צילום: דודו בכר
צילום: דודו בכר

יו"ר הנהגת ההורים מבקר, העירייה נערכת: בהרצליה מתכוננים לרפורמה לשילוב בעלי צרכים מיוחדים בחינוך הרגיל

"הרושם הוא שמטרת הרפורמה היא חיסכון כספי על חשבון המורים והתלמידים", אומר יו"ר הנהגת ההורים העירונית בהרצליה זיו עומר. גם העירייה נערכת: מנהלי בתי הספר תודרכו, צוותי החינוך יעברו "תהליך שינוי תפיסות"

פורסם בתאריך: 16.1.20 14:09

עיריית הרצליה החלה להיערך לקראת כניסתה בשנת הלימודים הבאה של רפורמת משרד החינוך, שנועדה לשלב ילדים עם צרכים מיוחדים במוסדות החינוך הרגילים. כך עולה מתשובת העירייה לשאילתה של חבר המועצה איל פביאן בישיבת המועצה שהתקיימה ביום שלישי, בה ביקש פביאן לדעת כיצד נערכת מערכת החינוך העירונית לשינוי הצפוי.

לפי העירייה, בחודש שעבר התקיים כינוס למנהלי בתי הספר בנושא, שבו קיבלו הסבר על המתווה ומטרותיו, והם הונחו לקחת חלק בתהליך "שינוי תפיסות בנושא הכלת תלמידים עם צרכים ייחודיים ושילובם בכיתות הרגילות". בנוסף, אמרה העירייה שהחל מהשנה שעברה מתקיימות פגישות בין מפקחת משרד החינוך, מנהלת המחלקה לחינוך על יסודי, מפקחת על הייעוץ, מפקחת על החינוך המיוחד והשירות הפסיכולוגי החינוכי לחשיבה משותפת בנוגע ל"שינוי תפיסות בקרב צוותי החינוך".

הרפורמה, כאמור, נועדה להגדיל את שילובם של תלמידי החינוך המיוחד בחינוך הרגיל וקובעת כי מערך בחינת הזכאות לשיבוץ במסגרות השונות, שנוהל עד כה על ידי ועדות השמה ברשויות המקומיות ללא כל אחידות בשיטת קבלת ההחלטות שלהן, יעבור למדינה – שקבעה כללים אחידים.

יו"ר הנהגת ההורים העירונית זיו עומר אמר: "בשבועות האחרונים הנהגת ההורים עוסקת רבות בחוק ההכלה וההשתלבות. החוק שחזונו היה טוב: קהילה מכילה, שוויון הזדמנויות ומימוש יכולות, נותן רושם שנכנס ללא הכנה נאותה, ללא תקציבים הולמים, וללא יכולת של מורים להכיל בכיתה מלאה לצד האתגרים הרבים בהם הם עומדים.
אנו מקבלים את הרושם שלמרות החזון, המטרה בשינוי החוק היא חיסכון כספי, אשר יבוא על חשבון הילדים, הן בעלי הצרכים המיוחדים והן אלו שלא, ועל חשבון המורים והצוותים החינוכיים. אנו עובדים בשיתוף עם אגף החינוך והפיקוח על מנת לוודא שמתכוננים כראוי ולהסביר להורים בפני מה הם עומדים".

על פי אתר "שיחה מקומית", כיום הוועדות בחינוך המיוחד בוחנות כל תלמיד ותלמידה וקובעות היכן ילמד: בבית ספר של החינוך המיוחד, בכיתת חינוך מיוחד הנמצאת בבית ספר רגיל או בשילוב בכיתה רגילה בתוספת משאבים לשירותי שילוב. בעבר היו אלה "ועדות השמה", שבראשן עמד עובד מינהל החינוך ברשות המקומית. הרפורמה קובעת שהוועדות האלה יהפכו ל"ועדות זכאות ואפיון" שבראשן עומד עובד משרד החינוך, המומחה בחינוך המיוחד. בזכות השינוי יוכל משרד החינוך לשלוט בצורה מקצועית יותר, ובהתאמה לצרכי המשרד, בסוג החינוך והטיפול הניתן לכל תלמיד.

החשש של המתנגדים לרפורמה הוא שלנוכח המצוקה התקציבית, יופנו יותר תלמידים מיוחדים לבתי ספר רגילים, כפי שאישרו בעבר גורמים במשרד החינוך. מנגד, לפי אנשי משרד החינוך, השילוב בחינוך הרגיל מסייע בשילוב בעלי צרכים מיוחדים בחברה והופך אותה לשוויונית. הללו אף התגאו בכך שהם הקימו גוף מיוחד רק לטיפול בהטמעת הרפורמה ונופפו בפיילוט שהתבצע בצפון הארץ בנושא.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר