הכוכב השמיני. צילום ניר קידר
הכוכב השמיני. צילום ניר קידר

לראשונה בהרצליה: בית ספר דמוקרטי ייפתח בשנת הלימודים הבאה

בית הספר יפעל במתכונת של שתי כיתות א' ושתי כיתות ב' ויהיה פתוח באופן שוויוני בפני כל תלמידי העיר. שיבוץ התלמידים יעשה באמצעות הגרלה

פורסם בתאריך: 28.1.21 07:59

החל משנת הלימודים הבאה תשפ"ב, יחל לפעול לראשונה בהרצליה בית ספר יסודי דמוקרטי על אזורי. בית הספר יפעל במתכונת של שתי כיתות א' ושתי כיתות ב' ויהיה פתוח באופן שוויוני בפני כל תלמידי העיר המעוניינים ללמוד בו. שיבוץ התלמידים יעשה באמצעות הגרלה שתיערך בראשית חודש אפריל וההגעה לבית הספר הדמוקרטי היא באופן עצמאי.
בית הספר יפעל בשנה הזו ועד למעבר למבנה  קבוע במועדון "הכוכב השמיני" (ברחוב יוסף נבו) ויציע מגוון רחב של שעורים ופעילויות, שיקבעו בשיתוף עם התלמידים תוך ליווי מקצועי. הלמידה תהיה בשיטה רב גילית המותאמת לקצב התפתחותו האישית ולצרכים של הפרט ובקצב המותאם לילד. במהלך הלימודים תתקיים הערכה חלופית המתייחסת ללימוד עצמו ולתהליכים שהתלמיד עובר ולא הערכה כמותית השוואתית. במסגרת בית הספר יהיו מרחבי למידה ייחודים ופעילים ויהיה עידוד ליזמות תלמידים, הורים ואנשי צוות.
במכתב אשר נשלח להורים נכתב שעקרונות החינוך הדמוקרטי כוללים ליווי התלמיד מתוך האמונה שכל אדם הוא ישות שלמה ויחידה ובבית הספר יאפשרו לתלמיד ולסביבתו לגלות את ייחודיותו על ידי למידה פלורליסטית המאפשרת תהליכי התפתחות אישיים, ועל כן, מתרחשת במרחבים רב גילאים. בנוסף בית הספר דוגל במעורבות ואחריות קהילתית – מעורבות התלמידים בחיי הקהילה הבית ספרית בדגם של מדינה דמוקרטית הפועלת עם ארבע רשויות. התלמידים ייקחו חלק ויהיו שותפים ומעורבים בתהליכי קבלת החלטות, בוועדות ביצועיות, בטיפול בשמירה על החוקים ובסוגיות משמעת.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. אני

    לא מספיק לכם הכישלון של בית ספר נבון?
    במקום לעצור את הנטישה ההמונית הזאת
    ולהשקיע בתיקון הנזק העצום שנגרם לילדים.

  2. זוהר

    פותחים בי"ס עם 4 כיתות ? שתי כיתות א +שתי כיתות ב ? כנראה יש לכם מספיק כסף לבזבז…ואפשר היה לחשוב שמדובר באיזור ללא בתי ספר… פוליטיקה במיטבה ! כניעה למספר אינטרסנטים. בי"ס ל- 80 תלמידים ? יראה הציבור וישפוט

  3. דנה רעננה

    מיותר. הקונספט מעוות. המונח דמוקרטיה בחינוך מתורגם לא נכון. ויוצר חבורת ילדים ללא גבולות. חוסן. פוגע בהפתחות הילד. זה בעצם בית ספר פרטי. להורים שיש להם כסף לכיתות קטנות. אבל … אני רואה תוצאות. בתיכון….

  4. רתם

    פשוט רואים שהמגיבים והמגיבות לא יודעים מה זה בי"ס דמוקרטי. זה בדיוק ההיפך מילדים ללא גבולות. לא ייאמן. ביה"ס הוא ציבורי, לא פרטי. כדאי לקרוא ולהבין ולא ללרלר. לגבי בי"ס נבון- לא מכירים באופן אישי אך שמענו עליו דברים טובים מאד מאד. מי תעמוד או יעמוד בראש בית הספר? איפה אפשר לראות?

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר