יואב קולקה

הישגים לתלמידי הנדסאים באולימפיאדת הביוטכנולוגיה ובחידון התנ"ך המחוזי

יואב קולקה, זכה במקום השני באולימפיאדת הביוטכנולוגיה הארצית ובמלגת לימוד בטכניון. רואי מילר זכה במקום השני בחידון התנ"ך של מחוז תל אביב. שני תלמידי הראשונים, נועם פולק ואראל ברזילי ברשימת מצטייני נשיאת האוניברסיטה הפתוחה

פורסם בתאריך: 25.2.20 17:51

תלמיד כיתה י"ב בתיכון הנדסאים בהרצליה, יואב קולקה, זכה אתמול (שני) במקום השני באולימפיאדת הביוטכנולוגיה הארצית ובמלגת לימוד בטכניון. עבודתו של קולקה עוסקת בחקר תרופה למחלת הסרטן ובה הוא חקר את השפעת התרופה מונחית המטרה AFP4-TMZ על חיות התאים העכבריים.

האולימפיאדה, שבמסגרתה השתתפו כ-2,000 תלמידים, היא יוזמה משותפת של משרד החינוך והטכניון לקידום המצוינות המחקרית בתחום הביוטכנולוגיה. התחרות מיועדת לתלמידי כתות י"ב המתמחים בפרויקט הגמר "יישומים בביוטכנולוגיה" המתבצע בחסות מוסד אקדמי או בתעשייה, תוך התנסות מעשית של התלמידים.

מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב בירך את קולקה ואמר: "השילוב האקטיבי של תלמידים בחזית העשייה המדעית, במסגרת מחקרים פורצי דרך ובליווי האקדמיה והתעשייה – נותנת בידם מפתח חשוב להתפתחותם האישית ולהשתלבותם עתידית בהנהגת החברה והמדינה. אני מברך את התלמידים על הישגיהם המרשימים ותרומתם החשובה לקידום המחקר המדעי".

כבוד נוסף לתיכון הנדסאים הביא תלמיד כיתה י"ב רואי מילר שזכה לפני כשבועיים במקום השני בחידון התנ"ך המחוזי של מחוז ת"א וקיבל בעקבות זאת ציון של 100 בבחינת הבגרות בתנ"ך. סיבה נוספת לגאווה היא העובדה שמתוך ארבעת משתתפי הגמר בחידון המחוזי הפומבי שלושה היו מתיכון הנדסאים הרצליה. בית הספר זכה לשבחים ממארגני החידון על היקף העשייה המשמעותית שהתקיימה בו ועל מספר המשתתפים הרב והבקיאות בקרב תלמידיו.

בתוך כך, לפני כשבוע נכנסו שני תלמידי תיכון הראשונים, נועם פולק ואראל ברזילי, לרשימת מצטייני נשיאת האוניברסיטה הפתוחה והם יקבלו מלגת הצטיינות. רוב התלמידים שזכו להיכנס לרשימת מצטייני נשיאת האוניברסיטה הפתוחה הצטרפו לספסלי האקדמיה במסגרת התוכנית 'אקדמיה בתיכון'. תוכנית זאת, שבה משתתפים השנה כ-1,700 תלמידים, מאפשרת לצעירים מתחת לגיל 18 ולתלמידי תיכון מצטיינים וחדורי מוטיבציה להתחיל בלימודים אקדמיים כבר בתקופת התיכון, בד בבד עם לימודיהם בבית הספר ולצבור נקודות זכות אקדמיות לתואר.

מנכ"ל משרד החינוך בירך את הזוכים ואמר: "תוכנית המשרד למחוננים ולמצטיינים מאפשרת לתלמידים ליהנות ממערכת חינוך שמכירה בצורכיהם המיוחדים – האינטלקטואליים והרגשיים – ולממש את הפוטנציאל האישי שלהם. התכנית אקדמיה בתיכון היא אבן דרך חשובה המאפשרת לתלמידים, בעלי הישגים גבוהים בלימודים, להמיר למידה בבית הספר בלמידה בקורסים אקדמיים. אני מברך את הזוכים, ואת צוותי ההוראה שמלווים אותם, על זכייתם מעוררת ההשראה ברשימת המצטיינים האקדמית".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר