שער בית הספר לב טוב שקושט במעילים כחלק מפרויקט "להפיץ את האור שבלב (טוב)". צילום: שירה ברקן

תלמידי לב טוב תלו מעילים על שערי בית הספר. כל מי שרצה הוזמן לקחת

המעילים התלויים הפכו לשוק קח-תן שכונתי, וכל מי שרצה היה יכול לקחת מעילים שמצאו חן בעיניו. חלק מהמעילים נתרמו לחנות יד שנייה שמממנת ממכירתם ארוחות לנזקקים

פורסם בתאריך: 16.12.20 06:42

באמצע השבוע שעבר, ממש לפני ערב חנוכה, תלו תלמידי בית הספר היסודי לב טוב, הורים וחברי קהילת הרצליה הצעירה, יותר מ-100 מעילים על שערי בית הספר. המעילים התלויים הפכו לשוק קח-תן שכונתי, וכל מי שרצה היה יכול לקחת מעילים שמצאו חן בעיניו, וחלק מהמעילים נתרמו לנזקקים.

היוזמה לפרויקט, שנקרא "מפיצים את האור מכל הלב (טוב)", היא של מנהלת בית הספר אביטל מרגלית שהוציאה אותה אל הפועל יחד עם הרכזת החברתית של בית הספר הלן וינוקור, רכזת קהילה הרצליה הצעירה מיטל תבואה ויושבת ראש הנהגת ההורים של בית הספר שירה ברקן. "לכבוד החנוכה החליטה המנהלת אביטל לעשות בבית הספר חודש של פעילויות קהילתיות ברוח הערכים של צרכנות נכונה, שמירה על הסביבה ונתינה", מספרות תבואה וברקן, "כך נולד הרעיון של פרויקט המעילים. הפצנו הודעות על הפרויקט לקהילה ולהורי בית הספר והזמנו את כולם לתרום מעילים בכל הגדלים. באנו ביום שני בבוקר מוקדם ותלינו על שני שערי בית הספר – ברחוב רבי עקיבא וברחוב ביל"ו, את כל המעילים שהביאו התלמידים, ההורים וגם חברי קהילת הרצליה הצעירה שאין להם ילדים ורצו לקחת חלק בפרויקט ולתרום. היה שיתוף פעולה מאוד יפה של אנשים בקהילה בלי קשר אם יש להם ילדים בבית הספר או לא. יש פה קהילה מאוד חזקה בשכונה ואנשים שמאוד משתפים פעולה. תלינו בבוקר כ-80 מעילים ובמשך היום אנשים הביאו עוד מעילים ובסך הכל נתלו על השערים מעל מאה מעילים.

שער בית הספר לב טוב שקושט במעילים כחלק מפרויקט "להפיץ את האור שבלב (טוב)". צילום: שירה ברקן

"הרעיון היה לעשות מעין שוק 'קח תן' ושאנשים מכל העיר יבואו ויביאו מעילים שהם כבר לא צריכים ויוכלו לקחת מעילים אחרים שמתאימים להם אם הם רוצים. זה היה הפנינג שלם והילדים היו מאוד מרוצים וגם המורות. זו היתה תרומה לאנשים נזקקים וגם בתוך הקהילה. המעילים היו תלויים על שערי בית הספר במשך יומיים ואת אלה שנשארו תרמנו לחנות יד שנייה ברחוב חתם סופר בהרצליה הצעירה. שם הם מוכרים את המעילים ב-10-5 שקלים למעיל ובכסף הזה הם קונים מזון לנזקקים. מעגל שכולו נתינה. בהמשך החודש יהיו עוד פעילויות, הצגות והרצאות, אבל הן יהיו רק במסגרת בית הספר".

הן מוסיפות: "ביום רביעי בערב עשינו הדלקת נרות קהילתית בזום, היה מנחה לאירוע והיתה שירה בציבור. זה גם היה מסיבת פרידה מהמנהלת אביטל שעוזבת בסוף החודש את בית הספר לאחר תשע שנים שניהלה אותו. גם ראש העירייה משה פדלון הצטרף ובירך את קהילת הרצליה הצעירה בחג שמח ואת המנהלת אביטל. תודה ענקית לאביטל על כל התקופה שהיא היתה בבית הספר.

"בנובמבר התחיל גם פיילוט של הפרויקט הקהילתי 'ספסל קח-תן ירוק' כשעל הספסל שמים חברי הקהילה צמחים, שתילים, זרעים וייחורים שאנשים יכולים לקחת ולשתול בגינה או בעציץ. הספסל ממוקם ברחוב ההסתדרות פינת שירת הזמיר. היוזמה לפרויקט היא של חברת הקהילה לולי הורן עזרא שיחד עם מיטל תבואה הביאו את זה לקהילה. קהילת נווה עמל אימצה את הפרויקט ובשבוע הבא נעשה גם ספסל כזה בשכונת הבנים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר