מנהל אגף החינוך בעיריית הרצליה ד"ר יעקב נחום. צילום דוברות העירייה

מנהל אגף החינוך בהרצליה: "מתווה החירום בעצם לא קיים, יש להחזיר את הילדים ללימודים"

בפוסט חריף שפרסם ד"ר יעקב נחום הוא קורא לממשלה "לצאת מהקונספציה" ולהחזיר לשגרה את מערכת החינוך ואת תנועות הנוער, תחת הגבלות

פורסם בתאריך: 14.5.20 14:50

על רקע הכוונה להחזיר את מערכת החינוך לשגרה מלאה כבר ביום ראשון בשבוע הבא, קורא מנהל אגף החינוך בהרצליה, ד"ר יעקב נחום, לנבחרי הציבור ולפקידים במשרדי הממשלה "לצאת מהקונספציה" ולהחזיר את כלל התלמידים ללימודים ולפעילויות תנועות הנוער, תחת הגבלות.

"לצאת מהמשבר, או להישאר בקונספציה, שאינה מחוברת עוד למציאות 'מדיניות החזרה לשגרה…'", כתב ד"ר נחום בפוסט חריף שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו, ותייג את ראש הממשלה בנימין נתניהו, את משרד הבריאות, את מרכז השלטון המקומי בישראל, את איגוד מנהלי מחלקות לחינוך ברשויות המקומיות, את איגוד מנהלי תרבות ברשויות המקומיות ואת הקבוצה מנהלי בתי ספר בישראל, "אז בהנחה שישנם מומחים שמבססים את החלטותיהם על פי נתונים. בהנחה שישנם מקבלי החלטות, שמתרגמים את הניתוחים למתווים פרקטיים שאינם סותרים את עצמם. בהנחה שהשיקולים המקצועיים, בחינוך ובתרבות הפנאי נעשים בשיתוף אנשי השטח; ראשי ערים, מנהלי מחלקות חינוך, מנהלי תיאטראות ומזיאונים, מנהלי בתי ספר וגננות…כי אחרי הכל, הם יודעים לתרגם את המשמעויות לפרקטיקה ולאומנות האפשר. הרבה הנחות, הרבה משתנים בלתי תלויים לוטים באפילה. אנחנו ממשיכים להישאב לקונספציה שמנותקת ממציאות החיים שאותה הכתיבה מדיניות היציאה מהמשבר".

הוא המשיך: "כולם מבינים שההחלטות אינן מתיישבות עם המציאות. כל בר דעת רואה ומבין זאת כל פעם מחדש. כולם מתראים עם כולם. הילדים נפגשים אחר הצהריים עם חבריהם לכיתה, הורים מקיימים מפגשים חברתיים עם ילדים מבתי ספר שונים, הקניונים, חנויות וחדרי כושר, פתוחים לרווחה. אז מה הטעם לכל הגבלות ה'קפסולות'. פעם ניתן להיות עם מורים (גם שהמורים מערים שונות..) ללא הגבלת חשיפה למספר קבוצות ופעם רק לשש קבוצות.

"אז אני שואל, את כל מקבלי ההחלטות, מה הטעם למתווה חירום שבעצם כבר לא קיים… הגיע העת לפתוח את מוסדות החינוך, תחת הגבלות, יחד עם חזרה לשגרה. להגיע לכיתות, אולי עם מסיכות, לשמור על הגיינה אישית ומרחבית ולשמור על ריחוק חברתי עד כמה שניתן. להחזיר את הילדים למסגרות הלימודים, לחברים לתנועות הנוער ולכל מה שניתן. לאפשר להם להישאר עם נפש בריאה. אני קורא למערכת הבריאות לחשב מסלול מחדש ולהיות יצירתיים. כדוגמת העיר ה'ירוקה' והעיר ה'אדומה'. עדיין לא מאוחר".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר