צילום אילוסטרציה

יו"ר הנהגת ההורים בהרצליה: "בואו ניתן צ'אנס. הלמידה מרחוק עדיפה על לשבת בבית בחוסר מעש"

יו"ר הנהגת ההורים העירונית זיו עומר קשוב לביקורת של ההורים על הלמידה מרחוק שמתחילה היום אבל מבקש מהם לתת הזדמנות: "מה האופציה? לצאת לחופש הגדול עכשיו ולחזור ללימודים ביולי אוגוסט?"

פורסם בתאריך: 19.4.20 09:40

יו"ר הנהגת ההורים העירונית בהרצליה, זיו עומר, יודע שיש לא מעט הורים, במיוחד כאלה שהם הורים לילדים בגנים, שמתנגדים ללמידה מרחוק שמתחילה עכשיו. בעמוד הפייסבוק של ההנהגה כבר עלה אמש (מוצ"ש) פוסט של אם שטוענת כי "הלמידה מרחוק בפורמט המורחב הזה מנותק מהמציאות של ימי הקורונה". בין השאר נכתב בו: "בין עבודה במשרה מלאה, טיפול בילדים, אחים קטנים (וכולנו יודעים שאנחנו סביב האוכל והבית בכל רגע פנוי), אין אפשרות להכניס דרישה לעמוד במערכת שעות שכזו. הפורמט החדש הזוי. ילדים בגילאים צעירים אינם עצמאיים בשום אופן וצריכים מבוגר שיתמוך בהם בזה ויוודא שהם קשובים ומבצעים את העבודה. האם משרד החינוך מצפה מכולנו לרדת לחצי משרה?".

הפוסט זכה ללא מעט תגובות תומכות. "אני בעד מחאה", קרא הורה אחר. "פשוט שכל ההורים לא ישתפו פעולה", אמר. "מרחמת על המורים והגננות שיש להם גם ילדים בבית וצריכים לזגזג בטירוף הזה", כתבה אם אחרת. "יש לי חמישה ילדים בגלאי גן עד חטיבה ועוד שני קטנטנים", מוסיפה אם אחרת. "מאיפה לי חמישה מחשבים? והקטנטנים מה איתם? יעסיקו את עצמם? גם הבנות שלי שבגן ובכיתה ב' לא מסוגלות לשבת חמש דקות לבד במפגשי הזום האלה".

"פנו אליי לא מעט הורים ואנשי חינוך בנושא", מסביר זיו. "בהנהגה דנו על זה לפני הפסח, הייתה ישיבת זום עם מנהל אגף החינוך, ד"ר יעקב נחום, בנושא. יש הורים שאומרים 'מה אתם מבלבלים את המוח, לא נשלח את הילדים שלנו לשיעורים האלה', אבל אני אומר בואו ניתן צ'אנס. בסופו של דבר הבעיות שמעלים נכונות – אבל הן בדרך כלל פרטיות של ילדים צעירים שצריכים ליווי. אבל אם מסתכלים על כיתות ג' ומעלה אין סיבה שזה לא יעבוד בצורה עצמאית של הילדים. לרוב, לא צריך לעמוד להם על הראש. ילד בגיל הזה יודע לעשות את זה לבד. כמו שבאחריותו לקום בבוקר וללכת לבית הספר בשגרה, אז באחריותו לקום ולהיכנס לזום בימים אלה. אם ההורים לוקחים על עצמם את האחריות אז אני מבין למה זה מציק פה. אז יש אתגרים שצריך לתת עליהם את הדעת ולפתור אותם, אבל כרוב אני חושב שהמערכת החדשה שנבנתה בהרצליה ללמידה מרחוק עדיפה על לשבת בבית בחוסר מעש".

זיו עומר

לדבריו, בהרצליה החלו להיערך לשלב הזה של הלמידה מרחוק כבר לפני שבועיים. "כבר אז יצאה בקשה של מנהל אגף החינוך למנהלים לייצר מערכות שכוללות גם לימוד סינכרוני (למידה מקוונת דרך צ'אט או וידאו, א"א) וגם א-סינכרוני, כולל משימות חווייתיות ולימודיות. אז שום דבר לא נפל בהפתעה. לגבי הטענות למחסור במחשבים, גם פה, עוד לפני שהתחילה הקורונה, עוד כשמותר היה לפתוח את בתי הספר, נעשה סקר לגבי האם יש מחשבים בבתים ובמקומות שבהם היה צורך בתי הספר השאילו מחשבים בחתימה של ההורים. האתגר הגדול הוא כשיש שלושה ילדים ושני מחשבים שזה משהו שאנחנו מנסים לפתור. ישנם בתי ספר שמבקשים מהמורים להקליט את שיעורי הזום ולאפשר לסיים את המשימות עד השעה שש בערב, אז יש אפשרות לעבוד במשמרות. האתגר הגדול כמובן הוא בגני הילדים. הילדים אינם עצמאיים ולא מסוגלים להעביר את הזמן לבד. הם חייבים השגחה בין אם יש או אין למידה מרחוק".

נשמע שבסוף יש להורים עם לא מעט מה להתמודד.

"אני לא חושב שזה מצב אופטימלי, אבל כל עוד אין חזרה לבתי הספר צריך לנסות את זה. גם הפניה להורים הייתה בוא תנו צ'אנס. אחרת מה האופציה? לצאת לחופש הגדול עכשיו ולחזור ללימודים ביולי אוגוסט? אנחנו לא יודעים אם עד אז המצב יהיה יותר טוב, ויש ארגוני מורים שהם המחליטים ולא אנחנו. אנחנו כהנהגה עושים את הטוב ביותר בעבודה משותפת עם העירייה ובתי הספר ונקווה שזה באמת ישתפר. אולי צריך להוסיף עבודות חקר של ילדים שלא מצריכים רק למידה פרונטלית, אולי אפשר לעורך שיעורים צולבים בין כיתות ובתי ספר. אם בגורדון מעבירים שיעורי אמנות נהדרים אז אין סיבה שילד מבית ספר אחר לא ייכנס לשם. בסך הכל, אנחנו לא יכולים לשנות את המציאות אבל לנסות לשפר אותה ולהפוך את הלמידה מרחוק לצורת עבודה שתשפיע על הלמידה כולה במהלך השנה, זה בהחלט משהו שאנחנו מנסים לעשות".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר