בית הספר "לב טוב". צילום: עזרא לוי
בית הספר לב טוב. צילום: עזרא לוי

המורה חולה כבר חודשיים. ההורים טוענים: "לתלמידים חסרות 72 שעות מתמטיקה"

הורי שכבת ו' בבית הספר לב טוב חוששים מפגיעה בציוני התלמידים שבימים אלה נרשמים לחטיבות הביניים. משרד החינוך: "המצב לא אופטימלי, יחד עם זאת נעשים כל המאמצים לשמור על איכות ההוראה בכיתות ולתת לילדים את המענים המתאימים"

פורסם בתאריך: 5.3.20 18:02

הורים לתלמידים בשכבת ו' בבית הספר היסודי לב טוב בהרצליה מתלוננים על תחלופה גבוהה של מורים מחליפים למתמטיקה בשכבה, בעקבות חופשת מחלה ארוכה של אחד המורים הקבועים. הדבר גורם לדברי ההורים להישגים נמוכים של התלמידים במקצוע, והם חוששים מפגיעה בציוני התלמידים שבימים אלה אמורים להירשם לחטיבות הביניים. ההורים טוענים כי פנו אינספור פעמים לרכזת המתמטיקה בבית הספר, לרכזת השכבה ולמנהלת ושטחו בפניהן את הטענות אך לא זכו למענה ראוי.

לדברי ההורים, לפני כחודשיים התקיים בשכבה מבחן במתמטיקה וכשהתקבלו תוצאותיו, שהיו לדברי ההורים "קטסטרופליות", החליטה ההנהלה בשיתוף ההורים שהמבחן לא ייחשב בציוני התלמידים. ביום שלישי התקיים מבחן נוסף במתמטיקה לתלמידי השכבה, וביום ראשון שקדם לו נשלחה לעירייה עצומה עליה חתמו 43 הורים לתלמידים באחת הכיתות שסירבו לשלוח את הילדים למבחן "עד למציאת פתרון מחייב של הנהלת בית הספר, אשר ישלים את כל 72 השעות החסרות בלמידה במתמטיקה בכיתה". בסופו של דבר לקחו רוב התלמידים חלק במבחן.

לדברי ההורים, "לא מלמדים את התלמידים מתחילת השנה, נכנסות מורות שונות לכיתות, בין אם מורות מחליפות ובין אם מורות למתמטיקה שמלמדות בשיטות שונות וגורמות לבלבול גדול יותר. המצב עגום – לא רק שלא למדו כמעט דבר במתמטיקה מתחילת השנה וצברו פער לימודי עצום, אלא הילדים גם איבדו ביטחון במקצוע שממילא סובל מתדמית של מקצוע קשה. האבסורד הגדול הוא שלמרות הנאמר, על מבחנים לא מוותרים והעולם כמנהגו נוהג. בפועל מה שיוצא הוא שילדים נבחנים על חומר שלא למדו. זולת ילדים שנעזרים במורים פרטיים יתר הילדים נותרים מתוסכלים הן מחוסר הידע והכלים שניתנים להם והן מקבלת ציונים שלא משקפים את רמתם. אם נגזר עלינו לסבול מחוסר מקצוע ליבה בשנה כזו קריטית, אז לפחות שלא ייבחנו את הילדים ולא יזרעו פחד ולחץ מיותרים ובטח שבטח לא ייתנו ציונים שאין בהם ולא כלום".

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "אכן במהלך החודשיים האחרונים נעדר מורה למתמטיקה בשל מחלה. במהלך תקופה זו ניתן מענה לתלמידים ושובצו 5-4 שעות שבועיות במתמטיקה בכל כיתה". מאגף החינוך בעיריית הרצליה נמסר כי "ההצלחה במקצוע המתמטיקה הינה יעד עירוני ואנו שותפים לרצון ההורים לראות בהצלחת תלמידים. אנו סומכים על שיקול הדעת המקצועי של המנהלת לגבי אופן הטיפול בנושא ועד כה כל התלמידים עומדים במטלות. נמשיך לעקוב".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "במהלך החודשיים האחרונים נעדר מורה למתמטיקה בשל מחלה. במהלך תקופה זו נעשו מאמצים רבים לתת מענה חלופי לתלמידים ואכן שובצו מורות למתמטיקה בכל כיתה, כאשר הן עובדות בשיתוף פעולה בהנחיית רכזת המקצוע. על פי מבחנים פנימיים שנערכו התלמידים עומדים ביעדי משרד החינוך בהתאם ללוחות הזמנים שנקבעו. יצוין כי לאורך כל הדרך התקיים שיח עקבי ופתוח עם ההורים, במהלכו הוצגו התהליכים אותם מבצע בית הספר תוך שקיפות מלאה. אין ספק שמצב זה אינו אופטימלי, יחד עם זאת נעשים כל המאמצים, לשמור על איכות ההוראה בכיתות ולתת לילדים את המענים המתאימים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. דנה

    גם מורים הם בני אדם , אי אפשר למנוע העדרויות מסוג זה , מאוד קשה למצוא מורים טובים על תקן מחליף … אולי עם שכר המורה היה אופטימלי היו באים הרבה יותר אנשי הוראה למקצוע…זה שורש הבעיה .

  2. סיגלית

    אין ברירה. מורים פרטיים למתמטיקה.
    יעלה כסף, אבל לפחות יסגרו פערים. המערכת לא כל כך מתפקדת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר