רעות הרץ (צילום אור דנון ועו"ד מתן גוטמן (צילום שלומי יוסף)

קבוצת הורים מהרצליה תעתור לבג"צ, הדרישה: מורים שלא יתחסנו יחויבו להיבדק

את המהלך מובילים רעות הרץ ועו"ד מתן גוטמן, הורים פעילים מהרצליה, שדורשים שהנושא יוסדר בחקיקה. הרץ: "אנחנו ממשיכים לגייס כספים להמשך ומקבלים חיזוק גם מהרשויות"

פורסם בתאריך: 2.3.21 07:16

קבוצת הורים בהרצליה מתארגנת בימים אלה להגשת בג"צ נגד משרד החינוך והרשויות. תחת הכותרת להפוך את מוסדות החינוך למקום בטוח מפני חשיפה לקורונה, דורשים ההורים שאיש צוות שלא חוסן, יגיע למוסד החינוך לאחר שעבר בדיקת קורונה שהתוצאה שלה שלילית. את המהלך מובילים רעות הרץ וד"ר עו"ד מתן גוטמן, הורים פעילים מהרצליה, שדורשים שהנושא יוסדר בחקיקה.

"הממשלה הגדילה ועשתה איים ירוקים באילת ובים המלח, הסדירה את הכניסה לקניונים ולמסחר, אך את הילדים שכחה. ולכן הדרישה שלנו שהממשלה תייצר מנגנון ונוהל מסודר למערכת החינוך, לשמירה על בטחון ילדינו ועד שלא תהיה חקיקה בנושא, זה לא יהיה אפשרי", מסבירה הרץ. "מאוד חשוב לנו להדגיש שאין לנו דרישה שאנשי הצוות יתחסנו ואנחנו נגד להכריח אנשים להתחסן, אנחנו בעד שתהיה חקיקה לאותם אנשים שבחרו לא להתחסן שתחייב אותם להציג בדיקה שלילית. אנשי הצוות נחשפים לילדינו כל יום וילדינו לא מחוסנים. אנחנו אוהבים אותם וזה יוצר בינינו לבינם תחושה לא טובה, לא נעים להורה לשאול את הצוות האם הוא התחסן". עו"ד גוטמן: "החובה של מדינת ישראל, הנובעת מכוח חוקי היסוד, זה לכבד את הזכות של כולנו לבריאות, כבוד ושלמות הגוף. זה ברור שאסור להכריח אף אחד להתחסן, אבל צריך למצוא פתרון מידתי כמו מערך מסודר של בדיקות לאנשי צוות שמתנגדים להתחסן מסיבה כזו או אחרת, על מנת להגן על בריאותם ושלומם של הילדים במערכת החינוך הציבורית, שמחויבים להגיע אליה מאחר ומדובר בחוק חינוך חובה. מי שצריך לעשות את האיזון הזה זו המדינה".
ואיך עושים זאת?
"אנחנו ההורים, לא צריכים למצוא את הפתרונות, בשביל זה קיימת מדינה. כמו שמצאו פתרונות לאיים ירוקים ולבחירות, המדינה צריכה למצוא את הדרך. לצערנו כיום המדינה לא עושה כלום ולכן מתחילות יוזמות פרטיות כמו מגן לחינוך, ערים בהן מכריחים את המורים להתחסן ולכן חובה הסדרה ופיקוח, לא לעשות כלום זה לא פתרון".

מה התגובות שאתם מקבלים?
הרץ: "מדהימות. ההורים מברכים אותנו ומעודדים אותנו וכן תורמים למאבק. אנחנו ממשיכים לגייס כספים להמשך ומקבלים חיזוק גם מהרשויות, שידיהם אזוקות".
מתי הבג"צ יוגש?
עו"ד גוטמן: "בהמשך השבוע".

מעיריית הרצליה נמסר: "המאבק במגפת הקורונה, צמצום מעגלי ההדבקה והשמירה על בריאות הציבור – עומדים בראש סדר העשייה העירונית לאורך השנה האחרונה. העירייה פועלת בכל הכלים העומדים לרשותה, במסגרת חוקי מדינת ישראל, על מנת לשמור על בריאותם של הילדים".
במשרד החינוך העדיפו לא להגיב לדברים.
ניתן להצטרף כאן לדף הפייסבוק שפתחו ההורים – בג״צ הורים – איים ירוקים במערכת החינוך


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. .

    אם ההורים כל-כך רוצים שהמורים שבחרו לא להתחסן יבדקו כל 48 אז שגם הילדים שלהם יבדקו כל יומיים לפני שהם מגיעים לבית הספר. מדוע מורה לא מחוסן מסכן יותר את הסיבה מאשר תלמיד בין אם התלמיד יכול להתחסן או לא מפאת גילו?

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר