גן אורן בהרצליה

טענות על צפיפות גדולה בגנים רבים בהרצליה. אז למה העירייה לא מתקצבת סייעת נוספת?

הורים לילדי גנים בהרצליה הצעירה דורשים, עוד לפני שנפתחה שנת הלימודים, להוסיף אשת צוות לגנים הצפופים. בנוסף, יש בעיר עוד שמונה גנים עם צפיפות דומה. "בעירייה השיבו שזה התקן של משרד החינוך ושיש חוסר בסייעות ואין להם תקציב לכך", טוענת אחת האמהות

פורסם בתאריך: 9.9.20 13:20

הורים לילדי הגנים יסמין ואורן בהרצליה הצעירה מתלוננים על גנים עמוסים מאוד ומלאים לחלוטין, כשבכל אחד מהם 35-34 תלמידים ועליהם אחראיות גננת וסייעת אחת בלבד. ההורים, שניהלו כבר מאבקים בשנים האחרונות על פתיחת גנים חדשים והוספת סייעת לכל אחד מהגנים, פנו לעירייה לפני תחילת שנת הלימודים בבקשה לדאוג לסייעת קבועה נוספת בכל גן, במיוחד לנוכח התקופה המאתגרת של הקורונה, אך נענו בשלילה בטענה לדבריהם שאין תקציב וכי הגנים עומדים בתקן של משרד החינוך. ההורים טוענים כי ברשויות חלשות יותר, עם גנים קטנים יותר, תוקצבו סייעות נוספות לגנים. בנוסף, יש עוד שמונה גנים ברחבי הרצליה עם צפיפות דומה, בהם הגנים כוכב ואשל.

בפוסטים שההורים פרסמו בעמוד הפייסבוק של העירייה בימים האחרונים נכתב: "חשבתם שעיריית הרצליה דואגת לילדים בגיל הרך? טעיתם! כשבערים אחרות, בפריפריה ובמרכז, מתקצבים סייעת נוספת על הרבה פחות ילדים, בהרצליה כמו סרדינים בתקופה שכזו – 35 ילדים בגן! איך יכול להיות שעיריית הרצליה מרשה לעצמה לא לתקצב תקן נוסף, בעוד שבערים אחרות, שאינן 'חזקות' כמו הרצליה, כבר מזמן הוחלט לתקצב סייעת נוספת?!?. האם בערים אחרות שמים את החינוך במקום הראשון ובהרצליה לא?! כנראה! תירוצים כמו – 'זה התקן שמשרד החינוך דורש' לא רלוונטיים ולא מקובלים! יש עוד הרבה דברים שמשרדי הממשלה לא דואגים להם ואסור לנו לקבל! כפי שזה נראה כרגע, עיריית הרצליה העמידה את החינוך במקום האחרון". לפוסט צורפה גם תמונה עם המסר – "35 ילדים עם גננת וסייעת אין מצב! ילדינו לא הפקר!".

גן יסמין

"לא יכול להיות שיהיו בגנים 35-34 תלמידים ועליהם יהיו אחראיות רק גננת וסייעת אחת", אומרת רחלי דור, אמא לילד בגן יסמין, "לנו עוד יש מזל שהסייעת הרפואית של אחד הילדים בגן הסכימה לסייע בגן, אבל העירייה חייבת לדאוג לסייעת קבועה נוספת בגנים העירוניים שמלאים עד אפס מקום. גננת וסייעת אחת מתקשות לדאוג לכל כך הרבה ילדים ולא יכולות לתת להם את תשומת הלב הנדרשת. פנינו לעירייה עוד לפני תחילת השנה אבל הם השיבו שזה התקן של משרד החינוך ושהם עומדים בו ושיש חוסר בסייעות ואין להם תקציב לכך.

"נלחמנו, כל ההורים, לפני שנתיים שיפתחו בהרצליה הצעירה עוד גן על מנת להוריד את הצפיפות בגנים ואכן כך היה ונפתח גן אורן לפני שנה. אך לצערי השנה סגרו את גן מעיין ונותרנו עם שני גנים דו-גיליים של טרום חובה וחובה באיזור רישום אחד. באופן תמוה החליטה דווקא השנה מנהלת המחלקה לגיל הרך בעירייה, הגברת נאוה שחם, לסגור את גן מעיין שנתן מענה חינוכי לילדי הרצליה הצעירה ומטרתו היתה להוריד את הצפיפות ולהפכו לגן לחינוך מיוחד. זה פשוט זלזול בהורים ובמיוחד בימי קורונה. לא ייתכן שבאיזור רישום יהיו גנים של 28-27 ילדים ובאיזור אחר יהיו שני גנים שמפוצצים ב-35-34 ילדים. האבסורד הוא שבגן טרום חובה שבו יותר מ-30 ילדים יש סייעת שנייה ואילו בגן דו-גילי טרום חובה וחובה אין תקן בכלל, כשהרוב הם בגיל טרום חובה.

היא מסכמת: "בפגישה שהיתה לנו לפני שנתיים עם ראש עיריית הרצליה משה פדלון, מנכ"ל העירייה יהודה בן עזרא, ראש אגף החינוך ד"ר יעקב נחום ומחזיקת תיק החינוך איה פרישקולניק המנכ"ל הבטיח שהוא יקצה סייעת נוספת או בת שירות לאומי לגנים שבהם יש 35 תלמידים וזה לא קרה, אז אנחנו מצפים שיעמוד בהבטחה שלו. הפתרון הוא לא להעביר ילדים לגנים מרוחקים כפי שהציעו לנו אלא לפתוח עוד גן באיזור או להוסיף עוד סייעת קבועה. בעירייה החליטו לסגור גן אז שייקחו אחריות וייתנו לנו סייעת נוספת. במיוחד בתקופה הזאת של הקורונה שצריך לדאוג יותר להיגיינה תוך שמירה על ריחוק חברתי לא הגיוני שייסגרו גן ויצופפו את הילדים".

מעיריית הרצליה לא התקבלה תגובה למרות פניות חוזרות ונשנות.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר