צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

משרד החינוך הפסיק את הלמידה מרחוק? עיריית הרצליה תעשה את זה בעצמה

העירייה החלה לפנות למורים וביום ראשון אמורים הלימודים המקוונים בעיר להמשיך כסדרם. מנהל אגף החינוך: "יש היענות עצומה ומדהימה של המורים והמנהלים"

פורסם בתאריך: 19.3.20 12:56

בעיריית הרצליה לא קיבלו את החלטת משרד החינוך אתמול להפסיק את הלמידה מרחוק לתלמידי בתי הספר והחליטו להמשיך את הלמידה המקוונת בעצמם. הבוקר החלו בעירייה לגייס את המורים והמנהלים מכל בתי הספר בעיר ליוזמה ולדבריו של ראש אגף החינוך ד"ר יעקב נחום יש היענות רבה מצד המורים והמנהלים להמשיך בהוראה מרחוק וכבר הבוקר התקיימו שיעורים עבור חלק מהתלמידים בעיר. העירייה תממן מתקציב מיוחד את התשלום למורים שיילמדו.

ד"ר נחום פנה למנהלי בתי הספר וכתב: "מנהלות ומנהלים יקרים, אכן התקבלה ההחלטה. המורים ייצאו לחופשה החל ממחר, הלמידה המדהימה  מרחוק…תופסק! מאכזב, מכעיס אך אסור להפסיק….! זהו רגע מכונן, מרעיד את אמות הסיפים. רגע של תהיות ושאלות על ה'אני מאמין'- חינוך לערכים, ערבות הדדית, אכפתיות ודוגמא אישית. במקום בו אחרים איבדו כיוון ואמונה, אנחנו נסלול דרך ערכית לערבות הדדית, נתינה ללא תנאי ודוגמא אישית. גם אם ננטשו אנשי אנשי החינוך, לא ננטוש את התלמידים, גם אם יש לזה 'מחיר'. נישאר חוד החנית בחברה הישראלית. נוכיח לכולם, במיוחד לתלמידים, שמוטיבציה פנימית מובילה למצוינות אישית וערבות הדדית נמדדת במעשים. זו שליחות ודרך חיים ואין לה מחיר! אנחנו לא מוותרים, זו שעת מבחן לחברה הישראלית בכלל ולקהילת העיר במיוחד. מנהלות המחלקה יצרו איתכם קשר וייבדקו את האפשרות להמשיך בעשייה המדהימה. אני מפנה תקציב מיוחד כדי להמשיך. לא מוותרים גם אם יש לזה מחיר".

"אתמול כשקיבלתי את ההודעה של משרד החינוך על הפסקת הלימודים מרחוק זה עשה לי רע מאוד ואז מיד יצרתי קשר עם מי שצריך והתחלנו לעבוד", אומר ד"ר נחום, "אנחנו בשאיפה להמשיך את הלימודים מרחוק באותה מתכונת שהם התקיימו עד כה ואנחנו עושים את הכל כדי שזה יקרה. אנחנו מגייסים את המורים האפקטיביים ומורים שרוצים לקבל שכר בנוסף. יש היענות עצומה ומדהימה של המורים והמנהלים. זה ממש מרגש. הרצליה תהיה העיר היחידה בארץ שעושה את זה ובגדול. אנחנו לא מסתכלים על כסף ולא יהיה מצב שזה לא יקרה בגלל תקציב. אנחנו כרגע מתחילים בתהליך של הגיוס של המורים והמנהלים. גייסנו גם הורים שעבדו עם התקשוב של המאה ה-21. היום כבר התקיימו שיעורים מרחוק לתיכונים ולחלק מבתי הספר היסודיים ואנחנו מקווים שביום ראשון כולם כבר יהיו בתמונה וילמדו מרחוק. אנחנו נשתמש בפורטל each שפיתחנו ומערכות אינטראקטיביות נוספות. גם קידום נוער, שזו תוכנית עבור ילדים שנשרו מהמערכת תמשיך לעבוד מרחוק. אני רוצה לציין שגם כיתות הוותיקים בלב טוב, ויצמן ושז"ר ממשיכות לקיים מפגשים אונליין. אנחנו רוצים להמשיך בשגרה וזה רגע של מבחן לחוסנה של הקהילה".

מנהל אגף החינוך בעיריית הרצליה ד"ר יעקב נחום. צילום דוברות העירייה

הורים לתלמידים בהרצליה מאוד שמחו לשמוע על היוזמה של העירייה להמשיך את הלימודים המקוונים וגם הילדים שמחו על כך. יובל מכיתה ו' מבית הספר יוחנני אמרה: "משרד החינוך מחליף את החופש הגדול שלנו בתקופת הסגר, שלא קרובה להיות חופש. אני אמורה לסיים את בית הספר היסודי בקיץ. זה שייקחו ממני 11 יום כדי שסתם נשהה בבית הספר לא מעודד אותי בכלל כרגע. גם ככה קשה עכשיו, והעובדה שהחופש מתרחק רק מפחיתה את המוטיבציה שלנו. הדבר הכי גרוע זה שמשרד החינוך פוגע בקשר עם המורים והחברים. אנחנו כל כך זקוקים לזה עכשיו. נאמר לנו שהלימודים מרחוק יתחדשו ביום ראשון ואני מאוד מצפה לזה וגם החברים שלי בכיתה מאוד שמחו לשמוע על זה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. תושב הרצליה

    כל הכבוד לעירית הרצליה !
    בושה ליו״ר הסתדרות המורים
    וחבל שהמנהלים של בי״ס והמורים לא אמרו ליו״ר הסתדרות המורים שעכשיו לא הסמן להתעמת עם האומר.

  2. הרצליה

    מביך.
    ראש אגף החינוך שמביע את עצמו כמו ילד בכיתה ד׳
    קנה מערכות ללמידה שלא מנוצלות ועכשיו יחרוג בתשלום ל Zoom

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כל מה שיעסיק את הילדים ולו לשעה קלה מבורך.
    אם יש כלי שיכול לאפשר למידה בימים לא פשוטים אלה, צריך להשתמש בו.
    כי אם לא עכשיו מתי???
    לשם מה יוצרים אפשרוץ של למידה מרחוק? דורשים מהמורים להשתלם ולהכיר אותה?
    אם לא משתמשים בה כשצריך?

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר