום שני מימין והזוכה במקום הראשון, עבד אל קאדר אג'אד, משמאל. צילום שלום פדר

איך הגיבו בסביבה הקרובה לזכייה שלך?
"ההורים שלי ממש גאים בי ואהבו מאוד את הציור שלי. היה לי אירוע מאוד מיוחד ומרגש יום אחרי התחרות. ראש העיר משה פדלון הגיע לבית הספר שלי באופן ספונטני וחיפש את הכיתה שלי. הייתי באמצע שיעור מורשת, הקשבתי למורה ופתאום אני שומע דפיקות בדלת ואז המזכירה, ראש העיר והעוזר שלו נכנסו לכיתה וראש העיר הקריא את הברכה שהוא כתב. הייתי בהלם. לא ידעתי אם לקום וללכת אליו אז החלטתי להישאר לשבת והזדקפתי בכיסא. זה מאוד ריגש אותי. הוא קרא לי לבוא אליו וקמתי ולחצתי לו את היד והוא הביא לי שי קטן".
מה אתה אוהב לצייר?
"אני מצייר הרבה דברים, בעיקר דמויות שאני ממציא. לאחרונה עשיתי גרפיטי עם ספריי צבע על משטחי עץ שמצאתי ברחוב. לפעמים אני מצייר רק בעיפרון ציורים של אור וצל וצלליות. עכשיו אני עובד על ציור של כל מיני דמויות שאני המצאתי. אני מאוד רוצה להמשיך וללמוד אמנות, להתפתח ולעסוק בזה. אני נהנה מזה ואוהב את זה".

הציור הזוכה של יואב לוי. באדיבות המשפחה

"לפני ארבע שנים יצאנו לטיול והיה שם גם בחור שהיום לומד בבצלאל ומצייר בצורה בלתי רגילה. חזרנו הביתה ואני לא יודעת איך להסביר את זה אבל יואב לקח דפים, טושים ועיפרון ולא הפסיק לצייר. הוא צייר ממש יפה וברמה מאוד גבוהה. מאז הוא לא מפסיק לצייר

מירב, אמו של יואב

מירב, אמו של יואב, מספרת איך החלה האהבה של יואב לציור. "לפני ארבע שנים יצאנו לטיול והיה שם גם בחור שהיום לומד בבצלאל ומצייר בצורה בלתי רגילה. חזרנו הביתה ואני לא יודעת איך להסביר את זה אבל יואב לקח דפים, טושים ועיפרון ולא הפסיק לצייר. הוא צייר ממש יפה וברמה מאוד גבוהה, מבלי שאף אחד לימד אותו. לפני כן הוא בחיים לא צייר משהו ברמה הזאת. מאז הוא לא מפסיק. אנחנו כל פעם נדהמים מהציורים שלו. הציור הוא משהו בלתי נפרד מיואב. אני לא יכולה לדמיין אותו בלי אמנות, בלי לצייר בלי בלוק רישום, בלי עיפרון בלי טושים. אני סופר גאה בו שהוא עושה משהו שהוא מאוד אוהב ומאוד אכפת לו מאיך שזה ייראה וייצא ומהטכניקה והכלים שהוא משתמש. מאוד כיף לי שהוא קיבל את האסמכתא הזאת שהוא מצייר יפה. היה מאוד נחמד אם הוא היה זוכה במקום הראשון ואני אשמח שהוא ישתתף בעוד תחרויות אם ייצא לו, אבל יותר מכל אני רוצה שהוא ישקיע באמנות ויתפתח בזה ויעשה את זה בשביל הכיף, האהבה וכדי לשמח אנשים ולא בשביל הפרס".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר