חטיבת הנגיד בהרצליה. צילום עזרא לוי
חטיבת הנגיד. צילום עזרא לוי

השיטה משתנה: בכיתה ו' יתקבלו כולם, המיונים לכיתות הייחודיות בחטיבות יהיו בסוף כיתה ז'

ראש העירייה משה פדלון: "תוכנית זו תאפשר שוויון הזדמנויות אמיתי". האופוזיציה: "הילדים משוועים ליציבות ולא למתח מתמשך של שנה נוספת"

פורסם בתאריך: 21.1.21 08:06

עיריית הרצליה הודיעה שלקראת שנת הלימודים תשפ"ב, תשתנה שיטת הקבלה לכיתות הייחודיות בחטיבות, כגון מדעים, טכנולוגיה, נחשון ועוד (כ-1,600 תלמידי כיתות ו' מ-16 בתי הספר). בניגוד לשנים קודמות, בהן התבצעו מיונים לתלמידי בתי הספר היסודיים, על פי התעודה שלהם בסוף כיתה ה' ובמחצית הראשונה של כיתה ו', העירייה החליטה לפעול על פי מודל המעברים. כל תלמיד בית ספר יסודי יכול להירשם לחטיבה על פי אזור הרישום שלו ולבחור את המסלול הלימודי בו הוא מעוניין ללא מיונים וללא תנאי קבלה. המיונים יתבצעו בסוף כיתה כיתה ז', אז יעברו התלמידים הערכה ויוחלט מי ימשיך במסלול ומי יעבור לכיתה אחרת.

ראש העירייה משה פדלון, אמר: "ערך השוויון הוא מרכזי בעיר בכלל ובתחום החינוך בפרט. תכנית המעברים בהובלת האגף החינוך היא חשובה מאין כמותה, והיא תאפשר שוויון הזדמנויות אמיתי בחינוך. זו גאווה גדולה".

ד"ר יעקב נחום, מנהל אגף החינוך אמר: "יישום אידאולוגיה חברתית, שבבסיסה שוויון הזדמנויות בחינוך, מעודד ומאתגר תלמידים רבים נוספים לפנות לתחומי דעת מגוונים, כדוגמת מדעים, טכנולוגיה ובכלל, שעד כה היו חסומים בפניהם, בשל אופיין של הכיתות הייחודיות ומגבלת מס' התלמידים בכיתות אלה, שהציב משרד החינוך. מודל המעברים, עליו החלטנו, יאפשר לתלמידים להגיע לקו זינוק תוך שנה, בליווי ותמיכה של צוותי מורים ולהצטרף לחוד החנית, כשאר התלמידים שלהם נתוני פתיחה טובים. אנו עושים כך בתחומי המתמטיקה, פיסיקה וכימיה 5 יח"ל".

אחד ההורים אמר:  "עד היום בשביל להתקבל לכיתות הייחודיות היו צריכים את התעודה של כיתה ה' ותחילת כיתה ו', באה הקורונה וטרפה את הקלפים, כי הילדים לא ממש למדו ולא היו ציונים ולכן הייתה דרישה לחשוב מה עושים", מסביר אחד ההורים. "במודל החדש, כל תלמיד יכול לבחור לאיזה מסלול הוא רוצה להיכנס ותהיה לו הזדמנות להוכיח את עצמו ואם הוא לא יתאים, הוא יצטרך לעבור לכיתה אחרת".

יו"ר הנהגת ההורים בהרצליה, זיו עומר, אמר: "שינוי צורת המיון בעיקר בתקופת קורונה, הוא הגיוני. ישנם מספר נושאים שעדיין צריכים כוונון, אך ההחלטה היא החלטה פדגוגית שנקבעה על ידי העירייה והצוותים החינוכיים. הנהגת ההורים התבקשה על ידי קבוצת הורים להתערב ולסייע במתווה נוח יותר ובימים הקרובים יתקיימו דיונים הן מול ההורים והן מול אגף החינוך על מנת לחפש פתרון הולם".

מי שביקרו את החלטת העירייה, הם חברי האופוזיציה מסיעות "החופש לבחור", "יש עתיד בהרצליה", ו-"קהילה צעירים וסביבה נטו", שמבקשים לקיים ישיבה לא מן המניין שבה הם מבקשים לעלות מספר נושאים ובין היתר גם את השינויים במעבר מבתי הספר היסודיים לחטיבות. "הכוונה לאלץ את הילדים לעבור מיון נוסף לכיתות חדשות בסוף כיתה ז' מעוררת זעם רב בקרב חלק מההורים בעיר שילדיהם עולים לחטיבת הביניים", הם כותבים בהצעה לסדר ומציינים שיחייבו את הילדים להיכנס לשנת מיון בחטיבה ואז להתערבב מחדש. "הילדים משוועים ליציבות ולא למתח מתמשך של שנה נוספת, משמעות ההחלטה היא שנת מבחן רצופה בלחץ לימודי, מרוץ שיעורים פרטיים שיתבעו ממון רב ולמידה באיכות נמוכה והיא מתכון גרוע במיוחד לשנה הקרובה. לא ייתכן שהחלטה שכזאת נקבעת מבלי להיוועץ עם הנהגת ההורים העירונית ועם הורי הילדים העולים לחטיבות". הם טוענים שהחלטה כזו מקומה להתקבל במועצת העיר ולא על ידי גורמים אחרים ומבקשים לקיים דיון מקיף בנושא ולהקפיא עד אז את השינוי.

תגובת העירייה לביקורת של האופוזיציה תובא כאן כשתתקבל.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מורה לשעבר בחטיבת ביניים ובוגרת תיכון עם מגמות.

    מרוב פוליטקלי קורקט, עושים טעויות רציניות. זה שברון לב לעזוב חברים בחטיבה עד שהצליחו ליצור חברטת בתחילת כתה ז. זה גם לא היה קל בזמנו בתיכונים.חטיבת ביניים זה הגיל הכי רגיש. אתם עושים טעות גדולה

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר