גן ילדים. צילום אילוסטרציה: עזרא לוי
גן ילדים. צילום אילוסטרציה: עזרא לוי

לפחות תשעה גנים בהרצליה לא נפתחו הבוקר. ומה יהיה ביום ראשון?

נשות צוות בתשעה גני ילדים בעיר לא הגיעו הבוקר לעבודה, למרות הנחיית משרד החינוך לפתוח את הגנים כרגיל. ההורים: "בעירייה אמרו לנו שיטפלו בחוסרים ושכל הגנים ייפתחו ביום ראשון"

פורסם בתאריך: 13.3.20 11:48

לפחות תשעה גני ילדים עירוניים בהרצליה לא נפתחו הבוקר בשל מחסור בנשות צוות, על אף הוראת משרד החינוך אתמול בערב לפתוח את הגנים העירוניים למרות השבתת בתי הספר. מדובר בכעשרה אחוז מכלל הגנים בעיר.

גני הילדים שלא נפתחו בהרצליה בשל חוסר בשתי נשות צוות כמתחייב בחוק הם: סביון, שקמים, חצב, דוכיפת, נחליאלי, דולב, שרון, מור ודקל. הורים לילדים בגנים מספרים כי נאמר להם שבאגף החינוך נערכים עם מחליפות ליום ראשון לצוותים החסרים וכל הגנים צפויים להיפתח.

אתמול, לאחר הודעת משרד החינוך על השביתה בבתי הספר והחרגת גני ילדים ופעוטונים, תלמידי החינוך המיוחד במוסדות חינוך מיוחד, פנימיות ומוסדות של נוער בסיכון, הביעו בהסתדרות המורים כעס רב על המהלך וההסתדרות הודיעה שתכריז על סכסוך עבודה מול משרד החינוך. מהסתדרות המורים נמסר אתמול: "לא נסכים לאפשר לעובדי הוראה, להשאר חשופים לסכנת ההידבקות. לא ניתן להפלות בין עובדי ההוראה שמלמדים בגנים לעובדי הוראה אחרים. אנו קוראים למדינה ללמוד ממדינות אחרות, אשר סגרו באופן מלא את מוסדות החינוך ובכך שמרו על בריאות עובדי ההוראה והילדים".

"כבר אתמול לאחר ההודעה על השביתה והחרגת גני הילדים שאליה הצטרפה הודעת הסתדרות המורים שאינם מסכימים עם החלטת משרד החינוך לקיים לימודים בגנים היו צריכים בעירייה להתכונן לכך ולמנוע כאוס גדול", אומרים ההורים, "היה להם מספיק זמן להיערך לכך שהגננות והסייעות לא יגיעו לגנים. הם יכלו למשל לקחת סייעות מבתי הספר ששובתים ולהעבירן לגנים. לא ברור לנו מה יהיה ביום ראשון בגנים אבל נאמר לנו מהעירייה שיטפלו בחוסרים ושכל הגנים ייפתחו".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "גנים רבים לא נפתחו היום בכל רחבי הארץ בשל מחאת הגננות. אנו מודעים למצב ופועלים בהתאם".

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "מערכת הגנים בעיר פועלת על פי הנחיות משרד החינוך וממשלת ישראל".

יו"ר הנהגת ההורים העירונית זיו עומר מסר: "הנהגת ההורים העירונית הרצליה פועלת בשיתוף פעולה הדוק עם העירייה. אנו מנסים למצוא יחד מענים הן בחינוך הפורמלי והן בחינוך הבלתי פורמלי. אנו סומכים על הגורמים המקצועיים בממשלה וברשות המקומית שידעו לתת פתרונות ברמת המאקרו והמיקרו לכל צורך. הבוקר השתתפנו בישיבות עם מחלקות החינוך והתנו"ס, ויכולים לומר להורים בלב שקט שהם נמצאים בידיים טובות".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הסייעות שבית הספר שלהן סגור הן חסינות מהידבקות??????איזה מין הצעה זו!!???

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    גם גן גולן ותבור לא נפתחו למרות שאמרו ששולחים מחליפות ב 9 גם ב 9:30 עדיין היה סגור

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר