המרכז להדרכת רכיבה באופניים, שבו יוקם בית הספר הזמני. צילום עזרא לוי
המרכז להדרכת רכיבה באופניים, שבו יוקם בית הספר הזמני. צילום עזרא לוי

אושר: בית הספר הזמני לתלמידי שכונת גליל ים יקום על חשבון מרכז הדרכת האופניים

שני חברים בוועדה המקומית לתכנון ובנייה, איל פביאן ומאיה כץ, נמנעו בהצבעה וטענו ששמעו לראשונה על התוכנית ב-1 בספטמבר. העירייה: "החלופה שנבחרה היא החלופה המיטבית לסביבת לימודים"

פורסם בתאריך: 4.11.20 13:14

הוועדה המקומית לתכנון ובניה הרצליה אישרה השבוע מתן אישור חורג לצורך הקמת בית ספר ציבורי זמני ברחוב ז'בוטינסקי, במבנה יביל, למשך שלוש שנים, בשטח המגרש להדרכה על אופניים חשמליים שבהקמתו הושקעו מליונים רבים והוא מעולם לא נפתח לשימוש. הוועדה אישרה שימוש חורג בשטח המיועד לשצ"פ (שטח ציבורי פתוח) לשב"צ (שטח לבנייני ציבור). בית הספר אמור לשמש את ילדי שכונת גליל ים החדשה, שלומדים כיום בצפיפות בבית הספר ויצמן. בית הספר הקבוע בשכונת גליל ים היה אמור להפתח בספטמבר 2021 וכעת מתוכנן להפתח רק בספטמבר 2022 כשבשטח התחילו עבודות ראשוניות בלבד.

בהצבעה שהתקיימה בעניין בוועדה המקומית תמכו באישור חמישה חברי ועדה  – ראש העירייה משה פדלון, ראש המועצה המקומית כפר שמריהו סרג' קורשיא, צבי וייס, יהונתן יסעור ודנה אורן-ינאי. שני חברי ועדה נמנעו – איל פביאן ומאיה כץ. לטענת שני הנמנעים, לא היתה להם ברירה להצביע כך כי בשלב זה אם יתנגדו עלולים תלמידי שכונת גליל ים להישאר ללא פתרון. הם מוסיפים כי לא העניין שידוע כבר שבעה-שמונה חודשים, ולא החלופות לפתרון הבעיה, הובאו בפני הוועדה המקומית ומועצת העיר עד ששמעו על כך לראשונה בישיבה מיוחדת לקראת 1 בספטמבר. הם אומרים כי אם היו מעלים את הנושא לפני כמה חודשים בפני המועצה וחברי הוועדה הם סבורים שהיו נמצאים פתרונות טובים יותר.

יו"ר האופוזיציה כץ אמרה לצומת השרון: "ההחלטה על הקמת בית ספר בשטח הפארק על חשבון שטח המגרש להדרכה שהובאה בפנינו בוועדה האחרונה לפני כמה ימים, היא מקוממת ובעיקר שגויה מיסודה. המגרש להדרכת אופניים חשמליים שנבנה ביוזמתי, עוד בהיותי סגנית ומ"מ ראש העירייה, הינו רעיון פורץ דרך והראשון מסוגו בארץ שנועד לאפשר מיומנויות לימוד מקצועיות ברכיבה על אופניים חשמליים כחלק מתהליך פדגוגי של נתינת כלים לבני הנוער שרוכבים יום יום על אופניים. עיריית הרצליה בוודאי לא הופתעה מכך שבמסגרת פרויקט דיור לצעירים בגליל ים תידרש לבנות בית ספר עבור ילדי התושבים.

"כבר שנה וחצי שהעירייה גוררת רגליים כמו בהחלטות אחרות וחשובות לעתיד העיר – התחושה היא שמישהו נרדם בשמירה ועכשיו כשאין ברירה מצאו את האופציה היחידה שתעמוד בלוחות הזמנים על חשבון הפרויקט החשוב להקמת מגרש בטיחות לאופניים חשמליים. בחירת האופציה הזו מבין כל האופציות שקיימות לנושא פשוט מעוררת תהיות רבות, ובעיקר בשל העובדה שבמידה וההצעה לא תאושר בדיון לא יהיה לתלמידים איפה ללמוד. מדוע תכנון ואישור בית ספר מגיע לדיון בוועדה רק כמה חודשים לפני הצורך בהקמה? מדוע כבר שהתחיל בדיון על בחינת החלופות לפני שבעה-שמונה חודשים לא הובא הנושא לדיון עקרוני בפני חברי וועדת התכנון, כולל בחינת החלופות והמשמעויות? מדוע כאשר התחילו קשיים בעמידה בלוחות זמנים של בניית בית הספר כבר לפני שנה וחצי לא התחילו לתכנן ולאשר באופן עקרוני את המיקום של בית הספר הזמני? כדי לא לפגוע בתהליך ולאפשר את התקדמות התהליך במצב הקיים לא התנגדתי לאישור בית הספר, אבל זו הייתה הצבעה בלב כבד".

פביאן אמר לצומת השרון: "המצב שבו מצאנו עצמנו הוא מצב בלתי ראוי ומצער מאוד, כאשר מאות ילדי שכונת גליל ים נותרו באופן תמוה ביותר ללא בית ספר כנדרש להם בשל הליכים לקויים, והוועדה נאלצת בלית ברירה וברגע האחרון לאשר הקמת בית ספר בשטח של פארק ומתחם אופניים שבו הושקעו מיליונים. מסתבר כי המצב ידוע ובו עוסקים כבר שבעה-שמונה חודשים ונבחנו חלופות שונות מבלי לשתף את הוועדה המקומית ו/או מועצת העיר. בהחלט ייתכן כי שיתופנו במועד היה מאפשר חלופה ישימה אחרת. זו מכה לאיכות החיים, הבטיחות בדרכים ולחינוך. מיליונים נוספים יושקעו כעת בחלופה הזו , 'השלוש שנים' יכולות בהחלט להימשך יותר. בשנים 2017-2016 אמרנו אני וחברי הרבים מוועד ההורים העירוני לפדלון ולפרישקולניק כי הקמת בית ספר חדש במלואו במדינה עורכת כשש-שבע שנים מיום 'עליית הטרקטורים' על השטח. בתכנון עירוני אחר והערכות שונה ניתן היה למנוע מצב זה שנסמך על אופטימיות והסכמים עם הממשלה. פרויקטים ממשלתיים מתעכבים לעיתים שנים ארוכות בשל מצבי חירום, משברים פוליטיים וכו' וזה ידוע מראש".

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "התוכנית להקמת שני בתי ספר יסודיים בשכונת גליל-ים (בנוסף לעוד שני בתי ספר על-יסודיים)  תוכננה ואושרה על ידי עיריית הרצליה כבר לפני זמן רב. עם זאת, ועל אף התחייבות הממשלה בהסכם הגג, משרדי הממשלה טרם השלימו את תהליכי התקצוב, ולכן לא ניתן היה להתחיל בתהליכי הבנייה. כדי לתת מענה מהיר לתלמידי השכונה ועד להשלמת התקצוב ובניית מבנה הקבע, החליטה העירייה שלא לפזר את ילדי השכונה בין בתי ספר מרוחקים ולהקים עבורם חלופה זמנית במיקום קרוב ואיכותי.

"לחברי הוועדה המקומית בעיר הוצגו שש חלופות למיקומים לבניית בית ספר זמני, והוועדה סבורה שהחלופה שנבחרה, בית ספר זמני בתוך הפארק, בסביבה ירוקה וטבעית, היא החלופה המיטבית לסביבת לימודים. על פי התכנון, לבית הספר יוקם צוות חינוכי ייעודי ויינתן בו דגש על לימודי טבע, סביבה ופעולות שיממשו את היתרונות הגדולים של סביבת הלימודים הטבעית של מיקומו. כמו כן, אל בית הספר יש מערך של שבילי אופניים והנגישות אליו מהשכונה, בין עם ברכב פרטי או בהסעות, נוחה מאוד. יתר החלופות שהוצגו התבררו ככאלו שאינן מספקות מענה מלא לצרכים הפדגוגיים, כיקרות הרבה יותר או ככאלו שלא יצליחו להתממש לפני פתיחת הלימודים, בספטמבר 2021. המבנה הינו זמני, ובית הספר להדרכה על רכיבת אופניים יוחזר למקומו לאחר מעבר של התלמידים למבנה הקבע, שעל פי הצפי אמור להיפתח כבר בשנת הלימודים 2022".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אחד

    מעל 4 אחל יחידות דיור נבנות בגליל ים מדובר במשפחות עם 2-3 ילדים בבמוצע – בית ספר יסודי אחד בגליל ים גם שיקום לא יספיק ודרושה גם חטיבת ביניים – ראש עיר שלא מתכנן כלום

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר