צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

השאיפה: עד הסופ"ש כל בתי הספר בעיר יעברו ללמידה מרחוק. ומה עם התשלומים לצהרונים?

בינתיים מתארגנת יוזמה להעברת שיעורים אונליין על ידי הורים. בתוך כך הודיעה העירייה שלא ייגבה תשלום עבור הצהרונים באפריל ושקייטנות פסח מבוטלות. החלטה אם להחזיר להורים כסף על חלק מחודש מרץ תתקבל בהמשך

פורסם בתאריך: 15.3.20 18:33

בבתי הספר בהרצליה החלו להפעיל היום באופן חלקי את תוכנית הלימודים מרחוק, בעקבות השבתת מוסדות החינוך, וערכו סוג של ניסוי כלים במערכת. "חלק מבתי הספר עשו רק בדיקת נוכחות, חלק הפעילו תכנית רחבה יותר וחלק עדיין מתארגנים", מסר יו"ר הנהגת ההורים העירונית זיו עומר, "התלמידים אמורים להכנס לסביבה שיתופית של פורטל EACH ושם יוכלו להיות בקשר עם המורה. בחלק מבתי הספר כבר שלחו מערכות שעות". מהעירייה נמסר שהלימודים מרחוק אמורים להיות מיושמים בהדרגה, ובשאיפה שעד סוף השבוע ייושמו בכל בתי הספר בעיר.

בתוך כך, הנהגת ההורים העירונית ועיריית הרצליה החליטו לדאוג לתלמידים שמצאו את עצמם מיום שישי ללא מסגרת ויזמו מאגר עירוני ללמידה מרחוק שכולל שיעורים אונליין שאותו יעבירו הורים מהקהילה. ההורים מוזמנים להתנדב ולצלם שיעור למאגר העירוני ללמידה מרחוק. זה יכול להיות שיעור של מספר דקות או קורס של מספר שעות שמצולם באולפן עירוני או בעזרת הטלפון הנייד. אפשר ואפילו עדיף שיהיה בנושא העשרה. להשארת פרטים הקליקו כאן. "כבר 35 הורים נרשמו, רובם לקורס ארוך של מספר שעות", מספר יו"ר הנהגת ההורים עומר, "יש נושאים מאוד מגוונים וביניהם: אבחון כתב יד, הפיכת פסולת לדשן מיטיב, יישוב סכסוכים בראי הגישור, יוגה מדיטציה ומיינדפולנס, בישול ויצירה בפימו, אנגלית, ספרדית, צרפתית ופסיכולוגיה".

בנוסף, בעקבות השבתת מערכת החינוך כולה, עלו שאלות בקרב ההורים בגין החזרים כספיים על הצהרונים, החוגים ושכר הלימוד בפעוטונים ובמעונות היום בעיר. היום בצהריים נשלחה להורים הודעה על ידי חברת טומשין, שמפעילה חלק מהצהרונים בגנים, ובה נכתב: "בעקבות הכרזה על מצב חירום במדינה וההחלטה להשבית את בתי הספר וגני הילדים החל מ-15/03/20 אנחנו בטומשין קידס מחכים להנחיות מהרשויות המקומיות כיצד לפעול בנושא החזרים כספיים או פיצוי להורים. נעדכן אתכם בהקדם המיידי לכשתתקבלנה החלטות ונפעל לפיהן, אנא גלו איפוק וסבלנות. אנו מבטיחים לנהוג בהגינות. אנו מקווים לחזור לפעילות רגילה בהקדם ולהמשיך לתת לכם שירות צהרונים מקצועי ויעיל כפי שהורגלתם. אנו בטומשין קידס מאחלים לכולכם בריאות טובה וסיום מהיר של המשבר הלאומי".

בחברת אפטרסקול, המפעילה צהרונים בבתי הספר, הודיעו היום להורים שלא יחייבו תשלומים על צהרונים בחודש אפריל ועל קייטנת פסח. לגבי החזר חלקי על צהרוני חודש מרץ תשלח בימים הקרובים הודעה להורים.

יו"ר הנהגת ההורים עומר אמר כי "נושא החזרים מחוגים וצהרונים עלה כבר בעירייה בישיבה ביום שישי. הנושא מורכב וכולל פרטים רבים הן בצד החוקי כמו הסכמים מול ספקים והן בצד המוסרי מול ההורים וגם מול הספקים ועובדיהם. הנושא נבדק לעומק, ותשובה תתקבל בהקדם. בתקופה זו אנו זקוקים לאורך רוח ולנקוט בערבות הדדית לא רק מול הורי העיר, אלא גם מול ספקים ועובדים, חלקם מרוויחים משכורות זעומות אשר חייהם, ולא רק חיינו, התהפכו בין רגע".

מהעירייה נמסר כי "לא יגבה כל תשלום בגין חודש אפריל 2020 עבור חוגים, צהרונים ומעונות. כרגע קייטנות ומחנה פסח מבוטלים ולא ייגבה כל תשלום עבורם. לגבי זיכוי בעבור תשלומי המחצית השניה של חודש מרץ 2020, יתקבלו החלטות בהמשך, בשיתוף הגורמים המוסמכים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר