בית הספר הנדיב בהרצליה, הבוקר. צילום עיריית הרצליה

היום הראשון ללימודים בהרצליה: 60 אחוז מהתלמידים הגיעו. מחר יחזרו תלמידי י"א ו-י"ב

"בסך הכל בתי הספר נפתחו נהדר, יש פה ושם כמה בעיות קטנות שמטופלות", אומר יו"ר הנהגת ההורים זיו עומר. בכיר בעירייה: "אנו בטוחים כי רוב רובם של תלמידים ישובו ללמוד כבר ממחר"

פורסם בתאריך: 3.5.20 14:16

בהנהגת ההורים העירונית בהרצליה מעריכים כי היום הגיעו ללימודים, בפעם הראשונה מאז הופסקו הלימודים בשל משבר הקורונה, כ-2,500 תלמידים שהם כ-60 אחוז מסך כל התלמידים בכיתות א'-ג' בעיר. לצומת השרון נמסר כי בבתי הספר הממלכתיים הגיעו מעל ל-60 אחוז תלמידים ובבתי הספר הממלכתיים דתיים כ-30 אחוז. השיאן העירוני הוא בית הספר אלון עם 85 אחוז הגעה של תלמידים. גורם בכיר בעירייה אמר: "מדובר במהלך שדורש בניית אמון. לאור ההצלחה הגדולה של היום הראשון והחוויה הטובה שהיתה לתלמידים וההורים של למידה בסביבה בטוחה ומוגנת – אנו בטוחים כי רוב רובם של תלמידים ישובו ללמוד כבר ממחר". מחר אמורים להגיע ללימודים תלמידי כיתות י"א וי"ב. גני הילדים צפויים להפתח ביום ראשון הבא.

המורות מחו אבל הלימודים בהרצליה נפתחו הבוקר. העירייה: "בתי הספר ערוכים"

"בסך הכל בתי הספר נפתחו נהדר", אומר יו"ר הנהגת ההורים זיו עומר, "ילדים רצו פנימה בהתרגשות, חיכו לחזור ושמרו היטב על הכללים. יש פה ושם כמה בעיות קטנות שמטופלות. אם זה למשל בית ספר שביקשו בו עוד שומר ושיפתחו עוד שער כדי להקל על הכניסה והיציאה. העירייה שלחה את מנהלי האגפים לבתי הספר לעשות סיור בכל אחד מהם ולראות שמקפידים על הכללים. כל שאלה שהייתה לכל מנהלת טיפלו בה במקום. אנחנו לא מצפים שזה יהיה ביום הראשון 100 אחוז, אבל כן מצפים למענה חברתי ורגשי".

ומה עם ילדים שנותרו בבית?

"המענה היחידי שיהיה לילדים שנשארו בבית הוא שהמורות יעדכנו מה הן לימדו והילדים יוכלו להשלים את החומר בבית. אני מקווה שבהמשך מורים יצרו קשר רגשי עם הילדים שנשארו בבית, אבל כרגע תן להם רגע לנשום ולהתרגל למצב החדש".

לדבריו טוב שהמערכת איפשרה בחירה אם להגיע ללימודים או שלא. "אני שמח על פתיחת הלימודים ועל מתן הבחירה להורים", אומר עומר, "ממילא מי שהרגיש נוח שלח את ילדיו ומי שלא, בודק עדיין את השטח. אך חשוב היה לתת את אפשרות הבחירה ולאפשר לאלו הצריכים לחזור לעבודה לעשות כן. בהזדמנות זו, ארצה להודות שוב לצוותים הנפלאים אשר עבדו בימים האחרונים מסביב לשעון. ההכנה הקפדנית ניכרה הבוקר בקליטה מאורגנת למופת, נינוחה ומרגיעה. כן רציתי להודות לעיריית הרצליה על השותפות, ההקשבה והסיוע".

מעיריית הרצליה נמסר כי הלימודים נפתחו היום ב-16 בתי ספר יסודיים בעיר, ושהעירייה נערכה לפתיחה עם אמצעי מיגון והסבר לתלמידים ולמורים על כללי ההתנהגות החדשים. "התלמידים נכנסו לבתי הספר אחד אחד באופן מסודר, על פי הנחיות משרד הבריאות. ההתרגשות הגדולה היתה מהולה בצער על חוסר היכולת לחבק את הילדים, אמרו המורות והמורים", מסרה העירייה.

ראש עיריית הרצליה, משה פדלון אמר: "ההחלטה לשוב ולייצר שיגרת לימודים, גם תחת מגבלות הקיימות, היא חשובה ומשמעותית עבור הילדים, ההורים והמורים, ולכן פעלה העירייה בכל האמצעים העומדים לרשותה ועשתה מאמצים אדירים על מנת ליישם את מתווה הממשלה ולהחזיר את הילדים לבית הספר. העירייה נערכת כעת לפתיחה מחודשת מחר של. הלימודים בכיתות י"א – י"ב, על פי המתווה ילדי הגנים יחזרו לגן מיום ראשון הבא".

לדברי מנכ"ל העירייה, יהודה בן עזרא "מדובר במשימה מורכבת ושיתוף הפעולה הבין- אגפי המצויין של לנו הוא המאפשראת העמידה ביעדים. אני מבקש להודות ולהוקיר את מנהלות ומנהלי, מורות ומורי בתי ספר וצוותי המנהלה – הם חוד החנית שעומד בפני המשימה המאתגרת ואנו מחויבים לחבק, לסייע ולהקל עליהם ככל הניתן".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר