צילום אילוסטרציה: מוטי מילרוד
צילום אילוסטרציה: מוטי מילרוד

לראשונה בהרצליה: ההורים יוכלו לבחור אילו מסעיפי תשלומי ההורים ברצונם לשלם

כך הבהיר מנהל אגף החינוך בעירייה בתשובה לפנייה של חבר המועצה איל פביאן, שגם ביקש מהעירייה להימנע מגביית תשלומים עבור פעילויות שהסיכוי שיתממשו בשנה הנוכחית קלוש

פורסם בתאריך: 1.10.20 09:23

לראשונה בהרצליה הורים לתלמידי מוסדות החינוך בעיר יוכלו לבחור באינטרנט אילו מסעיפי תשלומי הורים שהינם רשות הם משלמים. כך בישר אתמול מנהל אגף החינוך בעיריית הרצליה ד"ר יעקב נחום לחבר מועצת העיר איל פביאן, שפנה אליו בעניין ביום שני השבוע. ד"ר נחום הדגיש כי סעיף ביטוח תלמידים הינו חובה.

בימים הקרובים צפויים ההורים לקבל לביתם את החוזר של תשלומי ההורים למחצית הראשונה של שנת הלימודים תשפ"א הכולל תשלומים על סל תרבות, השאלת ספרי לימוד, טיולים ושל"ח. החוזר של תשלומי ההורים נשלח להורים לאחר שיו"ר ועד ההורים בכל בית ספר בעיר ומנהל בית הספר סיכמו יחד על הסעיפים הרלוונטיים המתאימים. כאמור, מתוך הסעיפים האלה שסוכמו יוכלו ההורים לבחור אילו מהם לשלם.

נציין שלפי חוזר משרד החינוך בנושא תשלומי ההורים, במחצית הראשונה לא ייגבה כסף על טקסי סיום ומסיבות כיתתיות. בחוזר של משרד החינוך בנושא נכתב כי תשלומי רשות למחצית השנייה של שנת הלימודים תשפ"א הכוללים סל תרבות, טקס סיום, טיולים בבתי ספר על יסודיים ושל"ח, יוגשו לאישור ועדת החינוך בחודש דצמבר 2020 ואינם מאושרים עדיין. לכן עד אז אין לגבות תשלום עבור המחצית השנייה של שנת הלימודים, אלא רק לאחר שיתקבל אישור ותימסר הודעה מתאימה.

במכתב ששלח פביאן למנהל אגף החינוך, לראש העירייה משה פדלון ולבכירים נוספים בעירייה הוא ביקש כי רק תשלום הביטוח יהיה חובה ושכל שאר הסעיפים בתשלומי הורים יהיו רשות, ושלא יותנה תשלום של סעיף אחד בסעיף אחר. בנוסף, בשל הנסיבות המיוחדות השנה ביקש שלא לגבות תשלומים בגין פעילויות שהסיכוי לביצוען הוא נמוך מאוד עד אפסי ומתוך הנחה שהכספים יוחזרו אחר כך, ויש להימנע ככל האפשר מראש מגבייתם.

איל פביאן. צילום דני שביט

איל פביאן. צילום דני שביט

"אני מאוד שמח שהוחלט השנה לאפשר להורים לבחור מה ברצונם לשלם מתוך כל הסעיפים שאינם חובה, זו זכותם", אומר פביאן לצומת השרון, "השנה היא לא שנה רגילה בשל מגפת הקורונה והמצב שנוצר בעקבותיה, ולהורים רבים מאוד קשה השנה עם התשלומים, גם כאלה שבשנים אחרות לא היו להם בעיות לשלמם. יש גם סיכוי גבוה מאוד שהרבה פעילויות כלל לא תתבצענה השנה בשל הקורונה, כאלה שהן פעילויות רשות בחוזר התשלומים. בכל מוסד חינוכי יו"ר הנהגת הורים וחבריו מנהלים בנושאים האלה שיח עם הנהלת המוסד החינוכי. הם דנים ביניהם ועם אישור היו"ר הסופי וחתימתו על החוזר הוא נשלח להורים. בחלק כזה או אחר מן המקרים לא משתפים את כלל הורי בית הספר בדיון. בשנה רגילה זה תהליך שגרתי, אבל השנה הנוכחית היא שנה מיוחדת ושונה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אין כאן שום דבר חדש או שונה׳ רק ביטוח הינו סעיף חובה כל השאר תשלומי רשות׳ קונה מרצון. לא רוצה לא קונה. כך כל השנים בכל הארץ. ראה חוזר מנכל. יתרה מזו ניתן לראות בכל בית ספר פרוט מה אושר באתר משרד החינוך

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר