עידו אבן פז, מתוך סרטון היוטיוב שמופץ בערוץ "שוברים שיטה"

סערה ביובל: תלמידים קוראים לפטר מורה זמני לאזרחות שהוא פעיל בשוברים שתיקה

עידו אבן פז, רכז הפעילות החינוכית בתנועה, משמש החל מהשבוע כמורה מחליף בתיכון. אחד התלמידים כתב לפעיל הימין "הצל": "פנינו לרכז ולמחנכת, הם לא מוכנים לשמוע כי הם בעצמם שמאלנים". העירייה: "מנהל אגף החינוך הונחה להיפגש עם התלמידים"

פורסם בתאריך: 13.2.20 13:29

קבוצה של תלמידים בשכבת י"א בתיכון היובל מתנגדת להחלטה למנות, החל מהשבוע ולמשך חודש, את עידו אבן פז, פעיל בתנועת שוברים שתיקה, כמורה ממלא מקום למקצוע האזרחות באחת הכיתות, זאת בשל דעותיו הפוליטיות. אבן פז משמש רכז פרויקטים חינוכיים בארגון, ובשל כך מוחים תלמידים נגד מינויו. הוא החל לעבוד בבית הספר לפני כיומיים.

בפוסט שפרסם היום (חמישי) בפייסבוק פעיל הימין יואב אליאסי, המכונה "הצל", הוא שיתף פנייה של אחד מתלמידי השכבה. בפנייה, בנוסף לטענות על פעילותו בשוברים שתיקה של אבן פז, מתייחס בין היתר התלמיד לדברים שאבן פז תועד אומר בדצמבר 2015, בשיחה פרטית בין חברי שוברים שתיקה. באותה שיחה נשאל אבן פז איך ניתן לזהות ערבי מוסלמי, והשיב שהוא נראה כמו "ערבי יהודי – אותו חרא". עוד אמר: "מי האנשים הכי אלימים בארץ? ערבים מוסלמים וערבים יהודים. פייס איט כאילו". נציין שבערוץ היוטיוב הנקרא "שוברים שיטה" קיים סרטון ובו טענות נגד אבן פז.

בפנייה כתב התלמיד: "שלום הצל, אני תלמיד בכיתה י"א בתיכון היובל שבהרצליה ולא תאמין את מי הביאו להיות המורה שלנו לאזרחות, לא פחות ולא יותר מאשר בכיר שוברים עידו אבן פז, שנחשב הרכז חינוך חברתי שלהם. כיתה שלמה ואפילו שכבה שלמה נגדו ולא מוכנים שהוא ילמד אותנו ובעיקר לא אזרחות! בשיעור ילד אחד התפרץ לדבריו ואמר לו את כל האמת בפנים אחרי שכמה ילדים זרקו לו עקיצות, השמאלן ענה לו שזה הכל שקרים והחל עם שטיפת המוח. מיד לאחר השיעור התלמיד ניגש לרכז השכבה ושאל אותו באיזה עולם פעיל 'זכויות אדם' אלק שהוא בכלל אדם גזען שהוקלט אומר: 'ערבים מוסלמים וערבים יהודים, אותו חרא', אדם שמסית נגד החיילים ופועל כנגדם! ואדם כזה מגיע ללמד בבית ספר? אם היו מביאים מורה מארגון כמו להבה או כל ארגון ימין אחר, בחיים בחיים לא היו נותנים לו ללמד אותנו. אבל שמאל קיצוני אנטי ציוני זה תקין … והמשפט הראשון שהוא פתח איתו את השיעור היה ההתרברבות שהוא בכיר בשוברים שתיקה. אנחנו כל השכבה מסרבים שאדם כזה ילמד אותנו והוא האדם האחרון שיכל ללמד על אזרחות".

עוד הוסיף התלמיד: "פנינו גם לרכז וגם למחנכת, הם אומרים שאין קשר בין הדעות שלו למה שהוא מלמד והם לא מוכנים לשמוע דברים בנושא הזה וזה כי הם בעצמם שמאלנים. אבל בתקופה שבאח הגדול מכשירים את השרץ ונותנים במה כדמות לגיטימית לקצין צה"ל שהוא דובר שוברים שתיקה, אז מורה זה בקטנה. אנחנו דורשים תלמידי תיכון יובל מבקשים שהמורה יפוטר. לא ניתן יד לשפיכת דמם של לוחמי צה"ל!".

בקרב ההורים היו כאלה שהתנגדו לכך שמורה שהוא פעיל בשוברים שתיקה ילמד את התלמידים מחשש שיביע את דעותיו הפוליטיות בכיתה. הם טוענים שאם היה מגיע ללמד בכיתה ברוך מרזל או מישהו עם דעות ימניות קיצוניות, הדבר לא היה מתאפשר. מנגד, היו הורים שקראו לטענות התלמידים נגד אבן פז "עזות מצח" והיו גם לא מעט הורים שנשארו אדישים לנושא.

תגובת העירייה: "מדובר במורה, ממלא מקום, בעל תעודת הוראה המאושר על ידי משרד החינוך. חופש הביטוי הינו ערך יסוד בחברה דמוקרטית ואגף החינוך של עיריית הרצליה מקדיש תשומת לב רבה לנושא מסגרת הדיון וגבולות חופש הביטוי הפוליטי של עובדי הוראה על מנת לשמור על אופי השיח המתנהל בשיעורים ומתן מקום למגוון של דעות, תוך סובלנות וכבוד הדדי. עם זאת, מנהל אגף החינוך הונחה להיפגש עם התלמידים, לשמוע אותם ולשוחח על הנושא (כי גם לתלמידים מותר להביע דעה – בגבולות השיח הדמוקרטי)".

עוד אמרו בעירייה: "השופט מינץ הדגיש בהקשר זה כי '…אכן קיים איסור לערוך תעמולה בקרב תלמידים, אבל מעבר לכך, מורים הם גם אזרחים, והאיסור על הבעת דעתם הפוליטית מול תלמידיהם אינו דומה לאיסור להביע את דעתם בחדר המורים פנימה. בדומה לכך, יהא זה מרחיק לכת לאסור על מורה להביע את דעתו הפוליטית מחוץ לכותלי בית-הספר… מקומה של מדינת ישראל לא נפקד בין מקומן של המדינות הדמוקרטיות הנאורות בעולם, בהן חופש הביטוי הינו ערך כמעט מקודש. נהפוך הוא. מקום של כבוד יש לנו בהיררכיה של מדינות אלו'".

תגובת משרד החינוך: "מדובר במורה ממלא מקום המועסק בתיכון באופן זמני. על פי בדיקה שערך מנהל בית הספר, במהלך השיעורים שניהל המורה, לא נשמעו אמירות פוליטיות והוא מקפיד להתנהל באופן מקצועי ושקול. יצוין כי בבית הספר מלמדים מורים רבים בעלי דעות שונות ומגוונות".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

22 תגובות
  1. שמאלני גאה

    התלמידים המתלוננים עליו הם ימנים מסריחים שקשה להם לשמוע קצת דעות שמאלניות אז שינסו לפטר את אמא שלו

  2. שמאלנית הרצליינית

    תלמידים טיפשים שלא מסוגלים לשמוע דעות שונות.
    או שמדובר בצל שכותב לעצמו בקשות לעזרה
    ומפרסם אותן כאילו מישהו אחר כתב לו.
    בכל מקרה, שימשיך ללמד על אפם ועל חמתם של כולם

  3. השמאלנית הזו

    לא יודעת אם לקרוא לתלמידים טיפשים יעזור למישהו. חכמים גדולים הם אולי לא, אבל מי שאשם כאן זו ההנהגה הביביסטית החולה שיצרה מציאות חולנית ומעודדת בורות. לקלל בחזרה זו לא הדרך, צריך לחנך ולהסביר כדי לפתוח לאנשים את הראש. ולהחליף פה בדחיפות את ההנהגה.

  4. תומכת במורה ובדמוקרטיה

    נורא שפני החברה כפני המדינה. ילדים אכזריים והורים עוד יותר. דווקא שיעור אזרחות שזה המקום לדבר בו על חופש הביטוי וסבלנות, הילדים גילו את ההפך הגמור. יש להם עוד הרבה ללמוד על מהי דמוקרטיה, סבלנות ושוויון זכויות. טוב מאד שהגיעה ההזדמנות הזאת. מקווה שבית ספר ישתמש בזה כדוגמא ללימוד כל יסודות הדמוקרטיה

  5. שמחה

    מעניין מה היו אומרים את בתל אביב היו דורשים לפטר מורה החבר ב"אם תרצו"

  6. משה

    הבעיה לא שהוא שמאלן.הבעיה היא שהוא מסריח מהחרה של עצמו.מה לעשות שיש שמאל חרה והריח לא יוצא ?

  7. ט.

    … הגיע זמן להתייחס למורים על פי איכות ההוראה שלהם, יחסם לתלמידים וקני מידה פדגוגיים. וכן, יש למורה זכות להתייחס גם לנושאים אקטואליים ואפילו פוליטיים. מעניין אם הסערה המדוברת הייתה קמה נגד מורה ימני בדעותיו…

  8. ימני נאור

    "ימנים טיפשים", "ימנים מסריחים" זה הסגנון של הדור הצעיר של השמאל הנאור התרבותי והמכיל…
    אירגון שוברים שתיקה אינו בגבולות השיח. הוא מוציא דיבת צה"ל לרעה בעולם, תוך כדי הפצת שקרים ובדיות

  9. נועה

    לא מפחיד אתכם שהילד שכתב (אם אכן כתב) משתמש במילה שמאלני כמילת גנאי? ישר לחולצות החומות . מזל שישראל כמדינה חזקה מכל ביביסטיה.

  10. סיגלית

    המורה לא היה צריך להביע את דעותיו הקיצוניות בכיתה מול תלמידים. עליו ללמד את החומר הלימודי ולא לעורר תסיסה.

  11. אנונימי

    בושה שאנשים חושבים שזה לגיטימי להכניס פעיל שוברים שתיקה לתוך בית ספר ולקרוא למי שלא רוצה שהוא ילמד אותו חשוך וטיפש ,מה היה אילו היו מכניסים נער גבעות לשעבר או ימני קיצוני אחר גם גז הייתם מגיבים שהתלמידים חשוכים ולא מקבלים דעות של אחרים
    הוא אדם שנגד צהל והמדינה הוא לא נורמלי ומסכן את החיים של חיילי צהל והתלמידים שבעתיד ישרתו גם הם .

  12. אורית

    למה המדינה שלנו נהייתה אטומה לשיח על האחר לא כולם חייבים להיות באותה הדעה ומי שחונך יודע שצריך לכבד כל אדם באשר הוא . לכל אחד יש את הזכות לבחור את הדרך שלו ובלבד שלא יזיק לסובבים אותו. כל עוד הוא לא מסית לאלימות . כל אחד נהיה בריון שמחליט למי מותר לדבר וכמה . חברה אלימה שלא מאפשרת שיח כלל. עוד כמה שנים נהיה כמו המדינות שאנשים יכלאו בגלל מה שהם אומרים. שכל אחד יחנך את ילדיו בבית לשיח פתוח מכבד ודמוקרטי.

  13. נתן

    אמת כואבת אינה הוצאת דיבה. אם ילד שלך גונב, וירננו עליך שהוא כזה – זו אינה דיבה…

  14. מוסליני

    אני גאה במה שקורה אצלכם
    אילו הייתי חי הייתי כורת ברית אחים אתכם.הייל דוצ'ה

  15. אבי

    זה שהתלמיד פנה לצל זה כבר מראה על הרמה של התלמיד
    מי זה בכלל הצל בקושי זמר כושל
    כל עוד שהמורה אינו משתמש בדעותיו
    לצורך הסטה לא צריכה להיות בעיה

  16. תלמיד מתיכון היובל

    ניסה לשכנע אותנו כמה וכמה פעמים למה שוברים שתיקה בעצם הצודקים ןהנכונים

  17. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ההנהלה צודקת, זכותו של כל מורה להחזיק באיזה דעה שהוא רוצה, זאת מדינה עם חופש ביטוי וחופש מחשבה, כל עוד הוא לא מפיץ תעמולה בבית הספר הכל בסדר, זכותו המלאה והייתי משהה את התלמיד המתלונן.
    צריך לדעת לקבל את דבריהם של שוברים שתיקה ולהתווכח איתם או פשוט לא להסכים אותם, אבל אסור לפחד מלשמוע אותם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר