חטיבת סמדר. צילום עזרא לוי

מועצת העיר ביטלה את התקציב להקמת ביה"ס הדמוקרטי. ההורים יפגינו. מנכ"ל העירייה: "לא נחזור בנו"

בית הספר היה אמור לקום בשנת הלימודים הבאה במבנה חטיבת סמדר, אבל העירייה החליטה לדחות את הקמתו בשנה בגלל משבר הקורונה. ההורים: "בית ספר דמוקרטי זה לא מותרות". מנכ"ל העירייה: "נמתין עוד שנה. צורכי הציבור הכללי הם החשובים ביותר"

פורסם בתאריך: 27.5.20 08:38

הורים שילדיהם היו אמורים להתחיל ללמוד בשנת הלימודים הבאה במחזור הראשון של בית הספר הדמוקרטי בהרצליה, ושפתיחתו נדחתה, מגייסים הורים נוספים כדי לקיים הפגנה שתתקיים ככל הנראה לאחר החג, בשבוע הבא, בניסיון לבטל את ההחלטה. לפני כשבוע נפגשה נציגות ההורים עם מנכ"ל העירייה, יהודה בן עזרא, וההורים התרשמו ממנו כי לעירייה אין כל כוונה לחזור בה מההחלטה לדחות את פתיחת בית הספר. יותר מזה, אתמול הצביעו חברי מועצת העיר על ביטול התקציב שהיה מיועד לפתיחת בית הספר האמור לקום בשנתו הראשונה בתוך מתחם חטיבת הביניים סמדר.

ההורים התבשרו על הכוונה לדחות את פתיחת בית הספר בסוף חודש מרץ. במכתב ששלח להורים מנהל אגף החינוך בעירייה ד"ר יעקב נחום להורים ב-24 במרץ נכתב כי עד כה נרשמו יותר מ-110 תלמידים, תוכננו הקמתן של ארבע כיתות במבנה בית הספר סמדר (שתי כיתות א' ושתי כיתות ב') והוא אף הודה כי היענות ההורים מוכיחה שיש צורך בקמתם של בתי ספר ייחודיים בעיר. אולם, בשל הטלטלה הקשה שעבר המשק בעקבות משבר הקורונה והעובדה שעתיד המגיפה עוד לוט בערפל, אין הם יכולים להמשיך בתהליך הקמתו של בית הספר לקראת שנת הלימודים תשפ"א. "אני תקווה כי לקראת שנה"ל תשפ"ב, כשהכל יירגע, נשוב ונציע את בית הספר הדמוקרטי מחדש", כתב נחום להורים.

אבי עמית, אב לארבע בנות ואחד מנציגי ההורים, סבור שהעירייה החליטה על ביטול בית הספר באופן שרירותי. "אנחנו לא טומנים את הראש בחול", הוא אומר, "אנחנו מבינים שהתקופה קשה ושיש ירידה בהכנסות העירייה, אף שאת המספרים שהציגו בפנינו אין לי יכולת לבדוק ולאמת. מצד שני, ההודעה על הביטול התקבלה כבר בימים הראשונים של המשבר, מה שגורם לי לחשוב שבעירייה פשוט קפצו על ההזדמנות לבטל את זה. זה חבל לנו מאוד כי בהתחלה הייתה המון התלהבות סביב הרעיון הזה. סגנית ראש העיר איה פרישקולניק ויעקב נחום בירכו, קבעו מקום ואף הובטח מבנה בעיר בתום שנתיים להפעלת בית הספר שיוקם בעלות של כ-30 מיליון שקל. הייתה התלהבות של גם של ההורים. ואז הגיעה הקורונה, הקמת בית הספר בוטלה ומאז הכל תקוע. עכשיו אנחנו מתכננים לקיים מחאה מול בניין העירייה ואני מקווה שההורים יתגייסו לטובת זה".

למה אתה חושב שבעירייה שמחו לבטל את המיזם?

"כי מהפגישה עם המנכ"ל לפני שבוע קיבלנו את הרושם שהוא רואה בזה מותרות ושאנחנו הורים מפונקים שרוצים יותר, מעבר לחינוך הבסיסי שהוא מחויב לתת. חינוך דמוקרטי קיים בחדרה מאז 1987 ויש המון בתי ספר דומים ברחבי הארץ. זו לא מותרות ולא משהו אריסטוקרטי או של עשירים בלבד. התעקשנו שיהיה חינוך כזה בעיר וזה עניין של סדר עדיפויות. חבל להשאיר את הרצליה שמתגאה במערכת החינוך שלה בלי אלטרנטיבה שקיימת בערים אחרות".

אם אחרת, שלומית מזור, אומרת: "אני מסתובבת בעיר ורואה שבונים עוד ועוד בניינים מאוד יפים. כמות הבנייה נאה. אז בונים והכל טוב, אבל צריך גם חינוך בעיר. חינוך זה תשתית לכל דבר, במיוחד כשהעיר ממשיכה לצמוח ולגדול. לא התפקיד שלי לומר למנכ"ל העירייה מאיפה לקצץ לאור המשבר. אנשים קיבלו החלטות על בסיס הידיעה שבית הספר יפתח ואין סיבה שלא יהיה בית ספר דמוקרטי עירוני שאינו פרטי. אני רוצה לפרגן לעירייה שהחליטה לפתוח בית ספר כזה בעיר, ולדעתי אסור לוותר על זה. עוד אפשר להתחרט".

מנכ"ל העירייה יהודה בן עזרא מכחיש בתוקף שאמר או שרמז על כך שההורים מפונקים. "לא היה ולא נברא. מעולם לא אמרתי שההורים מפונקים או אריסטוקרטיים וגם לא רמזתי על כך", הוא אומר, "רצינו בית ספר דמוקרטי ואנחנו עדיין רוצים. אנחנו משקיעים הכי הרבה במערכות החינוך. כשחשבנו לפתוח את בית הספר הדמוקרטי זה היה לפני הקורונה. כשההורים נרשמו לבית הספר בפירוש נאמר להם שנרשמים, אבל שלא בטוח שנצליח לשפץ או שיהיה סמל מוסד שיקבל את אישור משרד החינוך ולכן לא רצינו להשלות אותם".

יהודה בן עזרא. צילום דוברות העירייה

בן עזרא מוסיף: "לדאבון ליבי, קרה מה שקרה בקורונה. היינו עסוקים בטיפול במשפחות מצוקה ובמובטלים, בלספק מזון ואוכל לקשישים, לניצולי שואה ולמשפחות שנותרו ללא פרנסה. אחר כך קיימנו ישיבה ובדקנו מה אנחנו יכולים לצמצם בלי לפגוע במערכות החיים. בתי הספר משופצים מתקציבי תב"ר. כשבנינו את תקציב 2020 שיפוץ מוסדות החינוך עמד על 400 מיליון שקלים ועקב משבר הקורונה ההכנסות קטנו וההוצאות גדלו ומתוך ה-400 היינו צריכים להוריד 100 מיליון שקלים. אני איש תרבות. גם את הקמת הסינמטק החדש דחינו, ביטלנו בנייה של מרכז קהילתי ועוד כהנה וכהנה. בין היתר אמרנו שאם לא היה בית ספר דמוקרטי בעיר במשך 2000 שנה, אז נמתין עוד שנה. צריך סדרי עדיפויות. נמתין שנה אחת ולא יקרה כלום. אנחנו רואים רק את טובת הציבור והכלל. אין שום מצב שנחזור בנו השנה. לא נשפץ את בית הספר סמדר עבור בית הספר הדמוקרטי. צורכי הציבור הכללי הם החשובים ביותר".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. שיר

    הכל קשקוש ופוליטיקה. העירייה יכולה לקבל עשרות/מאות מיליונים אם אגף ההנדסה שלה יהיה יעיל או פשוט פחות כושל בתהליכים שלו ואז הם יאספו כסף אגרות ומיסים שיבנו 10 כאלה בתווך זמן של חודשים. מי שרוצה לבקש היתר מהועדה הזאת פשוט עומד מול אוייב שפשוט מכשיל אותו בכל תהליך, יד ימין לא יודעת מה יד שמאל עושה, קשרים אישיים, קומבינות, סחר סוסים, התנשאות, יהירות…שלא ימרחו אתכם. יש הרים של כסף שהעירייה נכשלת באיסופם.

  2. משה

    התמשאות וחוסר אמון בחברי הנהלת העיר. פשוט ביזיון. פשוט מצהירים בהרצלי' כאילו היא אליפות העולם. ובתכל'ס הרצלי' נשארת מאחור! וחבל!
    זוהי תעודת עניות להרצלי'.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר