חטיבת זאב בהרצליה. צילום עזרא לוי

פדלון הודיע: תלמידי ז'-י' יחזרו ללימודים כבר ברביעי הקרוב

ההודעה נמסרה בשיתוף עם הנהגת ההורים ובהתאם להחלטת פורום 15 הרשויות. משרד החינוך בתגובה: "במדינת ישראל יש חוק"

פורסם בתאריך: 22.2.21 08:06

ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, בשיתוף הנהגת ההורים ופורום ה-15, הודיע על מתווה חזרה ללימודים של תלמידי כיתות ז' עד י', כבר ביום רביעי הקרוב. על פי המתווה של עיריית הרצליה, התלמידים ילמדו חלק מהשיעורים בקפסולות בכיתות, וחלק בלמידה במרחבים פתוחים, בשילוב למידה מרחוק. פדלון אמר: "בשל הנזק המצטבר הנגרם לתלמידים, גם ברמה החינוכית אבל בעיקר ברמה הנפשית והחברתית – לא נוכל לתת לילדים שלנו להמתין עד לפעימה השלישית, על פי מתווה הממשלה. הילדים הללו אינם הפקר ולא ייתכן שהממשלה שפותחת את מרכזי הקניות, הקניונים והמסחר למאות בני אדם, לא תאפשר כניסת תלמידים אל כתלי בית הספר".
זיו עומר, יו"ר הנהגת ההורים העירונית אמר: "אני מברך על הצעת ראש העירייה ופורום ה-15, ושמח שראשי הערים זועקים את זעקת הנוער יחד עם הנהגת ההורים. מדינת ישראל שמה את החינוך בסוף סדר העדיפויות בהחלטתה לפתוח את רוב המשק בעוד משאירים בבית את ילדי ז'-י', ילדים התקועים בבית, בבדידות גדולה כבר שנה. צריכים לזכור שנערות ונערים בגילאים אלו מבינים את משמעות המסכות והריחוק החברתי, ומקפידים על כך הקפדה יתרה בעת השהות בבית הספר, דבר שלא מיתן לאכוף בעת טיולים לקניון".

פורום ה-15 החליט שלאור העובדה שקבינט הקורונה קבע שחזרתם של תלמידי כיתות ז' עד י' לפעילות בית ספרית, תתקיים רק בפעימה השלישית, כלומר ביום ראשון ה-7.3.21, ולאור ההיעדרות ממושכת של התלמידים והשפעה הפדגוגית, החברתית והנפשית, החל מיום רביעי הקרוב ה-24.2.21 יאפשרו עיריות הפורום למנהלי בתי הספר להחזיר את תלמידי כיתות ז'-י' לפעילות בית ספרית, על פי המתווה הבא: 1. תלמידי ז' עד י' יגיעו לבית הספר לכל הפחות פעמיים בשבוע (4 שעות בכל אחד מהימים), או 3 פעמים בשבוע ל-3 שעות בכל פעם. 2. אין הכרח ללמד את כלל מקצועות הלימוד בזמן השהייה בבית הספר. 3. חלק מן המקצועות ימשיכו להילמד מרחוק. 4. ניתן יהיה ללמד במשמרות. 5. ניתן יהיה לשלב בין למידה בכיתה (9-8 שעות שבועיות לפחות) לבין למידה במרחבים חוץ כיתתיים. 6. אופן חידוש הלימודים בבית הספר ייעשה לפי שיקול דעת המנהל/ת ובהתייעצות עם העירייה, ותוך התייחסות להיקף המתחסנים בקרב צוותי ההוראה, היקף ההתחסנות הכללי בשכונות מהן מגיעים התלמידים, גודל בית הספר ומספר התלמידים.

במכתב אותו הפיץ הפורום הם ציינו כי אין לכפות או לחייב את המנהלים וצוותי ההוראה להפעיל מתווה זה. "פורום ה-15 וראשיו מודעים, מכירים ומוקירים את דאגתם וכאבם של המנהלים וצוותי ההוראה למערכת החינוך, ולכך שלדעת רבים אינה זוכה לעמוד בראש סדר העדיפויות, כפי שראוי היה. פורום ה-15 רואה במנהלי בתי הספר ובצוותי ההוראה את המגדלור המנהיגותי החינוכי של המדינה, ובימים אלה של משבר בריאותי וחברתי קשה אף ביתר שאת". הם מציניים שראשי הערים ועיריות פורום ה-15 מתחייבים להעניק למנהלים ולצוות ההוראה את מלוא הגיבוי הנדרש לצורך הפעלת מתווה זה ומקווים שרשויות מקומיות נוספות תצטרפנה למתווה שלהם.

ממשרד החינוך החינוך נמסר: "במדינת ישראל יש חוק, שכולנו מחוייבים לפעול על פיו. אנחנו סומכים על הרשויות, כמנהיגי ציבור, שישמרו על החוק ויפעלו בהתאם להנחיות קבינט הקורונה, שהוא הגוף המנחה בעת חירום".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר