בית הספר אילנות. צילום עיריית הרצליה
בית הספר אילנות. צילום עיריית הרצליה

מבחני המיצ"ב: הישג מרשים לאילנות, היסודי היחיד שלא החרים את הבחינות

בית הספר הגיע לעשירונים הגבוהים ביותר במתמטיקה, עברית ואנגלית במיצ"ב שהתקיים בשנה שעברה ושהוחרם על ידי הנהגת ההורים העירונית. ואיך תתבצע ההערכה בשנה הבאה?

פורסם בתאריך: 21.1.20 14:51

תוצאות מבחני המיצ"ב שהתקיימו בשנת הלימודים החולפת, תשע"ט, בכיתות ה' בבית הספר היסודי אילנות, הרקיעו שחקים ובשלושת תחומי הדעת שעליהם נבחנו התלמידים – שפת אם, מתמטיקה ואנגלית, התוצאות היו בעשירון העשירי הארצי. זאת בניגוד לשנת הלימודים שלפניה, תשע"ח, שבה בית הספר קיבל באופן חריג תוצאות נמוכות.

נציין כי לאחר המהומות בשנת הלימודים שעברה על מבחני המיצ"ב לכיתות ה' ו-ח' ברחבי הארץ והדרישה לשנות את שיטת המדידה והערכה של התלמידים וכן קריאה של הנהגת ההורים העירונית בהרצליה להורים להחרים את מבחני המיצ"ב בשפה בעברית, באנגלית ובמתמטיקה ההשתתפות בבתי הספר היתה דלה יחסית. בניגוד להשתתפות הדלה במבחני המיצ"ב בבית הספר היסודיים האחרים בהרצליה, בהם בר-אילן, ברנדיס, הנדיב, ברנר, לב-טוב, נוף ים ושזר, דווקא באילנות נרשמה נוכחות גבוהה. גם בחטיבות הביניים, זאב ז'בוטינסקי, יד גיורא, סמדר ואחיה נרשמה נוכחות דלה.

לאחר שבשנת הלימודים תשע"ח מבחני ההישגים במיצ"ב נפסלו בגלל שיעור חריג של התאמות, משרד החינוך פרסם בשבוע שעבר את נתוני ההישגים הארציים במבחני המיצ"ב לתשע"ט בכיתות ה' ו-ח' במקצועות עברית, אנגלית, טכנולוגיה, ומתמטיקה ללא השוואה לשנים קודמות וללא פילוח לפי ערים ובתי ספר. במשרד החינוך החליטו בשנה שעברה כי מבחני המיצ"ב יחדלו להתקיים במתכונתם הקודמת בשנת הלימודים הנוכחית והשנה לא יתקיימו כלל מבחנים, כחלק מהפקת הלקחים שנעשתה על ידי צוות מקצועי שבחן את הנושא, ובשנת הלימודים הבאה יחל מודל הערכה חדש בשם "תמונת מצב החינוך".

בהודעה שהופצה להורים לתלמידים בבית הספר אילנות בסוף השבוע שעבר על ידי מנהלת בית הספר גלית אראל נכתב: "ברגשות גאווה ושמחה קבלנו אתמול את ממצאי מבחני המיצ"ב לשנה"ל תשע"ט, שהתקיימו בשכבת כיתות ה' בתחומי הדעת: שפת אם -עברית, מתמטיקה ואנגלית. כמו כן הדו"ח מציג נתונים על אקלים חינוכי בית ספרי, וסביבות למידה פדגוגיות. ממצאי הדו"ח מעידים על עבודה מערכתית מאומצת, ועשייה חינוכית משמעותית בתחומים הלימודיים, הרגשיים והחברתיים כאחד. אני גאה לשתף כי תלמידנו היקרים השיגו הישגים גבוהים כדלקמן: שפת אם עברית – עשירון עשירי ארצי, מתמטיקה -עשירון עשירי ארצי, אנגלית – עשירון עשירי ארצי. (העשירון העשירי הינו הגבוה ביות בסולם ההישגים). ממצאי האקלים והסביבה הפדגוגית נותרו גבוהים כשהיו, ומעידים על רמת מוגנות גבוהה, וקידום תהליכים פדגוגיים, חינוכיים וערכיים במיטבם. זו ההזדמנות שלי להודות לצוות החינוכי של ביה"ס שלנו שהביא את התלמידים להישגים יפים אלו. כל הכבוד גם לתלמידים המקסימים, שהשיגו הישגים יפים ומוערכים בקנה מידה ארצי! הערכה והוקרה רבה לרשות המקומית ולמשרד החינוך על התמיכה והקצאת ההישגים. יישר כוח! נמשיך בעשייה החינוכית הברוכה".

יו"ר הנהגת ההורים בבית הספר אילנות אורן צבי אמר לצומת השרון: "הנהגת ההורים של בית ספר אילנות שמחה וגאה בתוצאות המיצב של בית הספר אילנות והכללותו בעשיריון העליון בכמעט כל המדדים. אין ספק שהדבר משקף את ההשקעה המרובה של הצוות החינוכי ועל האקלים הנהדר בבית הספר. תוצאות המיצב הקודמות הנמוכות אינן משקפות את רמתו של בית הספר אשר למשך שנים זכה לדירוגים מאוד גבוהים".

מדוע בחרתם שלא להחרים את המיצ"ב כפי שהמליצה הנהגת ההורים העירונית?

"מבלי להיכנס לשאלה בנכונות מבחני המיצ״ב, שאלה אשר אנו משאירים למשרד החינוך, אנו כהנהגת ההורים סברנו כי כל עוד לא בוטל המבחן ברמה המדינית חשוב כי ילדי בית הספר ישתתפו בו וכי היה חשוב לתקן את התוצאות המיצ"ב האחרונות אשר כאמור לטעמנו לא שיקפו דבר ולכן היתה השתתפות כמעט מלאה של התלמידים".

יו"ר הנהגת ההורים העירונית זיו עומר אמר לצומת השרון: "ברכות לבית הספר אילנות אשר עשה מהלך מדהים של הפקת לקחים בשיתוף צוות בית הספר, אגף החינוך ילדים והורים ושיפר משמעותית את תוצאות המיצ"ב לעומת זה שקדם לו. להזכירכם, הנהגת הורי אילנות ביקשה להחריג אותם מהשבתת המיצ"ב של השנה שעברה על מנת לראות האם המאמצים שעשו נשאו פרי. לבחינה הגיעו בהרכב מלא והראו תוצאות נהדרות! נפלא לראות שבתי הספר בהרצליה משתמשים בתוצאות ההערכה בצורה חיובית על מנת להשתפר.

לשמחתנו, אופן ההערכה השתנה מקצה לקצה, לא מעט בזכות מחאת ההורים אשר החלה בהרצליה. החל מהשנה הבאה נראה ארבעה שינויים מרכזיים באופן ההערכה: הערכה פנימית לילדי א'-י'. אנו סומכים על מנהלות בתי הספר שהן יודעות את העבודה ויודעות לבדוק את עצמן ולהשתפר; הערכה חיצונית קבועה בשפה לילדי ד', ח'. כולם ייבחנו וכולם יקבלו מספיק זמן להשתפר עוד במסגרת אותו ביה"ס; הערכה משתנה בה הנושא והשכבה יתקבלו כשבועיים מראש. בתי ספר המעוניינים להכין את הילדים לבחינה, יכינו את כולם, כל הזמן ובכל המקצועות הנמדדים; דירוג בתי הספר במדדים נוספים דוגמת שילוב בתנועות נוער, כמות מורים בעלי תואר שני וכו'. אלו, בתוספת הערכת האקלים החשובה אותה ימשיכו לבחון, יביאו לדעתי להערכה ומדידה מדוייקים יותר ואני מאמין שגם לשיפור באופי הלמידה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר