סינמטק הרצליה. צילום עזרא לוי
סינמטק הרצליה. צילום עזרא לוי

מצלמות בכיתות, לימודים במרינה ובסינמטק: מנהל אגף החינוך מסביר איך תפתח שנת הלימודים בהרצליה

בעירייה ישתמשו במוסדות עירוניים כמו במתנס"ים, במוזיאון בית ראשונים ובתיאטרון העירוני כדי לאפשר את פיצול הכיתות ולצמצם את הלמידה מרחוק. "הרעיון המרכזי הוא לאפשר לכיתוב א'-ב' ללמוד שישה ימים בשבוע ולא פחות", אומר מנהל האגף ד"ר יעקב נחום

פורסם בתאריך: 19.8.20 18:17

עיריית הרצליה הודיעה היום (רביעי) על השינויים והתכניות לקראת שנת הלימודים הקרובה, שתצא לדרך בעוד כשבועיים, בצל משבר הקורונה. כיתות א' ו-ב', הנחשבות לשכבות גיל שבהן קשה יותר ללמוד מרחוק, ילמדו שישה ימים בשבוע לעומת חמישה ימים במרבית הערים האחרות, כאשר בעירייה ינצלו חללי למידה בעיר בכדי לאפשר את פיצול הכיתות ולהמשיך ניהול מערכת הלימודים התקינה.

במסגרת השינויים, יוקצו כאמור חללים רבים בעיר לטובת כיתות הלימוד והעשרות לתלמידים, בין היתר מדובר על מתנ"סים, תנועות נוער, מוזיאון בית ראשונים, מתחם אפולוניה, היחידה לאיכות הסביבה, הסינמטק, התיאטרון העירוני והמרינה. מנהל אגף החינוך בהרצליה, ד"ר יעקב נחום, הסביר בשיחה עם צומת השרון: "הלמידה מרחוק מיועדת בעיקר לבתי הספר היסודיים אבל גם לעל יסודיים. במשבר הראשון חילקנו להורים משובים כדי לראות מה עובד ומה פחות, והבנו מתוך המשובים שיש מידת יעילות פחותה לילדים בכיתות א'-ב', כי הלמידה מרחוק אצלם בעייתית, למרות שהמורים יצאו מגדרם כדי לעזור. לכן הבנו שלא תהיה ברירה ובמשבר הבא נצטרך לחשוב על פתרונות. שילבנו ידיים עם החינוך הבלתי פורמאלי וניסינו לאתר את המרכזים העירוניים שנמצאים סביב כל בית ספר".

כל בית ספר בעיר בחר את המרכזים העירוניים שקרובים אליו, שם גם יפתחו, בעזרת כח האדם של אותם מקומות, כיתות הדרכה. כל בית ספר, על פי צרכיו, קבע את מערכת השעות שלו הכוללות למידה במרכזים העירוניים. "הרעיון המרכזי הוא לאפשר לכיתוב א'-ב' ללמוד שישה ימים בשבוע ולא פחות, כדי שילמדו כמה שיותר מול מורים, בנוכחות מלאה", אומר ד"ר נחום.

מנהל אגף החינוך בהרצליה ד"ר יעקב נחום. צילום דוברות העירייה

הרעיון השני אותו יוציאו לפועל בעירייה לקראת שנת הלימודים הקרובה הוא התקנת מצלמות בכיתות, דבר שיאפשר למחצית מהכיתה לשבת בבית, לראות את השיעור ולקחת בו חלק פעיל. "ניסינו למצוא את כל הפתרונות האפשריים כדי שהילדים ילמדו באופן פעיל כמה שיותר", מסביר ד"ר נחום. "במקומות שלא מתאפשר נשתמש בלמידה מרחוק, אבל גם פה אנחנו פועלים אחרת לגמרי מהמשבר הקודם – יותר למידה שיתופית. כדי ליצור העשרה יותר גדולה פתחנו הכשרת מנטורים להורים, בה אנחנו מלמדים את ההורים איך ללמד במסגרת הלמידה מרחוק, ודרך פורטל הם יכולים להעביר שיעורים בתחומי ההתמחות שלהם כך שהילדים מקבלים הכשרות גם בתחומים אחרים של החיים".

מבחינת ימי הלימוד, פרט כאמור לכיתות א'-ב' שילמדו שישה ימים בשבוע, כיתוב ג'-ד' ילמדו חמישה ימים בשבוע, ה'-ו' שלושה ימים בבית הספר או במרחבים העירוניים, יום העשרה אחד במרחבים עירוניים ויום למידה מרחוק. תלמידי החינוך המיוחד ילמדו שישה ימים בשבוע בבתי הספר. תלמידי חטיבות הביניים ילמדו על פי מערכת שעות ובקפסולות. בתיכונים יקבלו התלמידים מערכות שעות על פי קבוצות, כאשר חצי מהתלמידים ילמדו בבתי הספר, החצי השני בבית ולאחר מכן תתבצע החלפה. עוד ציינו בעירייה כי נרכשו כאלף מחשבים עבור תלמידים ואנשי צוות.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. יעקוב נוחם הוא הרוצח השקט של החינוך בהרצליה

    אדם עם אגו של פיל וIQ של דביל. הורים שאוהבים את הילדים שלהם חייבים לדרוש מראש העיר הטיפש שלא סיים 12 שנות לימוד להפטר מהנוחם תקום הזה. יש שהוא צרה צרוררה. להסתכל איך החריב את החינוך בהרצליה – העיר הכי עשירה שהיתה מקום ראשון בחינוך ירדה בדירוג למקופ אחרי כפרים דרוזים בצפון. בושה

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר