משט המחאה צילום באדיבות תנועת הצופים

"המצב הנפשי של בני הנוער מתערער" | צופי ים קיימו משט מחאה בהרצליה

חניכי שכבות ח'-י"ב בשבט דקר קיימו אתמול משט מחאה בקריאה לחדש את פעילות תנועות הנוער. רועי תשובה בוגר השבט: "זה תפקידנו להגיד לא עוד"

פורסם בתאריך: 7.2.21 08:18

לאחר שבמשך חודשים רבים, יושבים בני הנוער בבית, מערכת החינוך סגורה ואין שום אפשרות ליצור מפגשים חברתיים, יצאו אתמול (שבת), חניכי שכבות ח'-י"ב בשבט דקר – צופי הים הרצליה להפלגת מחאה בקריאה לחדש את פעילות תנועות הנוער. חברי התנועה מציינים שדווקא בימים כאלה, הרלוונטיות של תנועות הנוער והפעילות האתגרית בטבע חשובות יותר מתמיד ומדגישים שבתנועות הנוער ישנה שמירה הדוקה וקפדנית על ההנחיות, בנוסף להימצאות באוויר הפתוח המקטינים משמעותית את סיכויי ההדבקה. במחאה שנערכה באישור המשטרה ובליווי השיטור הימי, לקחו חלק עשרות חניכים על 11 סירות, תחת הקריאה "תחזרו לנו את הרוח למפרשים". בתנועה הסבירו שהנוער מרגיש מרוקן ואבוד כאשר שום גורם לא נותן לו יחס והדגישו שהמחאה נוגעת לכלל בני הנוער בכל המסגרות החינוכיות.

משט המחאה צילום באדיבות תנועת הצופים

תנועת צופי ים הינה חלק מתנועת הצופים העבריים ותנועת הנוער הימית היחידה הפועלת בישראל. במסגרת החינוך לצופיות ולאהבת הטבע, צופי הים מקיימים פעילות ימית אתגרית בכלי שיט קבוצתיים. בנוסף, צופי הים נותנים הכשרה למנהיגות צעירה בתחום הימי. הפעילות מושתתת על חינוך ימי ככלי להטמעת הערכים בהם דוגלת תנועת הצופים ומתקיימת על סירות קבוצתיות מהדגמים סנונית, לוויתנית, סייפן ו-קרוול. החניכים הבוגרים עוברים קורס הדרכה ואז מעבירים בעצמם את הפעילות הימית והחינוכית עליה גדלו בשבט.

משט המחאה צילום באדיבות תנועת הצופים

רועי תשובה, בוגר השבט, שמתנדב לשנת שירות לפני גיוסו, אמר: "הנוער מתעורר. הקורונה הכניסה אותנו למציאות מאתגרת. מציאות בה המפגשים החברתיים יכולים להתקיים רק בזום, מציאות בה היכולות החברתיות של בני הנוער הולכות ונשחקות, מציאות בה מצבם הנפשי של בני הנוער מידרדר מרגע לרגע. אנחנו יכולים לשים לזה קץ, זה תפקידנו להגיד 'לא עוד'. רק אנחנו יכולים להחזיר לנוער את הניצוץ לעיניים. אך ישנו קושי בלעשות כן, כשהפלטפורמות הכי מתאימות לכך, תנועות הנוער, סגורות. אנחנו קוראים לכל מקבלי ההחלטות לא להפקיר את הנוער ולפתוח את תנועות הנוער לאלתר״.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר