יזמי הפרויקט תות אלרן, גל אשור, ליאל מלקו, דנה הראל ואמיתי סטביצקי

בכל מקצוע, בכל כיתה ובחינם: הכירו את מיזם השיעורים הפרטיים של סטודנטים מהבינתחומי

הילדים שלכם זקוקים לעזרה בלימודים? המיזם של חמישה סטודנטים מהבינתחומי מחבר בין תלמידים לסטודנטים מרחבי הארץ. היכנסו לקישור

פורסם בתאריך: 23.3.20 10:34

מיזם חדש של סטודנטים במרכז הבינתחומי בהרצליה יעזור לתלמידי בתי הספר בכל הגילאים בלימודים באמצעות שיעורים פרטיים מקוונים. חמישה סטודנטים מהבינתחומי – תות אלרן, גל אשור, ליאל מלקו, דנה הראל ואמיתי סטביצקי, שמשתתפים בתוכנית רבין למנהיגות, הקימו לפני חמישה ימים את קבוצת הפייסבוק "IDC SCHOOL – סטודנטים עוזרים לתלמידים בהתנדבות". בעמוד מרוכזות כל ההצעות של הסטודנטים מכל המוסדות האקדמיים בארץ לשיעורים במגוון מקצועות הניתנים בחינם, ומנגד מפורסמות הבקשות של הורים לשיעורים פרטיים לתלמידים מכל הארץ שזקוקים לעזרה בשיעורים או לחיזוק במקצוע מסוים.

"המיזם של השיעורים הפרטיים אונליין נולד לפני שבוע", מספרת אלרן, בת 26, סטודנטית שנה רביעית לתואר ראשון בפסיכולוגיה ובמינהל עסקים במרכז הבינתחומי הרצליה, "אנחנו חמישה סטודנטים שלוקחים חלק בתוכנית רבין למנהיגות בבינתחומי וכבר כמה חודשים שאנחנו עובדים כצוות על מיזם חברתי אחר שעוסק בקרע בין הקהילה האתיופית למשטרת ישראל. מטרתו להפגיש בין בני נוער בכיתות י' מהקהילה האתיופית לבין שוטרים ושוטרות מנתניה וליצור אמפתיה בין הצדדים, אבל אז הגיע משבר הקורונה.

"לפני שבוע עשינו מפגש התעדכנות אונליין בעניין המיזם והבנו שכרגע הוא לא יצא אל הפועל, אלא רק אחרי שהתקופה הזאת תיגמר. החלטנו שאנחנו לא רוצים לשבת בחיבוק ידיים, למרות שאנחנו ממשיכים לעבוד על המיזם הזה עד כמה שאפשר, והעלנו את הנושא של החינוך והמצב שנוצר בעקבות מגפת הקורונה שבו יש המון תלמידי בית ספר בכל הארץ שיושבים בבית ואמורים להמשיך כרגיל את שגרת הלימודים שלהם באמצעות למידה מקוונת וזה לא קל. חשבנו שהרעיון של שיעורים פרטיים מקוונים יכול לסייע לתלמידים. כל אחד מאתנו זוכר איך זה ללמוד עם ההורים וזה יוצר לא מעט מתח. חשבנו באותה נשימה שיש המון סטודנטים בכל הארץ שיושבים עכשיו בבית, ואנחנו אמנם לומדים באופן מקוון אבל רובנו בחל"ת מהעבודה. רוב הסטודנטים עובדים במסעדנות ויש לנו עכשיו הרבה זמן פנוי שלא היה קודם וגם התלמידים וגם הסטודנטים מחוברים לטכנולוגיה. צירפנו גם תלמידי מכינה למיזם בתור מורים".

יזמי הפרויקט תות אלרן, גל אשור, ליאל מלקו, דנה הראל ואמיתי סטביצקי

איך זה עובד?

"כל אחד יכול להשתתף במיזם שלנו – סטודנט בכל מוסד אקדמי בארץ ותלמיד בכל כיתה ובית ספר בארץ. מי שרוצה להצטרף לקבוצה שלנו בפייסבוק מתבקש לציין אם הוא סטודנט או תלמיד או הורה. לרוב ההורים פונים אלינו עם בקשה לשיעורים לילדים שלהם. סטודנט שמבקש להצטרף לקבוצה מתבקש למלא שאלון שבו הוא מספר קצת על עצמו, באילו מקצועות הוא יכול לעזור ולאילו גילאים. ההורים שנכנסים מתבקשים לפרסם פוסט שבו הם מציינים באיזה מקצוע יש צורך בשיעור ובאיזו כיתה התלמיד ובהתאם לכך מגיבים הסטודנטים ואז יחד הם קובעים פגישה באונליין. גם הסטודנטים מעלים פוסטים שבהם הם מפרסמים באיזה מקצוע הם ישמחו לתת שיעורים".

ואיך זה עובד טכנית?

"רוב השיעורים מתקיימים באפליקציית זום או בוואטסאפ. אנחנו גם עושים בקרה של משוב אחרי השיעור כדי לייצר משהו כמה שיותר יעיל. פתחנו את הקבוצה בפייסבוק ביום רביעי האחרון בערב ואנחנו עומדים על 600 חברים בערך וזה גדל בקצב מאוד מהיר. אנחנו חושבים לעבור לאתר או לפלטפורמות קצת יותר מתקדמות אבל כרגע הפשטות מוכיחה את עצמה. כיף לראות את רוח ההתנדבות בקרב הסטודנטים, יש אווירה מאוד טובה וקיבלנו פידבקים טובים שממש מחממים את הלב".

מי בעיקר פונה לבקש שיעורים?

"אלה לאו דווקא תלמידים שיש להם קושי בלימודים אלא יותר מהמקום של לנסות לשמור על שגרה של לימודים. איך שאנחנו רואים כרגע את המצב זה שיש תלמידים שכרגע נמצאים בבית ומקבלים משימות ממערכת החינוך והם צריכים לבצע את המשימות האלה ויש לאותם תלמידים אחים שגם הם במערכת החינוך וההורים צריכים לחלק את זמנם בין הילדים. השיעורים מאוד אטרקטיביים לתלמידים כי הם נעשים באינטרנט ויש גם מחויבות שנוצרת פה עם המורה שיושב מולך ואינו ההורה שלך".

אחד התלמידים שכבר התנסה בשיעור אונליין עם אחת הסטודנטיות הוא תלמיד כיתה ד' בבית הספר היסודי יוחנני בהרצליה אוריה דקל אטיאס. אתמול נערך השיעור הפרטי המקוון הראשון שלו באנגלית עם הסטודנטית מור אוחנה שלומדת שנה שלישית לתואר ראשון בפסיכולוגיה ומזרח תיכון באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע. "השיעור ארך 40 דקות והיה ממש נחמד", היא מספרת, "הרגשתי שזה מוזר לו קצת החוויה להתחיל לדבר בווידאו עם אדם זר, אבל הוא זרם ולמד וזה היה ממש כיף. אני מניחה שככל שנכיר יותר ככה הוא ירגיש יותר בנוח. אנחנו ניפגש עוד פעם השבוע וכמובן גם הלאה".

אוריה דקל אטיאס בשיעור אונליין עם הסטודנטית מור אוחנה

גם אוריה ואמו היו מרוצים מהחוויה ומהשיעור. "השיעור היה מעולה", מספרת דגנית, אמו של אוריה, "הוא שיתף פעולה, היה קשוב, הבין את החומר הנלמד והתקדם יפה בחוברת. עד היום הוא סירב לקבל סיוע ועכשיו כשאין לימודים חייבתי אותו לבחור נושא אחד שבו הוא מתקדם בתקופה הזו. ראיתי את המיזם בפייסבוק, כתבתי פוסט ופנתה אלי מור, סטודנטית מקסימה. זה מיזם מרגש, עם ישראל במיטבו. מדהים איך חבר'ה צעירים מבקשים לסייע ומוצאים את הדרך לעשות זאת גם כשהכל לא כל כך פשוט".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כל הכבוד לחבר'ה האלה! מחמם את הלב לראות שגם בעידן הזה עדיין יש לנו את מלח הארץ, אנשים פשוטים עם נשמה גדולה, חזון ותחושת שליחות. בהחלט מנהיגים ראויים לעתיד שלנו פה. תודה רבה!

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר