טיק טוק, סרטון שרץ ברשת

"פאקינג מינט", "ראן איט", "מו במבה": במשטרה ובמשרד החינוך מזהירים מפני אתגרי הטיק טוק

"אתגר" המופץ באפליקציה כבר גרם לפציעה קשה של תלמיד בירושלים. במשטרה קוראים להורים להגביר עירנות. במשרד החינוך הוציאו הנחיות למורים

פורסם בתאריך: 12.2.20 18:34

השירות הפסיכולוגי הייעוצי במשרד החינוך שלח היום (רביעי) מכתב למנהלים, ליועצים החינוכיים ולצוותי החינוך במוסדות החינוך בהרצליה, ובו הנחיות להתמודדות עם "אתגרי הטיק טוק" המסוכנים המופצים ברשתות החברתיות. היום נודע כי לפני ימים אחדים נפצע נער בן 15 וחצי בירושלים כשהוא סבל מחבלת ראש קשה במיוחד ומפרכוסים לאחר שהוא וחבריו חיקו את אחד הסרטונים.

כאמור, בימים האחרונים מפורסמים ברשתות החברתיות סרטונים שמקורם באפליקציה הפופולרית בקרב בני הנוער "טיק טוק" ובה נראים בני נוער מפילים באמצעות רגליהם נער אחר שקופץ באוויר תוך שהוא מאבד את שיווי המשקל ונופל לאחור על ראשו. גרסאות רבות של הסרטונים, שמקורם ככל הנראה בחו"ל, הופצו בישראל וישנו חשש כי בני נוער בארץ ינסו לחקות אותם. סרטונים פופולרים נוספים הם 'ראן איט' – שיר קפיצה על שולחנות בכיתה, 'פאקינג מינט' – צילום פתע קרוב תוך הטחת אמירות פוגעניות כלפי המצולם, 'מו במבה' – צילום של תלמידים שופכים מים בכיתות ואז מצלמים את תגובת המורים, 'להלהלה' – בקבוק של משקה מוגז מנוער הנזרק בין קבוצת תלמידים במטרה שיתפוצץ בקירבתם, ועוד.

"לאחרונה, אנו עדים לאתגרים המופצים ברשתות החברתיות, ביניהם אתגר בו שלושה ילדים קופצים בבת אחת כששניים מהם מכשילים את השלישי ומביאים לנפילתו על הגב. אתגר זה מסוכן ועלול להביא לפגיעות ופציעות חמורות ביותר עד לכדי אשפוז בבית חולים", נכתב במכתב למורים מהשירות הפסיכולוגי הייעוצי, "השיח הכיתתי צריך להדגיש את הסכנה שקיימת בהשתתפות במשחקים מסוכנים לצורך צבירת לייקים או עידוד חברתי ואת המסר כי העברת סרטונים אסורה ומסוכנת, שכן יש למנוע את חשיפת המשחק ואת עידוד החיקוי. במהלך השיח חשוב לעודד את התלמידים לדווח על מקרים בהם נחשפו לאתגרים מסוכנים ברשת. מומלץ לפנות ולשתף בהקשר זה את ההורים, מחנכ/ת הכיתה, יועצ/ת בית הספר, מנהל/ת בית הספר ובמידת הצורך את מוקד 105, הפועל 24/7".

אחד הסרטונים שרצים ברשת, אל תנסו את זה, המעשה הזה יכול לגרום לשיתוק ואף למוות! (פרסום לפי סעיף 27א' לחוק זכות יוצרים):

גם המשטרה פרסמה הודעה בנושא: "מטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת 105 מבקש להביא לידיעת ההורים כי בימים האחרונים אנו עדים להתגברות תופעת הפצת סרטונים בהם מחקים בני הנוער משחק מסוכן ומעלים את הסרטון לרשתות החברתיות. אנו קוראים להורים לגלות מעורבות ואחריות בפעילות הילדים ברשת, לשוחח עמם ולוודא כי הם מבינים את הסכנה הטמונה במשחקים מסוג זה. אנו מבקשים מהילדים להימנע מלקחת חלק בפעילות המסוכנת ולהימנע מהפצת סרטונים שכאלו שכן בעצם השיתוף הם עלולים לעודד אחרים לחקות את הפעולה המסוכנת".

אפליקציית טיקטוק היא אפליקציה סינית פופולרית שמשגעת את הילדים ואת בני הנוער. באפליקציה ניתן להכין סרטונים אישיים קצרים, עם מוזיקה ואפקטים ולשתף אותם. בניגוד לאינסטגרם ולרשתות חברתיות אחרות, במקרה של הטיק טוק, החשבון פתוח לכולם, אלא אם כן יוצר הסרטון, מאשר לאנשים ספציפיים לראות אותו. לרוב כל אחד יכול לראות את הסרטונים.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר