חטיבת רעות. צילום שמוליק ניסים
חטיבת רעות. צילום שמוליק ניסים

המבחן בוטל, התלמידים לא מתקדמים בחומר: שלוש כיתות בחטיבה בלי מורה לאנגלית כבר חודש

ההורים בחטיבת רעות טוענים שבהנהלת בית הספר אומרים שקיים מחסור במורים לאנגלית, והם מנסים לארגן שיעורים פרטיים קבוצתיים. משרד החינוך: "אנו מודעים לבעיה ומטפלים בה". העירייה: "פועלים עם משרד החינוך למציאת פתרון"

פורסם בתאריך: 30.12.19 13:05

לתלמידי כיתה ז' במגמת מדעים, וכן לכיתות ז' 5 וח' 4 בחטיבת הביניים רעות בהרצליה אין מורה לאנגלית מזה כחודש. ההורים מספרים כי מתחילת השנה היתה לתלמידים מורה לאנגלית שלטענתם היתה ברמה מאוד נמוכה. ב-27.11, הם מספרים, הם קיבלו הודעה רשמית כי המורה עזבה את בית הספר ומאז אין מורה מחליפה לאנגלית אלא סטודנטית, שלטענתם לא מלמדת את התלמידים את חומר הלימוד.

ההורים מספרים כי פנו למחנכת ולמנהלת שוב ושוב ונאמר להם כי אין מורות זמינות במשרד החינוך. עוד אמרו ההורים כי המחנכת עדכנה אותם לאחרונה כי ב-17.12 היתה פגישה של המנהלת עם מפקחת משרד החינוך, ומאז נאמר להם על ידי המנהלת שאין כיוון לפתרון. לדבריהם, אין אפילו חשיבה על חלוקת הזמנים מחדש של המורות הקיימות כפתרון זמני ובינתיים התלמידים לא ניגשים למבחן ולא מתקדמים בחומר הלימוד ולכן הם שוקלים לקחת לתלמידים שיעורים פרטיים על חשבונם.

"זמן קצר אחרי תחילת שנת הלימודים החלו לעלות תלונות על איכות ההוראה של המורה לאנגלית", מספרים ההורים, "הילדים העירו לה על שגיאות שעשתה באנגלית. כבר חודש שלילדים אין מורה לאנגלית וגם המבחן שהיה אמור להתקיים לפני חופש חנוכה בוטל כי הם לא למדו שום דבר. פנינו למנהלת בית הספר והיא אמרה שכרגע אין שום פתרון שנראה באופק. המנהלת עצמה משדרת שהיא אבודה ולא עוזרים לה. זה מאוד מדאיג. מתחילת השנה אומרים לנו שיש מחסור במורות לאנגלית במערכת. מאז שהמורה עזבה, ב-27.11, יש סטודנטית שלא מלמדת את הילדים ולא מתקדמת איתם בחומר. זו פשוט בדיחה. הצענו שיעשו ארגון מחדש למורות לאנגלית ושכיתות אחרות יוותרו על חצי שעה ושכולם יישאו בנטל הזה לטובת הכיתות ללא מורה, אבל זה לא נעשה. כרגע אחת האימהות מנסה לארגן שיעורים פרטיים קבוצתיים".

תגובת משרד החינוך: "ישנו מחסור בכל הארץ במורות לאנגלית. אנו מודעים לבעיה ומטפלים בה".

תגובת עיריית הרצליה: "אכן חסרה מורה לאנגלית במשרה מלאה שכללה חמש קבוצות. מצאנו פתרונות לחלק מהקבוצות ואנו פועלים במלוא המרץ, יחד עם משרד החינוך, על מנת למצוא פתרון מהיר לנושא".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. מורה

    כל עוד לא יעלה שכר המורים ימשיך להיות מחסור . למה שמישהי שיודעת אנגלית על בוריה תבוא ללמד אם היא יכולה לנצל זאת במקומות עבודה אחרים שישלמו לה על כך יותר? גם במדעים אגב התמונה עגומה במיוחד בחטיבות והתיכונים..וזה ילך ויחמיר.

  2. מורה לאנגלית

    כל עוד מורה צריכה להתמודד עם בעיות משמעת קשות, עם רפורמה שמתישה את המורים, עם שכר עלוב, יהיה מחסור וזה יחמיר.מורה טוב מרוויח הרבה יותר בשוק הפרטי ומוערך פי כמה וכמה…עצוב שטרם הפנימו זאת במשרד החינוך.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הפיתרון זה הכפלת השכר לכל המורים , כבר חצי שנה שאין למורים הסכם עבודה .
    השכר העלוב של המורים .
    ביתי עובדת כמורה מקצועית מרוויחה 2300 על חצי משרה .
    מספיק בקושי לדלק .

    מי מוכן לעבוד בתנאים כאלה ???

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    למה אמרו שהמבחן בוטל אני תלמיד הרעות והמבחן התקיים.

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    צודקת
    הבת שלי יודעת אנגלית כשפת אם מוכנה לעשות הסבה
    המשכורת שמוצעת לה 5400 למשרה מלאה.
    כרגע מרוויחה פי שלוש

  6. אנונימי

    כל עוד שכר המורים נשאר נמוך אין סיבה שאנשים ירצו לבוא לעבוד בתנאים אלה.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר