בית ספר גורדון. צילום עזרא לוי

הורי גורדון מאוכזבים: מורים הוצאו לחל"ת, שעות האמנות קוצצו

הורים מציינים כי נאמר להם שאחת הסיבות היא בעיות בגבייה עבור תל"ן. העירייה: "מנהלת בית הספר וצוות ההנהלה רשאים לבצע רה-ארגון, מתוך תפיסה פדגוגית ושיקולים מערכתיים"

פורסם בתאריך: 7.1.21 08:35

הורים בבית הספר גורדון בהרצליה, בית הספר אשר מתמחה באומנויות, מתלונניםעל כך שמאחר ומורים רבים הוצאו לחל"ת, שעות האומנות של הילדים קוצצו. ההורים מספרים שבמוצאי השבת האחרונה התקיים מפגש זום עם הנהלת בית הספר ובמהלכו הם עודכנו בכך שאחת הסיבות לקיצוץ היא בעיית גבייה. "בישיבה שהתקיימה עודכנו ש-12 מורים הוצאו לחל"ת ואמרו לנו שאחת הסיבות לכך היא בעיית גבייה מההורים, לאחר שנגבו כ-35% מהתשלומים בלבד", אומר הורה בבית הספר. "הדבר יצר כעס אצל חלק מההורים, שטענו שקודם כל היו צריכים לעדכן אותנו שיש בעיה של גביה וייתכן שניתן היה לדאוג לכך, ושנית שהילדים שלנו נפגעים מקיצוץ שעות האומנות בשבוע". עוד מוסיף ההורה שניתן היה לחשוב על פתרונות יצירתיים. "יש לא מעט הורים בבית הספר שלנו שתורמים כספים לעמותות, אני בטוח שהם היו מוכנים לתרום גם לבית הספר", הוא מציין.
ההורים מסבירים שהתשלום עבור שעות אומנות משולם בנפרד לבית הספר במסגרת שעות תל"ן (תוכנית לימודים נוספת. במסלול החדש בכיתות א'- ד' משלמים עבור ארבע שעות שבועיות 1,395 שקלים ובכיתות ה- ו' משלמים עבור שש שעות שבועיות  1,750 שקלים. "אחת הסיבות שההורים לא שילמו, זה שכאשר השעורים נעשו בזום זה היה פחות אטרקטיבי, אני מאמין שבלמידה הפרונטלית זה ישתנה", אומרת אמא בבית הספר. "בנוסף, מאחר ומדובר בתקופה לא פשוטה לא להורים ולא למורים, הייתה באיזשהו מקום ציפייה שהעירייה תשתתף בעלות מימון שכר המורים, במיוחד כשמדובר בבית ספר שהוא ייחודי לאומנויות ויש לא מעט תלמידים שמגיעים אליו במיוחד מחוץ לשכונה".
במכתב שיצא להורים על ידי בית הספר נכתב: "בישיבה שהתקיימה בין אגף החינוך, הנהלת ביה"ס ונציגות ועד ההורים, התקבלה החלטה משותפת לייעל ולהפחית בשכר הלימוד בעיקר ובמיוחד בתקופה זו". עוד נכתב שכחלק מהתוכנית הוחלט על הפחתה דיפרנציאלית של שעות לימודי מגמות האומנות בהתאם לשכבות הגיל. במכתב צוין שתלמידי כיתות א- ב' ילמדו מוסיקה, תיאטרון, מחול. בכיתות ג': מוסיקה, תיאטרון, מחול, אומנות פלסטית. בכיתה ד': מוסיקה, תיאטרון, מחול, אומנות פלסטית , קולנוע. בכיתות ה- ו: מוסיקה, תיאטרון, מחול, אומנות פלסטית, קולנוע, רב תחומי.
מהעירייה נמסר: "בית הספר לא ישנה את אופיו וטבעו ויישאר בית ספר על איזורי. מנהלת בית הספר וצוות ההנהלה רשאים לבצע רה-ארגון, מתוך תפיסה פדגוגית ושיקולים מערכתיים. תפיסה והליך זה נעשו בשיתוף הנהגת ההורים ובתאום עם הפיקוח והרשות".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר