גן ילדים. צילום אילוסטרציה: עזרא לוי
גן ילדים. צילום אילוסטרציה: עזרא לוי

הסייעות והמלווים יצאו להשתלמות, הורים בחינוך המיוחד טוענים: "שלחו אותנו להסתדר בעצמנו". העירייה: "נמצאו פתרונות"

נציגת ההורים לילדים עם צרכים מיוחדים בהנהגה העירונית: "יש ילדים שצריכים כיסא מיוחד. יש הורים שלא יכולים להחסיר עוד ימי עבודה כי העבודה שלהם על כרעי תרנגולת". בעירייה אומרים כי כל מוסדות החינוך המיוחד נפתחו על פי התקן

פורסם בתאריך: 22.1.20 12:31

מאות הורים לתלמידי גנים ובתי ספר עם צרכים מיוחדים בהרצליה גילו לפני שבוע כי החל מהיום בבוקר (רביעי) ועד יום שישי, במשך שלושה ימים, ייעדרו הסייעות, הסייעות המשלבות והמלווים של ההסעות בשל השתלמות מטעם העירייה לכל עובדיה.

לפי העירייה, יש שני בתי ספר לילדים עם צרכים מיוחדים ובהם לומדים כ-160 תלמידים ו-19 גנים לילדים עם צרכים מיוחדים ובהם לומדים כ-160 תלמידים. אליהם מתווספים תלמידים במעונות היום השיקומיים שמשתמשים בהסעות ותלמידים עם צרכים מיוחדים שמשולבים במערכת החינוך הרגילה וזכאים לסייעות משלבות. לחלק מההורים שהתלוננו נמצא פתרון אך יש עדיין הורים שנותרו ללא פתרון מהעירייה והם ייאלצו לקחת ברגע האחרון ימי חופש מהעבודה, להשאיר את הילדים בבית או להגיע לעבודה באיחור ניכר ולצאת מהעבודה מאוד מוקדם.

"לפני שבוע הודיעו למשפחות עם ילדים עם צרכים מיוחדים כי חלק מהסייעות בגנים, הסייעות המשלבות והמלווים בהסעות יצאו היום לשלושה ימי השתלמות מטעם הרשות ושלחו אותנו להסתדר בעצמנו", אומרת לצומת השרון שרון מישקובסקי שמייצגת את ההורים לילדים עם צרכים מיוחדים בהנהגת ההורים העירונית, בפורום החינוך המיוחד הארצי ובפורום הרווחה הארצי וחברה בקבוצת הורים מיוחדים הרצליה. "כלומר, לא יהיו מלווים בהסעות ולא סייעות משלבות. היו הורים שכתבו מכתבים לעירייה ונאמר להם אתמול שיהיו מלווים להסעות. העירייה יודעת למצוא פתרון כשההורים עומדים על זכויותיהם. זה קורה כל שנה ולי חשוב שילמדו מכל המקרה הזה שאם העירייה מתכננת כזה דבר, ברור שזה כמה חודשים מראש, באותה נשימה שמתככננים את זה יודיעו למשפחות שמתכננים את ההשתלמות באותם תאריכים ושיזמינו את ההורים לפחות חודש מראש לחשיבה משותפת באיך אפשר לפתור את הבעיה של הסייעות והמלווים. אם היו מודיעים חודש מראש משפחות היו יכולות לנסות לכתוב מודעות ולארגן קרובי משפחה, חברים או שכנים. העירייה היתה יכולה לפנות גם למרכז המתנדבים שלהם ולגייס משם אנשים.

"לצערי, גם ביומיום יש חוסר גדול של סייעות בעירייה, חסרות בפועל 30 סייעות לפי העירייה, ולא רק בחינוך המיוחד, ואם יש מצב חירום כמו משלבת חולה אז הילד צריך להסתדר לבד. פה לא מדובר במקרה חירום אלא במשהו שמתוכנן מראש. זה גם לא יום אחד זה שלושה ימים ויש כאלה עם עוד ילדים בבית שהם צריכים להסיע אותם ויש כאלה שצריכים להכניס כיסא מיוחד לרכב והוא לא נכנס לרכב הפרטי של המשפחה. יש כאלה שלא יכולים להחסיר עוד ימי עבודה כי גם ככה העבודה שלהם היא על כרעי תרנגולת כי גם ככה הם כל שנייה הולכים לוועדה כלשהי ולטיפולים. אז עוד שלושה ימים הם צריכים להפסיד או להגיע מאוחר לעבודה ולצאת מוקדם? ההורים קיבלו תשובות שלא מקדמות פתרון אמיתי. ראש העירייה ענה לפנייה שלי וכתב כי 'פעם בשנה העירייה יוצאת להשתלמות ולא ניתן להוציא רק חלק מהעובדים. הסייעות עובדות קשה כל השנה ובמאמץ משותף של ההורים ניתן לתת פתרונות זמניים'. אין לי בעיה עם זה שייהנו אבל מן הראוי היה לטפל בזה קודם ולא להפיל את זה ברגע האחרון על המשפחות".

אמא אחרת, לילד במעון שיקומי, אמרה: "לפני שבועיים המלווה של ההסעה של הבן שלי מודיע לנו שהוא לא יהיה כי הוא יוצא להשתלמות מהעירייה. חשבנו שיודיעו לנו מהעירייה אבל כמובן שאף אחד לא אמר כלום. בשבוע שעבר ראיתי שאף אחד לא אמר כלום אז פניתי לעובדת הסוציאלית בעירייה והיא היתה בחופש, פניתי לעובדת הסוציאלית בגן ופנו למנהלים והם פנו אלי ואמרו שיש פתרון ואחר כך אמרו שאין פתרון ובסוף זה התגלגל אלינו. ראיתי שכבר יום שני בערב ואין פתרון. התחלתי להפיץ פה בשכונה ומסביב בכל קבוצות הוואטסאפ ולחפש מלווה. הפכתי לחברת השמה. זה מגוחך. אנחנו בחינוך המיוחד כמובן אחרונים בסדר העדיפויות – בגן של הילד הגדול מיד מצאו מחליפה לסייעת שלא תהיה בימים האלה. בחינוך המיוחד ההורים צריכים לפתור הכל בעצמם ולעבוד אצל העירייה. בסוף אחרי שדיברתי עם כל העירייה הם מצאו מלווה לכל הימים. זה לא לעניין. ההורים כנראה עייפים מלהתלונן אבל אני לא מוכנה שיחזרו דברים כאלה. אם לא הייתי אומרת כלום מה היה קורה?".

מהעירייה נמסר בתגובה: "העירייה דאגה מראש שאף ילד לא יוותר ללא סיוע. בבתי הספר של חינוך מיוחד יש צוות מלא של סייעות על פי התקן הנדרש. מעבר לכך הרשות תגברה את המוסדות בפעילות העשרה כל יום. לגבי גני החינוך המיוחד, בכל גן יש גננת וסייעת. הסייעת הנוספת בגנים הן תגבור ולא על פי תקן משרד הרשות וגם לסייעות אלו מצאה העירייה ממלאי מקום. לגבי ההסעות, מדובר בחמישה פעוטות בגילאי 3-0 אשר מוסעים למעונות יום שיקומיים. העירייה מספקת להם את ההסעות ועובדי העירייה הם המלווים להסעות אילו. לארבע משפחות נמצאו חלופות לשביעות רצון המשפחות ולגבי משפחה אחת ובתיאום עם המשפחה ועל דעתה המשפחה מלווה את הילד".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. יעל

    בכל הארץ חסרות סייעות בחינוך המיוחד!
    וזה כי משלמים להם משכורות רעב על העבודה המפרכת שהן עודות. והן עודות יותר מהמורות.
    אז חומר למחשבה!!!

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר